Toon posts:

[dos] text dat wegschiet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik weet wel dat je bijv bij dir
/w en /p kan doen
of wegschrijven in text bestandje >
maar soms gebeurdt het me toch wel eens dat text snel wegschiet :( , waarbij dit hierboven dus niet werkt
welke manieren zijn er dan nog meer om dat toch nog te lezen?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
hoe bedoel je :? Als je het gewoon in een command venster doet werkt het toch goed met /w en /p of > geef eens een voorbeeld :)

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

dubbel :/ .

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 10:22

zwik

randomized

code:
1
dir | more

Dit zou zover ik weet ook moeten werken :) . Dat is dus het pipe symbool. Zit op de meeste/alle toetsenborden boven de enter toets.

Verwijderd

whatever | more

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
Het truukje werkt alleen niet als je '| more' op een device (een floppy is het meest logische in DOS) gebruikt die tegen schrijven beveiligd is.

• Wilke
  • Laatst online: 13:00
Het werkt ook niet als het progsel niet naar stdout schrijft (maar bv. rechtstreeks in video-mem..je hebt er programma's bij zitten...)

DOS is enorm brak c.q. alles kan en mag, als >blaat.txt niet werkt dan werkt | more waarschijnlijk ook niet, in welk geval je gewoon vette pech hebt.

• LionOne
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

LionOne

There can be only one

Wilke schreef op 13 september 2002 @ 22:06:
...
DOS is enorm brak c.q. alles kan en mag, als >blaat.txt niet werkt dan werkt | more waarschijnlijk ook niet, in welk geval je gewoon vette pech hebt.
Niet altijd.
Je kan over het algemeen alle tekst in dos progs doorsturen naar een bestand oid. >:)
.. > blaat.txt stuurt de standaard output naar een bestand.
.. 2> blaat.txt stuurt de standaard error naar een bestand. :)
Sommige progs zetten gedeelten van de text in de standaard error output. (format.com bijv.)

"The answer to the Great Question Of Life the Universe and Everything... is Forty-two."

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
het pipe symbool werkt altijd, of je diskette nou write protected is of niet. Wat zal ie ervoor naar disk moeten schrijven dan?

Als je echt een goede DOS wilt, moet je voor 4DOS gaan van www.jpsoft.com

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je kunt ook gewoon snel op de 'pause' knop drukken ;)

of

more < bla.txt (let op het < tekentje, niet omdraaien!)

Verwijderd

eh... ik snap het niet (kan aan mij liggen). leg uit?

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:12
_JGC_ schreef op 13 september 2002 @ 22:30:
het pipe symbool werkt altijd, of je diskette nou write protected is of niet. Wat zal ie ervoor naar disk moeten schrijven dan?

Als je echt een goede DOS wilt, moet je voor 4DOS gaan van www.jpsoft.com
Ik heb het ook nooit begrepen, maar op een write-protected floppy werkte echt niet. 4DOS is inderdaad een aanrader, heb ik jarenlang plezier van gehad.

• Slein
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:35

Slein

NERD

Volgens mij werkt de pipe niet altijd. Als ik probeer de rits foutmeldingen die javac bij het compileren geeft naar more te sturen, of in een bestandje probeer te stoppen, gebeurt er niets. Schrijft javac niet naar de standaardoutput ofzo??

-- Hi, I'm a signature virus, plz set me as your signature and help me spread. :)

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

_JGC_ schreef op 13 september 2002 @ 22:30:
DOS maakt voor een PIPE een tijdelijk bestand aan. (zie ook: set temp=c:\temp)

zoek eens op redirecting/redirection

met standaard dos kun je alleen stdout redirecten, met dingen als 4dos ("1>" / "2>") of zelf programmeren ook stderr.

veel programma's schrijven meteen naar het scherm en kan je niet met dos afvangen.

blah, etc (basic os shit is dit).

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:42
Vandaar dat ik niet wist dat ie niet wou pipen als ik een write protected diskette gebruik... heb altijd al die set temp=c:\temp gehad :)

Verwijderd

Topicstarter
oke bedankt voor alle replys ( denk dat ik hier wel verder mee kan )
( waarom deze late reactie:
omdat mij internet vaag ging doen tijdens het versturen van dit topic en ik neit wist dat dit topic geplaatst was )

• Wilke
  • Laatst online: 13:00
LionOne schreef op 13 september 2002 @ 22:22:
[...]

Je kan over het algemeen alle tekst in dos progs doorsturen naar een bestand oid. >:)
.. > blaat.txt stuurt de standaard output naar een bestand.
.. 2> blaat.txt stuurt de standaard error naar een bestand. :)
Sommige progs zetten gedeelten van de text in de standaard error output. (format.com bijv.)
Over het algemeen...ja...altijd: nee. Je kunt in DOS namelijk ook rechtstreeks in het schermgeheugen schrijven (dus niks aantrekken van stdout) en dan zie je er geen letter van terug. Sommige progs doen dat omdat het sneller is. 'k heb jaren in DOS lopen pielen vroeger dus trust me, dat weet ik echt wel (been there, done that , namelijk :) ).
Ahhh...altijd...altijd..bijna altijd dan. Inderdaad, hij maakt een temp-file aan, dus toch niet altijd. Als de disk (bijna) vol is werkt het ook niet.

Als ik zeg dat DOS brak is, weet ik waar ik het over heb hoor...jarenlange ervaring mee helaas!
Pagina: 1