ouwe comp, bios onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb hier nu een compaq staan. ik wou een keer de bios ingaan, maar om een of andere reden kan ik niet meer met F10 in de bios komen zoals vroeger wel kon.
heb de bios al een keer gereset, heb gezocht naar biosupdates, niks werkt.
ik kan niet meer in de BIOS komen sinds er windows2000pro op heeft gestaan(staat nu linux debian op)... wat is er in godsnaam fout aan et ouwe schroothoopje?

et is een compaq deskpro 2000 uit 1996

Verwijderd

volgens mij moet je idd f10 hebben, misschien f2 :?
Heb je al op de site van compaq gekeken? ik dacht die deskpro 2000 & 4000 serie een of andere vage boot partitie nodig hebben, deze kan je downloaden bij compaq en heten rompaq's als ik het goed hebt onthouden..;)

• Fludizz
  • Niet online
ik heb alle F toetsen gehad... geen een werkt meer... :( en op de compaq site kan ik niks meer vinden over biosprobs
maargoed, ik zal daar ook ff naar dat rompaq zoeken

Verwijderd

Compaq heeft de bios software op een partitie op de hdd staan, deze is toegankelijk met F10, als deze partitie verwijdert is dan is de bios alleen nog toegankelijk met een setje floppy's die op de compaq site te vinden zijn

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-08 23:38

vehpol

Go Go Gadget!

Maak het bios eens leeg... kan meestal door 2 pinnetjes (of vlakjes) op je mobo vlak bij je bios met elkaar te verbinden (schroevendraaier werk). Ik weet wel van moderne compaqs enzo dat je officieel niet in het bios kan komen, maar als het hefet gewerkt dan moet het natuurlijk weer kunnen werken.

Ceci n'est pas une signature!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 21:13:
Compaq heeft de bios software op een partitie op de hdd staan, deze is toegankelijk met F10, als deze partitie verwijdert is dan is de bios alleen nog toegankelijk met een setje floppy's die op de compaq site te vinden zijn
idd, helemaal goed! :)
en je kunt het hier vinden :
http://www.compaq.com/sup...pro/us/download/1053.html
tenminste, voor deze modelen : 5166MMX, 5200MMX, 5233MMX
Als je een ander model hebt, moet je ff hier kijken :
http://www.compaq.com/support/files/deskpro/us/index.html

• Fludizz
  • Niet online
ik heb zo'n rompaq gevonden...
en zoals ik gezegd had, had bios resetten geen nut vehpol...

• Fludizz
  • Niet online
compaq heeft et slim gedaan met MS... ik _KAN_ geen bios gebruiken zonder een windows partitie, dus linux kan er niet op :S *GRMBL*

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Fludizz schreef op 13 september 2002 @ 22:35:
compaq heeft et slim gedaan met MS... ik _KAN_ geen bios gebruiken zonder een windows partitie, dus linux kan er niet op :S *GRMBL*
neej hoor
je kan er gewoon unix varianten op draaien.
moet je alleen ff aangeven in de bios (kon met mijn 486 iig wel).

je kan alleen geen biospartitie meer maken zodra er een partitie op de schijf zit.
dus eerst alles eraf flikkeren en dan bootn met de floppen.
die constateren dat er geen bios partitie is en maken er een.
als die prcedure klaar is moet je met een floppy (of cd?) een OS instalatie booten.
dus windows of Linux, of weer wat anders.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

uhm... kan het mischien zijn dat de F10 knop kapot is , probeer het eens met een ander toetsebord, en voor de bios maakt het niks uit welk os je hebt d8 ik, (verbeter me als ik het fout heb :D)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 10:57:
uhm... kan het mischien zijn dat de F10 knop kapot is , probeer het eens met een ander toetsebord, en voor de bios maakt het niks uit welk os je hebt d8 ik, (verbeter me als ik het fout heb :D)
jij hebt nog nooit en compaq gehad he?
compaqs hebben de configuratie tool voor de bios op de HDD staan.
met een set floppy's maak je een klein partitietje (van 10Mb ofzow) en daar gaat de tool dan in.

als je dan naar de bios moet druk je op F10 als het geheugen geteld is.

