Toon posts:

Lowpass filter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de muziek iets te hard zet dan beginnen mijn magnat project 4.1 speakertjes te stinken naar gesmolte spreekspoel, nou kan dat komen omdat ik de bas van m'n sblive kaart wat te hard zet soms, en mijn zelfgebouwde versterker al die tonen (tot gelijkstroom aan toe) gewoon door mijn speakertjes heen pompt. Omdat ze toch niet lager gaan dan 30hz wil ik graag een softwarematig filtertje op mijn computer zetten, weet iemand hier een handig progammatje voor? Ik heb een soudblaster live geluidskaard.

Verwijderd

als je al een zelfgebouwde versterker hebt, waarom bouw je er niet een filtertje bij?
volgens mij kan je effectjes over je audio heendoen met een sblive via eax ofzo..
misschien zti er ook wel eenf ilter bij..

overigens moet je niet een lowpass filter hebben, maar een highpass of bandpass filter..
lowpass laat alleen laag door.. daar schiet je dus ook nix mee op..

een wat betere oplossing zou zijn om je bass gewoon niet zo hard te zetten..
daarbij, als er dingen gaan doorbranden is je setup gewoon slecht.

volgens mij kan je echter beter een fatsoenlijke versterker en een paar goeie speakers aanschaffen, maar das weer een ander verhaal ;)

bas

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 07:37

JeroenT

hoi!

Hoeveel watt RMS zijn je speakers?? en hoeveel kan die versterker maximaal leveren?? :)

Verwijderd

Je hebt idd een highpass filter nodig, maar je kunt ook gewoon de eq gebruiken (grafisch) of wat dan ook

edit // wat 30hz ? de meeste speakers gaan niet zo diep meestal maximaal 20hz, dus je moet gewoon idd minder bass toevoegen met je soundblaster en zeker niet te hard de versterker insturen. suc6 :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Hmja ok een highpass filter dan. Maar wie weet een goed proggie daar voor want ik kan niets vinden.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-07 22:59
Kun je niet gewoon met de equalizer van winamp de bass ver genoeg terugdraaien? Hmm, werkt natuurlijk wel alleen maar bij winamp, en 'k weet nie of dat ie zo laag gaat.
Pagina: 1