Intel besloot om met de Pentium III hetzelfde te doen als wat ze met de Pentium MMX hadden gedaan: extra instructies toevoegen zonder de architectuur verder echt te wijzigen. De nieuwe instructieset kreeg de naam SSE en moest het beter gaan doen dan MMX. Na de hype was MMX nauwelijks serieus ondersteund en in wezen geflopt. Intel pakte het met de introductie van SSE anders aan door er actiever voor te zorgen dat SSE ondersteund zou gaan worden door software developers.
De Pentium III is bijna gelijktijdig op de markt gebracht met een concurrerend model van AMD. Hiermee gaf Intel min of meer toe AMD als serieuze bedreiging te beschouwen. De Pentium III was in feite een Pentium II met SSE instructies, dus echt vernieuwend was hij niet. De performance lag zonder SSE instructies op hetzelfde niveau als die van de Pentium II, maar desondanks was de Pentium III voldoende om de concurrentie de baas te blijven. De eerste Pentium III draaide op 450MHz en medio 2001 worden er nogsteeds nieuwe varianten van de CPU op de markt gebracht met kloksnelheden ruim boven de 1GHz. In de tussentijd heeft de CPU wel enkele veranderingen ondergaan.
c/p van FAQ....
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En dan nu de vraag...
Vandaag een PC onder handen gehad met een PIII 450 mhz processor erop,althans dat zei de eigenaar en de verkoper toedertijd tegen de eigenaar.
Als ik hem opstart geeft ie ook aan dat ie een PIII 450 mhz is,maar als ik kijk bij Deze Computer en dan EIgenschappen geeft ie aan
Intel PII ( MMX)
is dit een normaal verschijnsel??
Ik heb die BIOS update uitgevoerd,maar geen verandering in die kreet!!
Proc er uit gehad en idd er staat op PIII
OS>>> Windows 98
Wie weet raad of waar kan ik meer info hierover vinden?
De Pentium III is bijna gelijktijdig op de markt gebracht met een concurrerend model van AMD. Hiermee gaf Intel min of meer toe AMD als serieuze bedreiging te beschouwen. De Pentium III was in feite een Pentium II met SSE instructies, dus echt vernieuwend was hij niet. De performance lag zonder SSE instructies op hetzelfde niveau als die van de Pentium II, maar desondanks was de Pentium III voldoende om de concurrentie de baas te blijven. De eerste Pentium III draaide op 450MHz en medio 2001 worden er nogsteeds nieuwe varianten van de CPU op de markt gebracht met kloksnelheden ruim boven de 1GHz. In de tussentijd heeft de CPU wel enkele veranderingen ondergaan.
c/p van FAQ....
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
En dan nu de vraag...
Vandaag een PC onder handen gehad met een PIII 450 mhz processor erop,althans dat zei de eigenaar en de verkoper toedertijd tegen de eigenaar.
Als ik hem opstart geeft ie ook aan dat ie een PIII 450 mhz is,maar als ik kijk bij Deze Computer en dan EIgenschappen geeft ie aan
Intel PII ( MMX)
Ik heb die BIOS update uitgevoerd,maar geen verandering in die kreet!!
Proc er uit gehad en idd er staat op PIII
OS>>> Windows 98
Wie weet raad of waar kan ik meer info hierover vinden?
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.