• Flippy|IA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-01-2022

Flippy|IA

ispmonitor.be

Dit is dus een van de redenen waardoor ik vind dat Compaq niet goed is voor een hobby-ist (?). Tis toch altijd IETS. Waarom moete die nu kiezen voor zo'n BIOS-configsysteem ? Kan me iemand uitleggen wat de voordelen ervan zijn ?

ASUS A7N8X-Deluxe rev2.0, Barton 3000+ , 2x 256 DDR TWINMOS PC3200, Hercules RADEON 9800PRO, Maxtor 80gig 8mb + 120gig WD 8mb SATA, Superflower SF-301 case

Verwijderd

Een heel uitgebreid en aardig vorm gegeven config programma wat je direct kunt benaderen,
zodat je kunt kijken of als werkt/herkend wordt. Je moet ff weten dat je dat moet installeren, maar het is wel een mooi proggie. btw zit die configtool ook op nieuwe deskpro's :?

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-06 11:39
Van de floppen zelf starten kan ook, dan hoef je ze niet op je HD te copyen.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

het grote voordeel is dat het makkelijk te updaten is.
die tool is btw nix anders dan een heeeeel erg verbouwde win3.x
het is dus grafisch wat fijn is voor de n00b's op computergebied (mijn mammie b.v.)

en flippy_00, die tool maakt die computer niet bruikbaarder/onbruikbaarder voor de tweaker.
het is alleen dat compaq niet zoveel opties in de bios zet, maar dat zouden ze heus wel kunnen doen.
er zit b.v. geen optie in om de multiplyer van je AMD in te stellen, maar dat kan er zeker weten wel in gemaakt worden.
het is alleen de policy van Compaq die luid: als je een snellere pc moet koop je een nieuwe of neemt een upgrade pakket van ons (if available).

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Vm1heA schreef op 14 september 2002 @ 11:39:
Van de floppen zelf starten kan ook, dan hoef je ze niet op je HD te copyen.
maar dan moet je die floppen weer goed bewaren.
met de kans dat ze stuk gaan, of een klein broertje/zusje die de floppen formateert om er een spelletje op te zetten.
ik ben voorstander voor het installeren op de HD.

• Fludizz
  • Niet online
euh... de F10knop is perfect in orde, hij vraagt alleen niet meer zoals ie vroeger wel altijd deed "F10 = Setup" enneh, die link met ROMpaq klopt niet die word niet gepakt door me compaqje met helaas weer win2k...

• Fludizz
  • Niet online
heb nu een wel bruikbare ROMpaq diskette gebruikt, maar die F10 setup is nog steeds niet terug... dit is zwaar k*t :S

• Fludizz
  • Niet online
k... heb via omwegen toch nog een setup partitie kunnen maken van 8MB et is dus weer goed, moet nu alleen weer alles overnieuw erop zetten, inc. OS

thnx voor de hulp

Verwijderd

FireWurX schreef op 14 september 2002 @ 11:01:
[...]

jij hebt nog nooit en compaq gehad he?
compaqs hebben de configuratie tool voor de bios op de HDD staan.
met een set floppy's maak je een klein partitietje (van 10Mb ofzow) en daar gaat de tool dan in.

als je dan naar de bios moet druk je op F10 als het geheugen geteld is.
yep firewux , heb idd nog nooit een compaq gehad, maar wel een keybord met een kapote del toets , zodat ik de bios ook nie meer in kwam :P, duz ik d8......nhaja je weet wel

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 22:26:
[...]

yep firewux , heb idd nog nooit een compaq gehad, maar wel een keybord met een kapote del toets , zodat ik de bios ook nie meer in kwam :P, duz ik d8......nhaja je weet wel
ach so :)

sja das lastig.
heb ik gelukkig nog nooit meegemaakt.
wel dat keybs de knopjes op de verkeerde plekken hadden.
dat kon vroeger met de IBM toetsenborden op school (had er zelf ook 1).

Pagina: 1