Sorry voor de wat vreemde topic titel, maar daar staat in het kort wat ik graag zou willen, maar niet werkt.
Dit is denk ik lastig uitteleggen zonder visuele voorstelling, dus heb ik even een plaatje gemaakt.
Zwart is het ip adres van de NIC, en blauw is default gateway.
Op de server draaid W2K server, rest is W2K Prof.

Doel: laptop op internet + lan.
Ik heb since gister een wlan (p2p)
, Ik heb toen heb even gauw van de Server een NAT (ics)server gemaakt, toen kon ik lekker op internet. Alleen natuurlijk geen LAN verkeer (alleen WLAN).
Nu heb ik dus ICS uitgezet en RRAS op de "router" mode (ipv NAT) gezet. Vervolgens een static route toegevoegt op PC1, namelijk 192.168.x.x -> 10.0.0.2
Nu heb ik dus wel verkeer van en naar WLAN <-> LAN, alleen geen internet. En dat begrijp ik niet hellemaal, aangezien ik op de LAN NIC in SERVER bij RRAS eigenschappen wel 10.0.0.1 als default gateway opgeven heb, ik verwacht dan ook van dat ding dat hij netjes verkeer richting die router gaat stouwen maar dat vertikt hij!
Iemand sugesties/oplossingen voor dit probleem?
Dit is denk ik lastig uitteleggen zonder visuele voorstelling, dus heb ik even een plaatje gemaakt.
Zwart is het ip adres van de NIC, en blauw is default gateway.
Op de server draaid W2K server, rest is W2K Prof.

Doel: laptop op internet + lan.
Ik heb since gister een wlan (p2p)
Nu heb ik dus ICS uitgezet en RRAS op de "router" mode (ipv NAT) gezet. Vervolgens een static route toegevoegt op PC1, namelijk 192.168.x.x -> 10.0.0.2
Nu heb ik dus wel verkeer van en naar WLAN <-> LAN, alleen geen internet. En dat begrijp ik niet hellemaal, aangezien ik op de LAN NIC in SERVER bij RRAS eigenschappen wel 10.0.0.1 als default gateway opgeven heb, ik verwacht dan ook van dat ding dat hij netjes verkeer richting die router gaat stouwen maar dat vertikt hij!
Iemand sugesties/oplossingen voor dit probleem?
[ Voor 0% gewijzigd door HermeS op 13-09-2002 21:35 . Reden: typo's ]