Toon posts:

De beste AA 1.5 opl batterijen..

Pagina: 1
Acties:
  • 522 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Yow bij m'n Minidisc zat standaart een normale Sony Ni-Cd oplaadbare batterij, niks mis mee aangezien je er 16 uur mee kan doen (non-stop) maar ik hoorde van m'n vader dat er nog veel betere zijn..speciale batterijen die een eigen oplader nodig hebben en veel langer meegaan dan de Ni-Cd die ik heb...wat voor type is dat precies?

Nog een ander detail, die Ni-Cd opl batterij kan dus 16 uur mee terwijl een normale niet-oplaadbare batterij 48 uur mee kan...uuh waar komt dat verschil vandaan?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Nog een ander detail, die Ni-Cd opl batterij kan dus 16 uur mee terwijl een normale niet-oplaadbare batterij 48 uur mee kan...uuh waar komt dat verschil vandaan?
Ni-Cd batterijen zijn gewoon prut :+

Die "betere" batterijen zijn NiMH batterijen. Ze zijn er in maximaal iets van 1900ma/h.

Verwijderd

Ik kan me vergissen maar de NiMH batterijen zijn toch geen 1.5 V maar 1.2V
anders zijn er ook nog lithium batterijen, maar die komen niet (vaak) in pentile vorm.

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 22:22:
Ik kan me vergissen maar de NiMH batterijen zijn toch geen 1.5 V maar 1.2V
anders zijn er ook nog lithium batterijen, maar die komen niet (vaak) in pentile vorm.
1.2v of 1.5v maakt bijna nooit uit bij een minidisk.
Er zijn wel lithium penlites, maar die zijn meestal weer niet oplaadbaar, en erg duur.

PS. Ni-Cd batterijen zijn toch ook 1.2v, of vergis ik me nu?

Verwijderd

Topicstarter
Yep (DC 1.2v 700mAh)

Btw wat zijn Li-ion AA dan, of bestaan die niet?

• SH007
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 22:38:
Yep (DC 1.2v 700mAh)

Btw wat zijn Li-ion AA dan, of bestaan die niet?
Lithium-ion, dat is volgens mij gewoon lithium. Die dingen zitten ook in een laptop accu. Ik weet niet of je ze makkelijk voor een redelijke prijs kunt krijgen...

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

SH007 schreef op 13 september 2002 @ 22:44:
[...]

Lithium-ion, dat is volgens mij gewoon lithium. Die dingen zitten ook in een laptop accu. Ik weet niet of je ze makkelijk voor een redelijke prijs kunt krijgen...
Litium zijn NIET oplaadbaar maar kunnen wel lang worden bewaard en hebben een capacitei tot 2200 mah.

Lithium-Ion zijn NIET in AA vorm verkrijgbaar, er moet speciale electronica in de batterij zitten om ze te laten werken.

Nickel-MetaalHydryde batterijen gaan op het moment tot 1800 mah, je hebt er een andere lader dan die voor Ni-Cads nodig. Ni-MH batterijen hebben geen giftige stoffen in zich en zijn 100% milieu vriendelijk, je kunt ze niet maanden ongebrukt laten liggen want ze lopen langzaam vanzelf leeg.

mah = MiliAmpere per Hour, het is de capaciteit van de batterij. Een batterij van 1400 mah gaat twee keer zo lang mee als een van 700 mah.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Duracell heeft 1800mAh NiMH AA en AAA batterijen, en die zijn heel betaalbaar.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:13
GP 1.2 Volt 1800 mAh :) is een NimH batterij
http://www.gppowerbank.nl/
al dat spul is goed, ik gebruik het in me mp3 speler (waar normaal 1.5 volt ingaat dus)
en in mijn fuji S602 :) digicam dus

Verwijderd

BTW gewone NiCd oplaadbatterijen zijn óók geen 1,5V maar slechts 1,2V dus als die Sony het er goed mee doet heb je geen enkel probleem met NiMH batterijen. Het beste kan je in een electronicazaak een echt goede "computergestuurde" oplader kopen in plaats van de standaard GP ladertjes. Dan is een AA type NiMH batterij in een mum van tijd weer opgeladen :)

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb een setje GP 1800mAh NiMH batterijen voor mijn digicam en een reserve set 500mAh NiCd's

conclusie: NiCd is BRAK :) binnen 50 foto's zijn de batts dood.. die GP's gaan véél en véél langer mee :9

maarja.. appels en peren..

