Wat jij zoekt, beste dickies, is een editor met syntax highlighting. Die kleurt je syntax, en maakt bijvoorbeeld alle tabel-tags blauw, en alles wat erin staat, paars. Dan zie je zo wat er wel en niet weg moet.
EditPlus heeft syntax highlighting, maar geen bewerkbare preview. Je moet de tabellen dus via de code verwijderen en daar ook weer de layout terugzetten. Voordelen: Er zit een uitgebreide zoek- en replace-functie in, zelfs met het replacen van meerdere regels tegelijk.
Je kunt het telkens tussendoor bekijken in een statische preview (als browser), hij slaat het dan op als een temp-file of gewoon op de oude bestandsnaam.
Homesite heeft waarschijnlijk wel syntax highlighting. Ook makkelijk zoeken dus. Of hij een bewerkbare preview heeft weet ik niet, en van de zoek- en replace-functies weet ik ook niets af.
Frontpage zou ik juist bij wegblijven, zelfs alleen de html-kant, als je je code schoon wilt houden.
Dreamweaver (macromedia) lijkt me ook geschikt, er zit een html-editor in, uitgebreide functies, syntax higlighting neem ik aan, en een bewerkbare preview. In tegenstelling tot Frontpage wordt de 'automatisch gegenereerde code' van dreamweaver, als je bijv. in de bewerkbare preview iets van maat versleept ofzo, veel netter neergezet dan bij FP.
Dus als je graag tabellen wilt verwijderen, maar daarna weer het gemak van 'voor je neus hebben, slepen en plakken maar' wilt hebben om die in elkaar gestorte layout weer mooi te krijgen, raad ik je Dreamweaver aan.
Bovenstaande programma's zijn allemaal níet bepaald gratis, Frontpage zou je nog bij office kunnen krijgen, maar die raad ik dus juist af. Natuurlijk zijn er ook andere wegen die naar Rome leiden; kijk wel uit wat je waar vandaan haalt, als het om een bedrijfscomputer gaat... (dan kunnen ze het beter voor je kopen, zijn ze in ene keer klaar).
edit:

Dark Blue vraagt zich af of het eigenlijk niet haar project kan zijn waar het nu over gaat... er komt nml. opeens een design bij me opdoemen dat veel tables bevatte.... *bibber*
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs