Toon posts:

Welke van deze TFT`s?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi; ik wil een TFT scherm aanschaffen voor hooguit 600euro, (mag wel IETS meer zijn, maar ok.)

Ik wil sowieso een 15" en ik gebruik hem hoofdzakelijk voor games, dvd`s kijken en ander graphic-stuff zegmaar. :P (ik gebruik ook meestal 1024*768)

nou zat ik te denken aan de volgende schermen;

Belinea 101570/15" TFT LCD 1024x768 TCO99 voor 534euro

Neovo S15V 15"
voor 589euro

Hansol H530 15"
voor 438euro

tja, het zijn er erg veel, zijn er nog betere dan deze die niet zoveel duurder zijn dan 600euro? welke van deze is het beste voor mij?

Thanx! :)

Verwijderd

Ik heb een IIyama gekocht voor een vriend van me, ook een 15", was 499 euro bij gistron. linkje naar info bij gistron

Die Neovo is een beetje erg duur.
[edit]
toch niet zo duur, ik had een 17" Neovo bij de Office Centre gezien voor ergens in de 600 euro, maar dat is natuurlijk ex. btw. :+

Persoonlijk zou ik gaan voor de IIyama. Het is echter wel een witte TFT, en een zwarte vindt ik persoonlijk mooier. Maar dat is natuurlijk wat je zelf vindt :)

Misschien heb je hier iets aan:
15" LCD: Eizo, iiyama, ViewSonic, NEC?

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 19:24
Neovo schijnt bij de mediamarkt erg goedkoop te zijn, onder de 500 euro zelfs (15")

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:20:
Ik heb een IIyama gekocht voor een vriend van me, ook een 15", was 499 euro bij gistron. linkje naar info bij gistron

Die Neovo is een beetje erg duur.
[edit]
toch niet zo duur, ik had een 17" Neovo bij de Office Centre gezien voor ergens in de 600 euro, maar dat is natuurlijk ex. btw. :+

Persoonlijk zou ik gaan voor de IIyama. Het is echter wel een witte TFT, en een zwarte vindt ik persoonlijk mooier. Maar dat is natuurlijk wat je zelf vindt :)
maar die heeft 50ms ofzow, veel te hoog, ik wil minimaal onder de 30ms zitten.
ik vind die Belinea tot nu toe het beste als ik het zo, 450:1 en 25ms, das wel errug goed, maar die neovo heeft minder ms zegmaar, maar ook minder contrast; heeft iemand nog meer vergelijkbare schermen en/of ervaring?

welke is het beste in games/video enz?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:25:
[...]

maar die heeft 50ms ofzow, veel te hoog, ik wil minimaal onder de 30ms zitten.
ik vind die Belinea tot nu toe het beste als ik het zo, 450:1 en 25ms, das wel errug goed, heeft iemand nog meer vergelijkbare schermen en/of ervaring?
Misschien handig als je dat van te voren er bij gezet had ;)

Misschien heb je hier iets aan? had het nog in mn 2e keer editten gezet

Verwijderd

Kijk in de price watch >:)

Verwijderd

Techpost nodig ofzo? :? 8)7 |:(

Kan hij daar vinden hoeveel ms het scherm heeft?
Nee. |:(

Verwijderd

whitey-d schreef op 13 september 2002 @ 19:21:
Neovo schijnt bij de mediamarkt erg goedkoop te zijn, onder de 500 euro zelfs (15")
Dat is deze

Kost 399 euro na aftrek energiepremie

Meer info bij Neovo hier

Maar die voldoet niet aan de eisen van de topicstarter lijkt mij.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:31:
[...]

Techpost nodig ofzo? :? 8)7 |:(

Kan hij daar vinden hoeveel ms het scherm heeft?
Nee. |:(
Nee, alleen de prijs. Voor de volledigheid: http://www.tweakers.net/pricewatch.dsp
Voor info zul je moeten Googlen, of de site van de fabrikant moeten kijken.

