[adsl] Kan niet inloggen na verbroken verbinding

Pagina: 1
Acties:

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-08 20:51

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Ik heb sinds vandaag adsl van Xs4all, jippie! Het heeft ongeveer 4 weekjes geduurd. Op de avond van 22 augustus hebben we ons aangemeld voor adsl.

Maargoed, na veel kl*ten met instellingen ben ik dan toch online met adsl. Alleen heb ik een klein probleempje.

Wanneer ik de computer opstart kan ik gewoon inloggen, no problemo. Verbreek ik daarna de verbinding en wil ik weer opnieuw inloggen werkt het niet meer. Hij blijft maar zoeken op 10.0.0.138 pc1. Wanneer ik de pc weer opnieuw opstart loopt hij weer als een treintje.

Waar kan dit aan liggen?

Ik heb een Alcatel Speed Touch Home Ethernet modem en Xs4all Basic adsl.

[ Voor 0% gewijzigd door Frits Flits op 13-09-2002 17:59 . Reden: provider info erbij ]

specs

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Ik weet niet precies waar dit aan ligt.

Maar www.bruring.com kijk daar even voor de adsl tweak, daarmee ben je in een minuut of 10-15 klaar en dan heb je het probleem zeker verholpen.

Verwijderd

[Airwolf] schreef op 13 september 2002 @ 18:09:
Ik weet niet precies waar dit aan ligt.

Maar www.bruring.com kijk daar even voor de adsl tweak, daarmee ben je in een minuut of 10-15 klaar en dan heb je het probleem zeker verholpen.
Oef, waarom zou die tweaken als het niet nodig is.

Ok dump even het volgende neer:

Je OS
Je firmware versie van je modem (even de nieuwste van www.mxstream.nl downloaden)
Eventueel even kijken op www.xs4all.nl of er wat over bekend is. :)

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Mijn OS stond in m'n sign, maar geeft niet. Windows Xp Professional staat erop.
Waar kan ik zien wat mijn firmware is?

En op Xs4all kon ik er niet veel over vinde. Die Errors die ik eerst kreeg (error651 bijv.) zijn opgelost.

specs

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Wacht.. ik heb de firmware versie gevonden:

Active software version : GV8BAA3.281 (1006396)
Passive software version : GV8BAA3.281 (1006396)

specs

Verwijderd

Heb je de nieuwste al van www.mxstream.nl of dat heet tegenwoordig www.kpnadsl.nl gehaald. En even windows update draaien kan misschien ook helpen. :)

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Ik heb het probleem nog steeds. Onder Windows ME heb ik er geen last van, daar kan ik zovaak inloggen als dat ik wil, maar onder XP lukt het echt niet. De modem heeft al de laatste versie...

Ik kan maar één keer inloggen en wanneer de verbinding verbroken is, lukt het daarna niet meer. Nu heb ik weer een extra probleem erbij:

Sinds ik SP1 van XP heb geïnstalleerd wordt mijn verbinding zomaar willekeurig verbroken. De ene keer na 10 seconden (ik type dit bericht weer offline.. stomme zooi) en de andere keer na een minuut.

Wat is dit toch?

edit: Hij wordt nu de hele tijd na een halve minuut verbroken. Irritant :(

[ Voor 8% gewijzigd door Frits Flits op 05-12-2002 15:54 ]

specs

• Frits Flits

Frits Flits

SOUND! Designer

Topicstarter
Kick.. nog steeds hetzelfde, alleen duurt het nu wat langer voordat ie de prut verbreekt.

specs

Pagina: 1