Toon posts:

[html] overnodige table wrap

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik het moet vragen, maar ik kan het ff niet vinden..
Ik heb een layout laten maken door een vriend van mij, voor onze site. Het ziet er echt zuper uit, maar omdat hij het met een of ander *** proggie heeft gemaakt, stikt het echt van de table's! En dan ook echt heel veel!!
Nu leek het me toch wel dat er misschien tooltje zijn om zo veel mogelijk zooi te deleten :9 Kunnen jullie mij misschien verder helpen??

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Mijn tooltje heet textpad, maar met notepad moet het ook wel lukken.

• Reveller
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 05-12-2022

Reveller

Hopla!

[eNeRGy] is meer goeroe dan ik ben _/-\o_ ;)

zonder kleurtjes en regel# ben ik de draad al snel kwijt. Gebruik zelf al 2 jaar Homesite 4.5 (van Allaire, tegenwoordig van macromedia geloof ik...). Ook frontpage werk wel, zolang je maar niet in die wysiwyg mode gaat zitten prullen - liever edel handwerk :)

"Real software engineers work from 9 to 5, because that is the way the job is described in the formal spec. Working late would feel like using an undocumented external procedure."

Verwijderd

Topicstarter
ja dat begrijp ik ;) Ik maak zelf ook alles gewoon in Notepad :) MAAR dit heb ik dus zo kant en klaar gekregen en het lijkt me echt ff niet te doen om 101 tabeletjes uit te pluizen ;) Snappie? Ik hoop eigenlijk dat dit wel vol-automatisch kan gebeuren :)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* HunterPro houdt van EditPlus: syntax-highlighting zit er in, regelnummers, en werkt nog vlot ook :)

Verwijderd

Topicstarter
ja dat weet ik dus allemaal best, maar dat is niet wat ik zoek!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat jij zoekt, beste dickies, is een editor met syntax highlighting. Die kleurt je syntax, en maakt bijvoorbeeld alle tabel-tags blauw, en alles wat erin staat, paars. Dan zie je zo wat er wel en niet weg moet.

EditPlus heeft syntax highlighting, maar geen bewerkbare preview. Je moet de tabellen dus via de code verwijderen en daar ook weer de layout terugzetten. Voordelen: Er zit een uitgebreide zoek- en replace-functie in, zelfs met het replacen van meerdere regels tegelijk.
Je kunt het telkens tussendoor bekijken in een statische preview (als browser), hij slaat het dan op als een temp-file of gewoon op de oude bestandsnaam.

Homesite heeft waarschijnlijk wel syntax highlighting. Ook makkelijk zoeken dus. Of hij een bewerkbare preview heeft weet ik niet, en van de zoek- en replace-functies weet ik ook niets af.

Frontpage zou ik juist bij wegblijven, zelfs alleen de html-kant, als je je code schoon wilt houden.

Dreamweaver (macromedia) lijkt me ook geschikt, er zit een html-editor in, uitgebreide functies, syntax higlighting neem ik aan, en een bewerkbare preview. In tegenstelling tot Frontpage wordt de 'automatisch gegenereerde code' van dreamweaver, als je bijv. in de bewerkbare preview iets van maat versleept ofzo, veel netter neergezet dan bij FP.
Dus als je graag tabellen wilt verwijderen, maar daarna weer het gemak van 'voor je neus hebben, slepen en plakken maar' wilt hebben om die in elkaar gestorte layout weer mooi te krijgen, raad ik je Dreamweaver aan.

Bovenstaande programma's zijn allemaal níet bepaald gratis, Frontpage zou je nog bij office kunnen krijgen, maar die raad ik dus juist af. Natuurlijk zijn er ook andere wegen die naar Rome leiden; kijk wel uit wat je waar vandaan haalt, als het om een bedrijfscomputer gaat... (dan kunnen ze het beter voor je kopen, zijn ze in ene keer klaar).

edit:
:X Dark Blue vraagt zich af of het eigenlijk niet haar project kan zijn waar het nu over gaat... er komt nml. opeens een design bij me opdoemen dat veel tables bevatte.... *bibber*

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Dark Blue: Wat jij zoekt, beste dickies, is een editor met syntax highlighting.
Volgens mij niet: hij zoekt een tooltje die de HTML file analyseert en opschoont door middel van bijvoorbeeld het verwijderen van tables. Hij wil het ontwerp dus niet zelf aanpassen maar er een tool op los laten.

Zo'n tool is echter niet bepaald triviaal omdat het nogal wat kennis moet hebben over het renderen van HTML en het gedrag van de grote browsers. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de pagina's er ongeveer hetzelfde uit blijven zien en het lijkt mij erg lastig om dat te garandere.

HTML Tidy doet volgens mij voornamelijk het corrigeren van incorrecte HTML. Daar heb je dus in principe niet veel aan omdat je HTML best correct kan zijn en toch smakken tables kan bevatten.

Helaas dus. Kennelijk is dickies zonder dat hij het beseft toch op zoek naar een editor met synax kleuring ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

Verwijderd

Topicstarter
mbravenboer schreef op 14 september 2002 @ 02:43:
[...]

Volgens mij niet: hij zoekt een tooltje die de HTML file analyseert en opschoont door middel van bijvoorbeeld het verwijderen van tables. Hij wil het ontwerp dus niet zelf aanpassen maar er een tool op los laten.

Zo'n tool is echter niet bepaald triviaal omdat het nogal wat kennis moet hebben over het renderen van HTML en het gedrag van de grote browsers. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat de pagina's er ongeveer hetzelfde uit blijven zien en het lijkt mij erg lastig om dat te garandere.

HTML Tidy doet volgens mij voornamelijk het corrigeren van incorrecte HTML. Daar heb je dus in principe niet veel aan omdat je HTML best correct kan zijn en toch smakken tables kan bevatten.

Helaas dus. Kennelijk is dickies zonder dat hij het beseft toch op zoek naar een editor met synax kleuring ;) .
Ja dat was inderdaad waar ik aan d8 ja ;) Maar dat is er dus niet.. Jammer..
Maar iig bedankt voor jullie hulp!

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-08 10:24
Met perl is vrij simpel een scrippie te schrijven wat html kan parsen en naar willekeur deleten. Evt kan je de file wel even ergens online zetten en vertellen wat er mis mee is, dan kan ik wel even kijken of ik niet ff snel wat in elkaar kan hacken. Heb er vrij veel ervaring mee.

Oh wat ik helemaal vergeet, je kan met ultraedit ook zeer uitgebreide regular expression toepassen, dat is misschien al genoeg.

Dan kan je met bijv
code:
1
2
 <table.*?><tr.*?><td.*?>(.*?)</td><td.*?>(.*?)
</td></tr></table>
en geheugen variablen er uitpakken wat je wil.

Dit is perl syntax, maar de ultraedit syntax wordt goed beschreven in de help files.

[ Voor 0% gewijzigd door Virtox op 14-09-2002 16:22 . Reden: toevoeging ]

Anything goes !!

Verwijderd

Dreamweaver MX Final O-) _/-\o_

Super!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ok, die heb ik nu inmiddels ook ja :) Maar dan??
Evn voor de duidelijkheid: het gaat om tables in tables in tables wat ik gewoon opgelost wil hebben in 1 table met meerdere <tr> en <td>'s :)
Snappie?
Pagina: 1