Dato DUO synth voor twee

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:27:
[...]

Misschien handig als je dat van te voren er bij gezet had ;)

Misschien heb je hier iets aan? had het nog in mn 2e keer editten gezet
hmmz, die monitoren zijn veel te duur eigenlijk;

ik zal ff op een rijtje zetten wat ik wil;

15"
niet (veel) duurder dan 600euro
kleur boeit niet, zwart is wel mooier, maar ach, kwaliteit is net ff belangrijker.
vooral; snel beeld weergeven tijdens spellen/dvd`s enz, maar het moet wel mooi/helder/scherp zijn.

Ik dacht dus aan zo laag mogelijk ms en zo hoog mogelijk contrast, maar wat is tijdens games/video`s nou belangrijker?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:36:
[...]

hmmz, die monitoren zijn veel te duur eigenlijk;

ik zal ff op een rijtje zetten wat ik wil;

15"
niet (veel) duurder dan 600euro
kleur boeit niet, zwart is wel mooier, maar ach, kwaliteit is net ff belangrijker.
vooral; snel beeld weergeven tijdens spellen/dvd`s enz, maar het moet wel mooi/helder/scherp zijn.

Ik dacht dus aan zo laag mogelijk ms en zo hoog mogelijk contrast, maar wat is tijdens games/video`s nou belangrijker?
Die nec uit dat topic staat voor 668 euro in de pricewatch, misschien de moeite om de info over dat scherm in dat topic door te lezen en mee te nemen in je overweging? of is 68 te "veel" duurder?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:41:
[...]

Die nec uit dat topic staat voor 668 euro in de pricewatch, misschien de moeite om de info over dat scherm in dat topic door te lezen en mee te nemen in je overweging? of is 68 te "veel" duurder?
ja, want dan koop ik liever meteen deze ;)

met 500:1 contrast en 20ms en 250 brightness EN 17" voor 695.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:47:
[...]

ja, want dan koop ik liever meteen deze ;)

met 500:1 contrast en 20ms en 250 brightness EN 17" voor 695.
Voor mij zou dat kleine beetje geld het ff langer doorsparen c.q. wachten wel waar zijn, beter ms, wat overigens beters is voor games. (lagere ms = hogere fps) Bovendien een 17". Ik zou het wel weten :)

Hier heb je ook wel wat aan, de mini-faq voor TFT-'s.

Verwijderd

Het is verschrikkelijk moeilijk om een goede keuze te maken aan de hand van spec's. Ik raad je aan om gewoon in winkels de monitoren te gaan bekijken, en kijken welke naar jou mening het mooiste beeld heeft.... (vaak kloppen spec's ook niet echt met de prestaties..)

Verwijderd

Topicstarter
mja, dus die Belinea 10 17 15 (17") is dus de beste van allemaal, maar als ik 17" neem, zijn er dan betere schermen voor hetzelfde geld? (onder 700?)
volgens mij niet, ik denk dat ik dan die Belinea 17"neem.

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:20

Paladin

Play Ball!

ook eentje die het overwegen waard is de 151p van samsung of de 171p

ik heb de 171p weinig beter schermen gezien gamen dvd's divx en alles werkt erop

oftewel bekijk die ook is :)

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Verwijderd

In de nieuwe PCM staat een test met 27 TFT's.
stukje uit de conclusie: '....de toppers uit de test zijn de Eizo Flexscan L365, de HP L1520, de Ijyama AX383UT, de NEC MultiSync LCD1550VM en de Samsung 152T, die zowel qua beeldkwaliteit, beeldbruikbaarheid als afwerking boven de anderen uitstaken'.

met name die Samsung vonden ze erg mooi, adviesprijs 699 EURO, wel hoger dan je budget dus.

Verwijderd

Mijn advies : loop eens een winkel binnen, de keuze blijft toch echt persoonlijk.
Verder : lees dit eens <-- dat geldt ook voor TFT's.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.