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-11-2025
Exirion schreef op 13 september 2002 @ 23:49:
Duracell heeft 1800mAh NiMH AA en AAA batterijen, en die zijn heel betaalbaar.
ik neem aan dat je 750 mAh AAA batterijen bedoelt? (8>

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
hmm ik heb een Mpio DMG, en die heeft blijkbaar problemen met opl. batterijen. Met de geleverde duracel (niet opl. dus) ging het goed, maar nadat ik er een 1.2V GP had ingestopt (1300mah) bleef hij een paar keer hangen. Ikkan opzich wel gewoon muziek luisteren, maar op onvoorspelbare momenten kapt hij er gewoon mee. Gelijk een 1.5V philips ding erin gestopt die ik nog had liggen en het werkt weer perfect....Zijn er opl. batterijen die wel goed gaan werken of heb ik gewoon pech??

Is dan nog mooi dat ik er maar 1 per keer nodig heb anders wordt het wel heel duur....

Verwijderd

Johnny64 schreef op 13 september 2002 @ 23:45:
[...]

Litium zijn NIET oplaadbaar maar kunnen wel lang worden bewaard en hebben een capacitei tot 2200 mah.

Lithium-Ion zijn NIET in AA vorm verkrijgbaar, er moet speciale electronica in de batterij zitten om ze te laten werken.

Nickel-MetaalHydryde batterijen gaan op het moment tot 1800 mah, je hebt er een andere lader dan die voor Ni-Cads nodig. Ni-MH batterijen hebben geen giftige stoffen in zich en zijn 100% milieu vriendelijk, je kunt ze niet maanden ongebrukt laten liggen want ze lopen langzaam vanzelf leeg.

mah = MiliAmpere per Hour, het is de capaciteit van de batterij. Een batterij van 1400 mah gaat twee keer zo lang mee als een van 700 mah.
Je verhaal klopt niet echt.... NiMH is er tot 2000 mah op het moment. En er bestaan WEL lithium batterijnen in AA vorm (ookal heel duur etc, ze bestaan wel).

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-02 13:22

Bergen

Spellingscontroleur

SEFje schreef op 14 september 2002 @ 01:03:
[...]

ik neem aan dat je 750 mAh AAA batterijen bedoelt? (8>
Denk 't niet :) 1800 is heel normaal hoor... Ik heb ook 2 setjes 1800 mAh NiMH-batterijen van Hapé. Pakketje met 4 batterijen en lader kostte 36 euro (inkoopprijs).

Verwijderd

GerbenW schreef op 14 september 2002 @ 02:32:
[...]

Denk 't niet :) 1800 is heel normaal hoor... Ik heb ook 2 setjes 1800 mAh NiMH-batterijen van Hapé. Pakketje met 4 batterijen en lader kostte 36 euro (inkoopprijs).
Sorry hoor, maar jij hebt 1800mah AAA batterijen??? Je weet wel die hele kleintjes, dus niet de gewone penlite.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

GerbenW schreef op 14 september 2002 @ 02:32:

Nee, hij heeft gelijk :) Ik bedoelde dat die AA 1800 zijn, maar die AAA zijn idd 750.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ah ok, verkeerd geïnterpreteerd inderdaad :) Hoeveel mAh zit er normaal gesproken dan in die AAA-batterijen? ('normaal' als in: NiCD AA's zijn standaard 600 mAh)

Verwijderd

Volgens mij is 750 op het moment het hoogst. Zoals 1800mah voor AA's (het is ook lastig met al die A's :D) nu standaard het hoogst zijn. Er zal vast wel ergens op deze aardkloot iemand rondlopen met meer, maar dit zijn op dit moment nog de gangbare waarden van het beste wat je kan krijgen.

Ik heb trouwens al jaren terug, 8 jaar ofzo een setje standaard NiCad's gekocht en die waren toen 700mah. en twee jaar daarna een setje van 750mah. Dus wat daar nu de standaard 'goedkoop bij de supermarkt waarde' van is...

