Icon's uploaden?

Pagina: 1
Acties:

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:33

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Misschien een heel stom idee, maar ik bedacht me het volgende:

Is het niet beter als die user icon's geupload worden naar de server?

Dan laden pagina's een stuk sneller in.

Als ik een pagina open zit ik dagen te wachtne op die user icons die allemaal van die cheap geocities achtige sites komen. Das niet echt tacties.

En zoveel ruimte zal het niet kosten, hooguit een paar honderd MB.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:47

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Vindt ik wel een goed idee eigenlijk ;)...
Ik weet niet hoe lastig dat is, ik gok niet zo lastig.

10.000 man x 100 kb gem (ja dat is HOOG) is 1 gig :).. ok factor 10 lager dan zit je er wel ;)...

• me1299
  • Laatst online: 21:33

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Jah, lang niet idereen heeft een icon (Zoals ik dus LOL)

Ennuh de meeste mensen zijn dubbel geregged en een hoop komen bijna nooit opdagen.

Ze zouden eens moeten testen hoeveel active users er eigenlijk zijn.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

Verwijderd

Kost erg veel dataverkeer.

/me heeft het bij Wanadoo staan = errug snel.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Is in ontwikkeling.

• Arjen
  • Laatst online: 03-01 08:52
Er zijn momenteel iets van 1000 gebruikers met een plaatje. De maximale filesize die ik in gedachte heb is 10kb (zeker niet meer, misschien zelfs minder..). Verder kunnen gebruikers meerdere plaatjes op de server planten (te denken valt aan 10 stuks tegelijk..) waartussen eenvoudig kan worden geswitched. Totaal kom ik dan op ~100mb, wat natuurlijk geen enkel probleem is. Wat traffic betreft, in het begin zal het zeker veel traffic veroorzaken. Maar door zaken als caching (http headers enzow..) en proxies zal het uiteindelijk wel meevallen.

• Counter-Strike
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

Hebben we bij vuurwerk eigenlijk gratis onbeperkt dataverkeer voor alleen een klein plaatje onder aan het forum?

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• IceStorm

IceStorm

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 01:18 schreef Arjen het volgende:
Er zijn momenteel iets van 1000 gebruikers met een plaatje. De maximale filesize die ik in gedachte heb is 10kb (zeker niet meer, misschien zelfs minder..). Verder kunnen gebruikers meerdere plaatjes op de server planten (te denken valt aan 10 stuks tegelijk..) waartussen eenvoudig kan worden geswitched.[/quote]Uhm Arjen, ik vind die meerdere plaatjes wel een goed idee ik zou alleen dan liever een keus hebben. Of 1 plaatje van max ca. 25 kb of 10 plaatjes van 10kb (ofzo)... :)
Mijn huidige plaatje is bijv. namelijk 14 kb...

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:00
Dat vindt ik ook geen slecht idee.

• 4POX
  • Laatst online: 08:39

4POX

Everybody is wired

Is dat dan verplicht¿

AKA Rinkel weblog

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 10:05 schreef IceStorm het volgende:
Uhm Arjen, ik vind die meerdere plaatjes wel een goed idee ik zou alleen dan liever een keus hebben. Of 1 plaatje van max ca. 25 kb of 10 plaatjes van 10kb (ofzo)... :)
Mijn huidige plaatje is bijv. namelijk 14 kb...[/quote]Met dat idee heb ik ook een tijdje rondgelopen maar het is nix vinnik. De uploadfunctie komt er oa. om de plaatjes zo klein mogelijk te krijgen. De plaatjes zijn een leuk extratje, en mag dus zeker nie 60kb per plaatje kosten. 10kb is echt het maximum imo. De uploadfunctie is dan ook verplicht.

• Hielko
Wat wordt er dan gedaan met die geanimeerde rotzooi? Gaat dat eindelijk verboden worden? of is het oke zolang het maar binnen 10kb blijft?

• IceStorm

IceStorm

He jammer, dan moet ik dus mijn icon of verkleinen of dumpen :)...
Iemand nog een idee om een icon te verkleinen (is al eens gebeurd door iemand anders .. van 80 naar 14 kb ;))

• Arjen
Op 24 oktober 2000 14:01 schreef hielko het volgende:Wat wordt er dan gedaan met die geanimeerde rotzooi? Gaat dat eindelijk verboden worden? of is het oke zolang het maar binnen 10kb blijft?
Ik weet nog niet hoe ik animated gifs kan detecteren. Mogelijkheid is dat die gifs er handmatig uitgegooid worden, maar ik denk dat anigifs van onder de 10k gewoon gedoogd worden.

• IceStorm

IceStorm

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 14:33 schreef Arjen het volgende:
Op 24 oktober 2000 14:01 schreef hielko het volgende:Wat wordt er dan gedaan met die geanimeerde rotzooi? Gaat dat eindelijk verboden worden? of is het oke zolang het maar binnen 10kb blijft?
Ik weet nog niet hoe ik animated gifs kan detecteren. Mogelijkheid is dat die gifs er handmatig uitgegooid worden, maar ik denk dat anigifs van onder de 10k gewoon gedoogd worden.[/quote]Ik zou ook niet weten wat er mis is met animated? Die max size snap ik... maar ik vind animated wel kunnen. Ik bedoel is mijn icon zo irritant dan?

• Arjen
Op 24 oktober 2000 14:42 schreef IceStorm het volgende:
Ik zou ook niet weten wat er mis is met animated? Die max size snap ik... maar ik vind animated wel kunnen. Ik bedoel is mijn icon zo irritant dan?
Tja, mensen vinden als die knipperende dingen in beeld maar nix: het leidt af. Daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Tuurlijk kan je ook hele mooie, niet storende animated gifs maken maar om nou per icon te gaan kijken of ie mooi genoeg is om 'm toe te staan is ook wat overdreven.

