[Win2k/Server]E-mail ophalen van ander ISP

Pagina: 1
Acties:

• BlackBurn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:54

BlackBurn

One Ring To Rule Them All

Topicstarter
Ik heb een server draaien, die automatisch inbelt als iemand wil internetten of e-mailen(RAS).

Nu het volgende probleem, de server belt automatisch in met hccnet, maar mijn vader heeft een account bij myweb, is het mogelijk om zijn e-mail ook op te halen via dezelfde verbinding, of is het absoluut noodzakelijk om met myweb ingebeld te zijn?

p.s. bedoel dus met POP3 en niet webbased.

If it is broken, fix it. If it ain't broken, make it better!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

dat is mogelijk ja, moet je in Outlook express (of wat je dan ook gebruikt) zijn gegevens van z'n mailaccount invullen

edit: typo veranderd :)

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Pluisje schreef op 13 september 2002 @ 22:11:
dat mogelijk ja, moet je in Outlook express (of wat je dan ook gebruik) zijn gegevens van z'n mailaccount invulle
Ja, dat heeft hij gedaan, heb het ook gecontroleerd en klopt allemaal, hij kan berichten wel ontvagengen, maar niet versturen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:45

job

BlackBurn schreef op 13 september 2002 @ 22:16:
[...]

Ja, dat heeft hij gedaan, heb het ook gecontroleerd en klopt allemaal, hij kan berichten wel ontvagengen, maar niet versturen.
als je wilt versturen moet je bij zijn gegevens natuurlijk wel de smtp servr veranderen. want je belt nou namelijk in bij een andere provider

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
damster schreef op 13 september 2002 @ 22:17:
[...]

als je wilt versturen moet je bij zijn gegevens natuurlijk wel de smtp servr veranderen. want je belt nou namelijk in bij een andere provider
Hmm, daar zit wat in, als het idd zo simpel werkt, dan ben ik echt stom geweest 8)7, zal het eens proberen.

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

je moet dan de smtp gegevens van myweb invulle dat zal dan wel mail.myweb.nl zijn lijkt me

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

Verwijderd

Veel providers staan niet (meer) toe dat je mail zend vanaf een andere ISP. In die gevallen moet je bij POP dus de account gegevens van myweb instellen, en bij smtp de gegevens van je provider waar je ingebeld hebt.

• BlackBurn

BlackBurn

Topicstarter
Damster, had idd gelijk, het werkt nu als een trein, iig bedankt!

Pagina: 1