Toon posts:

[HD] Error #108 in PQ PM

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was laatst weer eens in een linux bui en pleurde mandrake 8.2 (of 8.ietsanders) erop en het werkte allemaal leuk. Na 2 weken had ik het wel weer bekeken met linux en wilde ik de partitie verwijderen en er weer een gewone dos/win partitie van maken via PowerQuest Partition Magic. Toen vroeg ie of ie iets wilde fixen (PM vroeg dat). Ik heb daar niet goed opgelet en het gewoon op YES geklikt.

Het gevolg daarvan was dat die hele harde schijf onzichtbaar was: er staat nu geen D:MP3 (of iets dergelijks) maar *:

Als ik daarop klik zie ik dit:
Disk: Error
Partition: #108
Type: geel vierkantje

Terwijl daar eigenlijk moet staan:
D:Programs
Linux native (oid)
Linux Swap

Van die laatste 2 wilde ik dus een nieuwe hd maken (E:MP3). Maar ik kan dus helemaal niks doen. Zijn hier oplossingen voor met bepaalde software?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

FDISK /MBR al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Jep, maar dat helpt niet.
Linux native (oid)
Linux Swap
Dit had ik verkeerd gezegd. Het moet zijn:
E:Win98 (ja stond er ook nog op)
Linux native (oid)
Linux Swap

In fdisk (keek ik zonet in) staan btw wel alle dingen goed vermeld. Je ziet daar de d-schijf van 20gb, een win98schijf van 7 gb (heb ik nu verwijderd), en 2 linux schijven.

Dit is btw m'n 2e hardeschijf. Hiernaast heb ik nog een andere (m'n eerste schijf met WINXP, 20gb). We hebben het nu over een 40GB schijf (m'n tweede dus).

Verwijderd

Topicstarter
't wil nog steeds niet lukken. Ik wil die D schijf eigenlijk niet verwijderen, want daar staan al m'n games e.d. op.

Is er geen professionele software naast PM die dit kan oplossen.

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-01 23:44
Heb je al gebruik gemaakt van de helpfiles en online support ? denk et niet.
http://www.powerquest.com/support/primus/id120.cfm :)
had zelf ook een keer last van een error, ff scandisk erover en het was opgelost. maarja, das een beetje lastig als je de partitie niet ziet.

suc6

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:05
Ik krijg nu dezelfde error 108, maar bij mij is het verhaal anders.
Ik heb overigens al wel die support site gechecked, maar daar kan ik niets constructiefs uit halen.

Het zit zo :
Ik heb een stuk of 8 partities, C: t/m K: ofzo. Naja een paar dagen geleden heb ik Win XP Pro geïnstalleerd op partitie M: --> dit ging helemaal vlekkeloos.

Nu staat er dus bij mij op C: Windows 98SE (FAT32) en op M: Windows XP Pro (NTFS), omdat C: "maar" 2,25 GB was en M: achteraf ook "maar" 3,37 GB wilde ik ze allebei vergroten.
Hiervoor heb ik G: (zeg 4 GB) in 2-en gedeelt en ik wilde de 2 splitsingen dan samen "mergen" (voegen) met de 2 systeempartities.

Dit ging al niet omdat die 2 systeempartities beide Primair zijn en de 2 splitsingen Logical.
Ik had inmiddels al wel 1 vd 2 splitsingen NTFS gemaakt en de andere FAT32

Ik dacht als 1e maar C: (Windows 98SE) te vergroten, maar dit kon niet door ze samen te voegen (mergen), maar alleen door "redistribute free space".
Dus dit deed ik, hierdoor ging de helft van de FAT32 splitsing naar C:, ik dacht dit dur een aantal keer te doen zodat ik zoveel mogelijk ruimte naar C: over kon pompen.

Om dit proces uit te kunnen voeren moest "hij" naar MS-DOS-modus, dit gebeurde, maar bij het uitvoeren (wat meer dan een uur duurde !!) gaf hij bij 99% een error, dat het toevoegen vd ruimte onmogelijk was.

"%$)("#$()!?" Dacht ik, maar goed, dan vind ik wel een andere oplossing.
Hierna probeerde ik Win98SE op te starten, maar toen gaf hij aan dat ik "de systeemdiskette moest vervangen :? :? :| ".

Hij herkende dus de hele partitie niet meer, dus ik Win XP Pro opgestart --> PM 8.0 opgestart, maar deze gaf "Error #117" aan.
Deze heb ik ook opgezocht in de KB van Powerquest, maar die geeft ook geen constructieve oplossing en ik herken mijn probleem ook niet in de beschrijving van hun.

Ik heb hierna ook al geprobeerd met Rescue Disks de partitie te redden, maar die geven alleen maar aan dat de partitie "BAD" is en dat er Error #108 op staat :| :|

Weet iemand een oplossing ?!?!
Pagina: 1