Verwijderd

Ik vind dat je gewoon een redelijke limiet moet stellen en niet een absurd lage.
De icoontjes zijn gewoon verziekt door een paar lui die 600 KB niet veel vinden, en dat is jammer, maar moet daardoor de creativiteit van mensen maar gesmoord worden? Zo zijn leuke icoontjes bijna onmogelijk.

• Jasper
  • Laatst online: 19-02 19:14
10kb is meer dan genoeg. Alles daarboven moet genuked worden..

• Hielko
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Zo zijn leuke icoontjes bijna onmogelijk.[/quote]Laat me eens denken... 60x60 pixels als ik een bmptje daarvan maak ben ik net 10,5KB kwijt... dus als je .jpg of .gif gebruikt is alles mogelijk.... (zolang je het bij één frame houd).

• Arjen
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 24 oktober 2000 18:26 schreef HlpDsK het volgende:
Zo zijn leuke icoontjes bijna onmogelijk.[/quote]Leuke icoontjes zijn nog prima mogelijk, filmpjes niet en Laat dat nou net de bedoeling zijn. Probeer je creativiteit maar eens in 10kb te stoppen. Iets moois van >100 kb kunnen wel allemaal wel makkelijk, maar iets moois in maar een kb? Binnen de demo-scene is dit zelfs vrij gebruikelijk dacht ik..

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:56
ik snap dat je een beperking wil opleggen.. maar 10KB vind ik ook ietwat sterk overdreven.. neem nou 50K zowat nu de unspoken limiet.. kan toch iedereen (zelfs met modempje) toch snel genoeg mee wezen?

en diegene die echt iets tegen icoontjes hebben die kunnen het nog altijd simpelweg afzetten.. iedereen tevreden dan!

• Arjen
Jouw icoon is ~7kb, ziet er ok uit en is zelfs nog animated. Het kan dus makkelijk. Verder valt er niet onder die limiet uit te komen. Je plaatje komt op de server te staan, grotere exemplaren worden eenvoudig weg niet aangenomen. :)

Een banner van 468x60 pixels mag over het algemeen maar zo'n 25kbyte groot zijn. En dan wil je voor een simpel icoontje van 60x60 50kbyte???

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Ik wil hier een POLL over :(:(

AKA Rinkel weblog

• RvdH
  • Laatst online: 19-02 14:54

RvdH

Uitvinder van RickRAID

lol

• Ultra
  • Niet online
Zucht, heb ik eindeloos aan mijn icoontje gewerkt ;) Hij is trouwens "maar" 23 kb.
Geef iedereen toch de keuze of ze die icoontjes willen downen, ik heb er met mijn 10Mbit-lijntje geen problemen mee >:)

• AntonT
  • Laatst online: 14:26

AntonT

One Ton!

Ik heb ook nergens problemen mee met een 155MBit en binnenkort zelfs een 1GBit verbinding. Het is alleen wel zo dat ik gisteren gewoon onder Linux bezig was met Netschaap, en daar gaf ie dus vrolijk aan iets tussen de 300 en 500 kb aan het downloaden te zijn. Als dat dan ook nog komt vanaf de een of andere vage gratis-server schiet het niet echt op.

Plaatjes geven gewoonlijk een herkenning voor de postende user. Dit is best handig, maar moet in principe ook door modemmers gebruikt kunnen worden.

Ik ga er niet over in discussie of een animatie mooi is of niet, die van HlpDsk bijvoorbeeld vind is erg mooi, maar is (50 kb geloof ik) voor modemmers slecht te doen.

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Dan bouwt arjen toch bij profile een functie in dat je twee plaatjes kunt invoeren...

1. grote voor de snelle mensen onder ons
2. en een simpele 60x60 pic van 3 KB...

En laat dan de mensen kiezen...

Dus in profile menu

fast slow geen - plaatjes

Zoiets kan arjen best maken :) :) :)

En geld speelt geen rol voor die modemers want ik zie er heel veel die hier tijdens duur tarief zitten.

AKA Rinkel weblog

• IceStorm

IceStorm

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 11:21 schreef 4POX het volgende:
Dus in profile menu

fast slow geen - plaatjes[/quote]Hmm dat vind ik nog niet eens zo'n heel gek idee eigenlijk :)....
Fast limiten op 50 kb ofzo
Slow limiten op 10 kb ofzo
en geen plaatjes spreekt voor zich ;)

• Arjen
Er bestaat ook nog zoiets als diskspace en traffic...

Verwijderd

Wie kan mij vertellen
waarom ik steeds geen
Icoontje krijg als ik
een reacite krijg op
gathering van tweakers
Terwijl ik deze eerst wel had
en opeens foetsie
en bovenaan aan het beeld
Fout #30 of #39
Wie kan mij dat vertellen

• Klont
  • Laatst online: 17-07-2021

Klont

Destroyer of words

Als dit doorkomt ben ik voor een files.size(>10.000).nuke

Al die animated filmpies/gifs zijn wel leuk lief en aardig maar ook vet overbodig.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Als ik me niet vergis kun je in Atguard instellen dat animated gifs NON-repeated worden weergegeven (en ook Ad's uitschakelen).

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

• IceStorm

IceStorm

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 11:51 schreef Arjen het volgende:
Er bestaat ook nog zoiets als diskspace en traffic...[/quote]OK dat is waar ;)... Diskspace zal het niet aan liggen... traffic wel :)...
Hoeveel traffic heeeft t.net EN GoT eigenlijk per dag gemiddeld? EN wat 'mogen' we van vuurwerk?
Pagina: 1