verkeer routen vanaf laptop via rras via NAT

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Sorry voor de wat vreemde topic titel, maar daar staat in het kort wat ik graag zou willen, maar niet werkt.

Dit is denk ik lastig uitteleggen zonder visuele voorstelling, dus heb ik even een plaatje gemaakt.

Zwart is het ip adres van de NIC, en blauw is default gateway.
Op de server draaid W2K server, rest is W2K Prof.
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/~martinlm/PICS/2002/09/top.jpg
Doel: laptop op internet + lan.

Ik heb since gister een wlan (p2p) :) , Ik heb toen heb even gauw van de Server een NAT (ics)server gemaakt, toen kon ik lekker op internet. Alleen natuurlijk geen LAN verkeer (alleen WLAN).

Nu heb ik dus ICS uitgezet en RRAS op de "router" mode (ipv NAT) gezet. Vervolgens een static route toegevoegt op PC1, namelijk 192.168.x.x -> 10.0.0.2
Nu heb ik dus wel verkeer van en naar WLAN <-> LAN, alleen geen internet. En dat begrijp ik niet hellemaal, aangezien ik op de LAN NIC in SERVER bij RRAS eigenschappen wel 10.0.0.1 als default gateway opgeven heb, ik verwacht dan ook van dat ding dat hij netjes verkeer richting die router gaat stouwen maar dat vertikt hij!

Iemand sugesties/oplossingen voor dit probleem?

[ Voor 0% gewijzigd door HermeS op 13-09-2002 21:35 . Reden: typo's ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

laat je server bridgen ipv routeren, en geef je laptop een ip uit dezelfde range+gateway

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Je bent waarschijnlijk op de NAT router een route voor 192.168.0.0 in te stellen :)
Die moet namelijk ook weten waar dat subnet zit ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
|:( ,
* HermeS gaat in de hoek staan en zal geen Martini meer drinken tijdens het configuren van zijn netwerkje.

tjs, stupid me. Ik schaam me diep. Ik moet zegegn dat ik teleurgestelt ben in me zelf. Het werkt. Predator je houd een biertje van me tegoed :) .

Erkens: dat is inderdaad een goed idee. Maar hoe doe ik dat onder w2k? onder Xp is het klik klik klaar.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

HermeS schreef op 14 september 2002 @ 00:13:
|:( ,
* HermeS gaat in de hoek staan en zal geen Martini meer drinken tijdens het configuren van zijn netwerkje.

tjs, stupid me. Ik schaam me diep. Ik moet zegegn dat ik teleurgestelt ben in me zelf. Het werkt. Predator je houd een biertje van me tegoed :) .

Erkens: dat is inderdaad een goed idee. Maar hoe doe ik dat onder w2k? onder Xp is het klik klik klaar.
kan w2k dan ook niet bridgen? ik heb hier geen w2k server on the moment dus moet je zelf even zoeken helaas :)
als het erin zit zal het vast wel in de help te vinden zijn neem ik aan, wellicht met andere benamingen maar ja dat is windows he?