Toon posts:

Geen 5.1 geluid bij films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de standaard topics door gelezen en al wat zitten searchen maar kan er niet echt uit komen.
Ik een audigy en mijn DTT2200 gewoon werkend met 5.1 geluid (warcraft 3 enzo doen het gewoon goed). Alleen als ik nu een film af speel (sample van blade2 bv) dan krijg ik max 2 * stereo geluid (voor en achter).
In de eigenschappen van de file staat dat er 5 kanalen zijn.
Als ik de eigenschappen in media player bekijk kan ik ook alleen maar 2 speaker mode selecteren terwijl daar ook nog staat dat het 16 bit/48k/5.1c geluid is.
Heb de codec geinstalleerd die er bij hoord maar krijg het niet werkend bij geen enkele film.

Wil help mijn uit dit wazige probleem.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Probeer eens een DVD player als PowerDVD, volgens mij kan je daar het output-signaal wel aanpassen.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07 23:30
yup neem power dvd en je probleem is opgelost.
en wat valt er bij jou onder flims: divx of gewoon echt dvd?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Sample van Blade 2. Neem aan dat dat divx is...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

je moet dvd rips hebben die geripped zijn met ac3 geluid

sorry te snel gelezen |:( |:( |:(

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu powerDVD even geinstalleerd en heb inderdaad 5.1 geluid maar heb ook een vertraagd beeld. Loopt nu ongeveer 5 a 10 sec achter :(

Verwijderd

Topicstarter
Heb hem nu een paar keer opnieuw geinstalleerd enzo en nu doet die het met geluid en beeld :)
alleen als ik hem rezise is de ratio verneukt en dat terwijl KEEP ASPECT RATIO aan staat. Is dit een bug ofzo in powerDVD ??
En zijn er nog andere progjes die ook 5.1 geluid geven mischien dat het daar wel goed bij werkt.

Verwijderd

uhmm heb je in creative soundmixer een movie mode dan doet ie het wel altans bij mij

Verwijderd

probeer windvd even en als je divx met ac3 5.1 wil afspelen gebruik dan bsplayer

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 10:08:
uhmm heb je in creative soundmixer een movie mode dan doet ie het wel altans bij mij
Movie mode heeft de Audigy niet meer, dat is alleen bij de Live!5.1 kaarten. En topicstarter, je kunt het beste WinDVD 3.0 nemen. PowerDVD heeft nogal moeite met een systeem als er een Audigy in zit. Misschien krijg je daardoor ook die bug van het beeld wel van. Voor DivX, zie firefox :).

Verwijderd

ohw oke jah in windvd 3.0 kan je wel instellen proberen

Verwijderd

Topicstarter
Ga straks als ik ff tijd heb windvd proberen
Heb BSplayer al geprobeerd maar die gaat telkens onderuit .. en de nieuwste versie downloaden gaat ff niet omdat die site er al 2 weken uit ligt van die gasten en ik hem niet ergens anders kan vinden (nieuwere versie)

Verwijderd

of download media player 9 die ondersteund het (eindelijk) wel !!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op zich iets tegn Media player 9 ... weet ook niet waarom :)
Maar met WinDVD 4 doet die het gewoon goed :) geluid in 5.1 mode beeld word goed geresized ... dus /me is HAPPY :)
dus bedankt aan allen die mij geholpen hebbe :)

Verwijderd

no problemo veel plezier met je kaart en voor bsplayer :

http://www.divx-digest.com/software/bs_play.html

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

divX kan niet op 5.1

divx is stereo geluid
of je moet divx met AC3 hebben dat is wel 5.1

Smile !!!