Toon posts:

Intern geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnen kort nieuw intern geheugen kopen wil een dimm van 128mb.
wil niet teveel kwijt (ben maar een student met een gat in de pormonee :( :( )

maar nu zit ik met een paar vraagjes:

heb van alles gelezen over CAS 1,2en 3 maar wat is dat nu eignlijk heeft iets met de snelheid te maken dat weet ik maar precies??

toegangs tijd 10/9/8/7 ns wat is wat??

Snelheid 66mhz, 100mhz, 133mhz, 150 mhz, weet dat dit voor de bussnelheid is heb een bus snelheid van 100mhz oc 112 koop dus
133 mhz maar hoe zit het met de rest, en wat voor merk ik lees van verschilende merken (Kingston,Viking, mushkin en Corsiar) maar wat heeft dit geheugen buiten het merk voor voordelen

mijn laaste vraag is hoeveel intern geheugen is normaal,
anders gezegt hoeveel hebben jullie ??????

• MUSTIS
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-11-2024

MUSTIS

ads by Google

128 mb is normaal

ik zou me niet teveel zorgen maken om die andere dingen, 100 mhz is meestal voldoende

Specs | Skeptic's Annotated Bible | Zeitgeist

Verwijderd

Topicstarter
Zijn hier geen Geheugen experts te bekennen
????

Verwijderd

Topicstarter
Zorgen maak ik me niet, maar wil wel weten wat ik koop en wat ik het beste kan kopen met die pc worden spellen gespeeld en win2k.
en ben wilde graag weten hoe dat zit die dingen van hierboven. :) :)

Verwijderd

Ik heb zelf altijd kingston
mod. bevallen mij zeer fgoed
heb ze al minder gehad van die leuke vage fout meldingen

ook van 128 Mb anders hangt de boel hier helemaal

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 19:23
Merk maakt op zich niet zoveel uit. Standaard CAS3 geheugen voldoet in de meeste gevallen. Wil je echt gaan tweaken (hoge FSB) en het optimale uit je geheugen halen, dan heb je CAS2 nodig. Dit is echter wel een paar honderd gulden duurder dan het standaard CAS3 geheugen.

128 MB is genoeg om alles (spellen) relaxed te kunnen draaien. Ik heb er zelf 256 MB (PC133, CAS3) in hangen, omdat ik graag 3D dingetjes doe (en de prijzen op het moment lekker laag zijn).

specs

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

kwas inderdaad wat kortaf

wat ik wil zeggen is dat je beter naar de hoeveelheid kan kijken ipv de snelheid. et beste is als je beide beetje kan combineren

verder is die config van ruben wel goed als voorbeeld :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan niemand mij vertellen wat dat dan inhoud CAS 2/3 dan weet ik welke keuze ik maak wat zijn de voordelen ofzo en dat met die ns staat in verband met kloksnelheid
mijn fsb is 112

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 10:06

MAZZA

Barbie is er weer!

Dit is misschien wel interessant voor je:
What is the CAS latency?
If you've shopped around for memory on Mushkin's website (or any other online retailer for that matter), chances are you've seen the term "CAS Latency" tossed around quite frequently. What does this term refer to?
To put it simply, CAS latency is the amount of time (measured in clock cycles) it takes for your memory to process a command. Two options are currently available, CAS latency 2 modules (CAS 2), and CAS latency 3 (CAS 3).

Essentially, it takes CAS 2 modules one less clock cycle to output data from memory than a CAS 3 module, making CAS 2 faster than its less expensive counterpart. Just like PC133 memory, the performance difference between CAS 2 and CAS 3 memory scales higher as the clock speed of the CPU increases

http://firingsquad.gamers.com/guides/memoryperformance/default.asp

edit:
pasterdepaste

Verwijderd

Topicstarter
Goed ik zal eens kijken bij deze links
in iedergeval Hartelijk bedankt!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nu ben ik net even gaan kijken in wat computer winkels en vroeg daar: of het geheugen wat ze verkochten CAS 2 of CAS3 was
vertelde ze het is geen CAS maar Catch
het was level 3 catch?????
ipv CAS 3
nou heb ik nu gelijk of zij lijk mij stug dat er op geheugen ook nog catch zit maar ik kan er naast zitten ??

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmm welke zaak probeert je wijs te maken dat het 'Catch' is ipv 'CAS'? Dit is volgens mij toch dikke onzin...

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
sommige verkopers hebben de middelbare school niet afgemaakt, en spreken cache (kesj, net zoals met geld ja) uit als ketsh, wat toch meer engels voor "vangen" is.

Daarnaast kennen ze vaak alleen de term cache en niet CAS, dus als een verkoper je raar aankijkt als je met termen als cas2 en cas3 strooit, ga dan ergens anders heen...

ach...in een volgend leven lach je er om!

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
is gewoon cas. je kan wel gewoon het goedkoopste vaak nemen als je toch niet echt fsb gaat overklokken gewoon 100 mhz wil mestal wel op 112 mhz ook nog. dat merkloze spul is vaak voldoende gaat voldoende lang mee. als je cas2 wil hebbe moet je al merkgeheugen hebben en das weer stuk duurder. ik zou dus gewoon pricewatch kijke en de goedkopste bestelle

Verwijderd

Topicstarter
Dit was dus het geval bij Dynabyte Venlo :) had nog gezegt dat het CAS was (zelfs nog gespeld) maar het was volgens 2 mannen daar toch echt wel level 3 catch wat ik bedoelde.

Maar ik kan me niet voor stellen dat er catch op een dimm zit, of zit ik nu fout.
BTW
Ik heb nu een fsb van 100, maar als ik dadelijk ga upgrade naar een snellere proc. dan gaat mijn fsb waarschijnlijk ook omhoog, naar 133 als mobo dit ondersteund :) dus maakt dat wat uit voor CAS 2 of CAS 3

Dit spreek je toch gewoon uit als KAS of niet??

Verwijderd

Topicstarter
Weet nou niemand dit net zei een vriend dat hij ook nog nooit heeft gehoord van level 3 catch op geheugen is dit nu waar of niet
Help mij A.U.B.

Verwijderd

Topicstarter
niemand kom op is toch niet zo moeilijk,
zit er nu level 3 catch op een geheugen bankje of niet bitte?????!!!!!!!

• MUSTIS

MUSTIS

ads by Google

die info moet toch ergus wel op internet staan, stond ie niet bij 1 van die links

level 3 catch? is et niet level 3 cache
(weet et ook niet zeker hoor)

Pagina: 1