• BaRF
  • Laatst online: 16:09

BaRF

bijna kerst

ik heb een Powerbank Smart (1uur lader, de beste :P)) in combi met 10 pakjes van 4 x 1800's (achja, sommige mensen hebben een coole baan he ;)) en ik gebruik zo OVERAL voor! Mp3, Cd, Memo, uiteraard mn EnergievretendeMinoltaDimage (das 1 woord) en overal werken ze even perfect :D

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de replys, Ik zal eens bij de NiMH-opl batterijen gaan kijken _/-\o_

Verwijderd

Deze van Hapé kost € 18,- en bij Kijkshop geloof ik nog iets minder. Lader inclusief 4 AA cellen.

http://www.hape.nl/batterijen/aa16.html

Niet zo fraai als de GP laders, maar wel relatief goedkoop...

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 10:53:
Deze van Hapé kost € 18,- en bij Kijkshop geloof ik nog iets minder. Lader inclusief 4 AA cellen.

http://www.hape.nl/batterijen/aa16.html

Niet zo fraai als de GP laders, maar wel relatief goedkoop...
Die bedoelde ik dus!! Ik zei 36 euro maar dat heb ik ook maar in m'n hoofd zitten... Zal 36 gulden geweest zijn dan :) Affijn, die heb ik dus en ik ben er übertevreden mee. In de lader zit ook een klepje wat je naar beneden kunt klappen zodat je er ook AAA's mee kunt opladen.

Verwijderd

ik zag vandaag nog NiMH 1950mah batt.. iets van22euro per 4, maar dat is echt voor digicams ofzo bedoeld

• spacy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 08:29

spacy

+++

ik heb in de conrad herlaadbare 1.5v batterijen zien staan van een merk genaamd R... nogwat ofzo, maar deze hebben hun eigen lader nodig, ik weet alleen niet hoe groot de capaciteit van deze batterijen is.

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
DocB schreef op 14 september 2002 @ 01:09:
hmm ik heb een Mpio DMG, en die heeft blijkbaar problemen met opl. batterijen. Met de geleverde duracel (niet opl. dus) ging het goed, maar nadat ik er een 1.2V GP had ingestopt (1300mah) bleef hij een paar keer hangen. Ikkan opzich wel gewoon muziek luisteren, maar op onvoorspelbare momenten kapt hij er gewoon mee. Gelijk een 1.5V philips ding erin gestopt die ik nog had liggen en het werkt weer perfect....Zijn er opl. batterijen die wel goed gaan werken of heb ik gewoon pech??

Is dan nog mooi dat ik er maar 1 per keer nodig heb anders wordt het wel heel duur....
Niemand??

Verwijderd

spacy_ schreef op 16 september 2002 @ 00:38:
ik heb in de conrad herlaadbare 1.5v batterijen zien staan van een merk genaamd R... nogwat ofzo, maar deze hebben hun eigen lader nodig, ik weet alleen niet hoe groot de capaciteit van deze batterijen is.
hier hebben we een speciaale lader die laad alles en is ook instelbaar :D

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:01

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Effe de meest verkochte op een rijtje:

GP 1800mA
Duracel 1800mA
Hapé 1800mA
Varta 1900mA
Mediamarkt 2000mA

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Microkid schreef op 16 September 2002 @ 09:09:
Effe de meest verkochte op een rijtje:

GP 1800mA
Duracel 1800mA
Hapé 1800mA
Varta 1900mA
Mediamarkt 2000mA

En je moet natuurlijk ook niet vergeten dat alleen maar naar specificaties kijken meestal te kortzichtig is. Een goeie fabrikant zal liever wat voorzichtig zijn dan overdrijven. Bovendien zal het van de kwaliteit van de accu's afhangen hoelang ze die capaciteit behouden. Een goedkope accu van 2000mAh is misschien nieuw al niet zo goed als eentje van 1800mAh van Duracell/GP/Varta, en zeker op de lange duur kan de betere accu met minder geweldige specificaties het toch beter doen.

• BaRF
  • Laatst online: 16:09

BaRF

bijna kerst

en natuurlijk de Minimale capaciteit die ze hebben na een lading, zoals bij de GP's, die zijn vol minimaal 1750mAh (staat er op he :P)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• spacy

spacy

+++

Exirion schreef op 16 september 2002 @ 11:38:

[...]

