Toon posts:

Raid Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas een systeem gekocht met een Asus P4S8x moederbord met een onboard Raid controller. Daarbij heb ik twee 40 Gb Maxtor 740 schijven gekocht. Ik wil deze twee in een Raid "0" opstelling configureren. Maar hoe moet ik dat nou doen, want beide schijven worden niet gedetecteerd wannneer ze op de controller staan aangelsoten. Eentje wordt wel "gedetecteerd" maar als ik dan Win Xp wil installeren dan geeft hij aan dat er geen schijven aanwezig zijn. Beide schijven doen het wel normaal wannneer ik ze op de gewon Ide poort aanschakel. Welke B) kan mij hierbij helpen? :'(
BVD

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Euh, als je ff de manual van je mobo pakt kom je al een heel eind...
Je moet de schijven aan de RAID controller hangen, en dan in het BIOS een raid0 array aanmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd. Maar juist in mijn Bios waar ik die array zou moeten aanmaken geeft hij maar 1 schijf aan!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Inderdaad. Zoek even op hoe je een Array moet aanmaken. Dan pas zijn de schijven klaar om te worden gepartitioneerd en geformatteerd. Dit alles staat uiteraard in de handleiding van je RAID controller, deze staat ofwel in het handboekje van je mobo danwel in die van de RAID controller. Als je ze kwijt bent, kun je ze altijd binnenhalen bij de site van desbetreffende fabrikant :)

Omdat dit makkelijk zélf uit te zoeken was: dicht.

Dit topic is gesloten.