Nadat ik heel wat gezocht heb, kan ik er niet uitkomen. De meeste woorden negeert de search zoals P3, slot 1 (de een dan)... dan wordt het lastig. Ik heb hier nog een oude Slot 1 pIII 450 liggen (450/512/100/2.0V s1 Malay. Deze ga ik ontdoen van zijn standaard koeler en er een betere opzetten, maar welk moederbord kan ik het beste voor dit beestje gebruiken? Ik zoek een mobo voor het beste oc-resultaat, alleen weet ik echt niet wat ik moet nemen.
[google=P3 overclock motherboard]
Er is meer op de wereld dan alleen de GoT search
Ik heb zelf goede overclock ervaringen met een asus P3b-f
edit: hier zijn ook nog wel wat BX plankjes te vinden: http://www.tweakers.net/aanbod.dsp
Er is meer op de wereld dan alleen de GoT search
Ik heb zelf goede overclock ervaringen met een asus P3b-f
edit: hier zijn ook nog wel wat BX plankjes te vinden: http://www.tweakers.net/aanbod.dsp
In idergeval een BX440 moederbord. Denk een abit. Daar lees ik nog wel eens over. Maar heb je de GOT search al gebruikt?
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Verwijderd
Alleen worden Pentium 3 slot 1 moederboorden niet meer gemaakt.
Dus je zal naar een 2 de hands moederboord moeten kopen.
Een Abit moederboorden zijn goed overklok baar b.v. BF6/BE II
Dus je zal naar een 2 de hands moederboord moeten kopen.
Een Abit moederboorden zijn goed overklok baar b.v. BF6/BE II
Abit BE6-II/BF6 (identiek, behalve dat de BE6-II een PCI slot minder heeft maar wel een HPT RAID controller) is erg goed, mogelijk nog beter: de bijna onvindbare Abit SH6, de enige Slot-1 i815 mobo die ik ooit ben tegengekomen. Die draait in-spec op 133MHz, dus zal je mobo zeker niet de beperkende factor zijn. Plus het kan op die 133MHz de AGP nog op 66MHz houden (dat kan een BX helaas niet), waardoor je VGA ook niet de belemmering gaat zijn.
Enig probleem is dus zo'n kreng vinden... wereldwijd is er mometeel iig geen bij eBay beschikbaar
Maar als je het ideale, doch onvindbare buiten beschouwing laat, BX is the way to go. Met een Via 693 mobo kom je misschien hoger door de AGP 1/2 divider, maar zul je die winst teniet doen door de brakke geheugenperformance.
Naast de bovengenoemde Abit plankjes zijn er ook deze klassiekers:
Asus P3B-F
MSI BX Master (II)
Gigabyte BX2000
Enz... enz... enz...
Eigenlijk iedere Slot 1 mobo die in 1999 of later gebouwd is komt in aanmerking (de allereerste stepping van de BX chipset was nog niet z'n wonder in hoog clocken, daarom 1998 plankjes vermijden. Bovendien zullen 1999 of latere plankjes vaak CuMine voltages supporten, wat voor evt upgrade later nooit mis is)
Enig probleem is dus zo'n kreng vinden... wereldwijd is er mometeel iig geen bij eBay beschikbaar
Maar als je het ideale, doch onvindbare buiten beschouwing laat, BX is the way to go. Met een Via 693 mobo kom je misschien hoger door de AGP 1/2 divider, maar zul je die winst teniet doen door de brakke geheugenperformance.
Naast de bovengenoemde Abit plankjes zijn er ook deze klassiekers:
Asus P3B-F
MSI BX Master (II)
Gigabyte BX2000
Enz... enz... enz...
Eigenlijk iedere Slot 1 mobo die in 1999 of later gebouwd is komt in aanmerking (de allereerste stepping van de BX chipset was nog niet z'n wonder in hoog clocken, daarom 1998 plankjes vermijden. Bovendien zullen 1999 of latere plankjes vaak CuMine voltages supporten, wat voor evt upgrade later nooit mis is)
Oslik blyat! Oslik!
Toch nog redelijk makkelijk op te zoeken dus..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()