En je moet natuurlijk ook niet vergeten dat alleen maar naar specificaties kijken meestal te kortzichtig is. Een goeie fabrikant zal liever wat voorzichtig zijn dan overdrijven. Bovendien zal het van de kwaliteit van de accu's afhangen hoelang ze die capaciteit behouden. Een goedkope accu van 2000mAh is misschien nieuw al niet zo goed als eentje van 1800mAh van Duracell/GP/Varta, en zeker op de lange duur kan de betere accu met minder geweldige specificaties het toch beter doen.
ik heb uit de verkooppraatjes van een personeel in de electronica winkel (digital?) in groningen eens begrepen, dat heel veel A- en B-merken accubatterijen uit de GP fabrieken komen,
Ik heb deze info tot nu toe helaas nog nergens anders gelezen, dus vroeg me ook al af of hij dit uit de duim gezogen had, of weet iemand hier misschien meer van?

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-01 08:42
Ni-MH batterijen hebben inderdaad een nominale spanning van 1.2V, Ni-CD batterijen 1.5V als beginspanning, maar die zakt vrij snel in naar rond de 1.2V, dus in die zin is er niet veel verschil tussen de batterijen.

Voor zover ik weet gaan AA cellen tot 1900 mAh, tenminste, dat zijn de sterksten die ik heb gezien tot nu toe, Sanyo maakt ze bijvoorbeeld.

Even voor de duidelijkheid: Li-ion batterijen zijn wel degelijk oplaadbaar, bijna elke mobiele telefoon heeft zo'n batterij. Toen ik mijn digicam kocht kreeg ik daar ok Li-ion batterijen bij, maar die waren niet oplaadbaar.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Molybdenum schreef op 16 september 2002 @ 12:27:
Even voor de duidelijkheid: Li-ion batterijen zijn wel degelijk oplaadbaar, bijna elke mobiele telefoon heeft zo'n batterij. Toen ik mijn digicam kocht kreeg ik daar ok Li-ion batterijen bij, maar die waren niet oplaadbaar.

Je maakt een foutje. Je moet onderscheid maken tussen Lithium en Lithium-Ion batterijen. Lithium heeft een grote capaciteit maar is niet oplaadbaar, en Lithium-Ion is wel oplaadbaar en heeft een grotere capaciteit dan NiMH accu's. Je hebt ook nog Lithium Polymeer accu's, en die hebben nog een aantal voordelen.

• Molybdenum
  • Laatst online: 14-01 08:42
Exirion schreef op 16 september 2002 @ 12:58:

[...]

Je maakt een foutje. Je moet onderscheid maken tussen Lithium en Lithium-Ion batterijen. Lithium heeft een grote capaciteit maar is niet oplaadbaar, en Lithium-Ion is wel oplaadbaar en heeft een grotere capaciteit dan NiMH accu's. Je hebt ook nog Lithium Polymeer accu's, en die hebben nog een aantal voordelen.
Ah inderdaad, je hebt gelijk! Even de subtiele verschillen (in de naam) over het hoofd gezien.

Verwijderd

[...]

Ik heb idd een LithiumPolymeer accu bij mijn Olympus E-10camera gekocht. Dat ding gaat gewoon niet leeg. Meer dan 800 foto's en nog steeds power. Dit is dan de oudere 4200MaH versie, de nieuwe is 8400MaH :9

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:03

JT

VETAK y0

Lithium Ion is altijd 3,6 volt in het kleine formaat is mij verteld. Daarom zijn ze er niet in batterijen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-02 17:18

IvoB

Prutst er rustig op los

[...]

Je hebt ook nog Lithium Polymeer accu's, en die hebben nog een aantal voordelen.
Het enige voordeel van lithium polymeer accu's boven li-ion accu's is de vorm. Polymeer accu's zijn makkelijk in allerlei vormen te brengen, zodat er meer "accu inhoud" in een apparaat kan.

• Norjee
  • Niet online
http://www.accucell.de/start.asp

Maar je kan ze niet vaak opladen :/

• spacy

spacy

+++

en ze zijn nog duurder ook dan de GP's uit deze actie ;)
Pagina: 1