Toon posts:

Rollende tekst met Macromedia

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan je een rollende tekst creeren met macromedia?? (op de plek waar nu GEREED staat) ;)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:18

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik denk dat je macromedia Dreamweaver bedoelt :) .

Wat jij zoekt heet een 'statusbar scroller' . Je maakt het via een klein stukje javascript in de code van je pagina.
Ik heb dat scriptje hier zo niet, maar zoek even op
http://www.wsabstract.com naar 'statusbar scroll' en ik hoop dat je dan het goede vindt.
Dit moet je in dreamweaver dus tússen de html zetten, ik neem aan dat op wsabstract.com uitgelegd staat wáár je het precies moet plaatsen. En nee, decode van je html-pagina is níet eng, je kunt weinig fout doen als je gewoon met copy-paste werkt :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Het nadeel van de copy/paste mentaliteit is echt dat je er helemaal niets van leert, en dat is juist hetgeen wij zo interessant vinden.

Ik zie dat je er vandaag voor het eerst bent, dus ik kan je meteen even een klein beetje inwijden. In de FAQ kun je lezen dat dit eigenlijk een script request is, waar we eigenlijk niet op zitten te wachten.

Het doel is dat je zelf iets maakt, en dat je het uiteindelijk zelf ook snapt, zodat ook jij een webgoeroe kunt worden :)

Als je besluit zelf een javascriptje te schrijven, dan kun je wel een topic openen als je tegen een probleem aanloopt, en er na zoeken en proberen niet uit komt. Dit topic is te algemeen, ik bedoel, je moet niet gaan verwachten dat je een kant-en-klaar script in handen gedrukt krijgt, want dat is niet de bedoeling van het forum :)

Dit topic is gesloten.