Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een Linux Samba file server maar daar staan geen user accounts, paswoorden e.d. op, die staan namelijk op een andere bak: een sun met Solaris en ook Samba erop.
Nu kan ik samba op die linux bak de user / password laten autoriseren tegen de Solaris bak en dat werkt dus ook door op de Linux machine in smb.conf het volgende te zetten:
Maar nu komt het, de Linux bak weet niet de bijbehorende GID/UID's, die weet alleen de Solaris machine. Mijn idee was om dus de /etc/passwd file op de 1 of andere manier (regelmatig) te updaten met info van /etc/passwd van de Solaris machine.
Is dit een handige methode? En zo ja, hoe kan ik dit het beste doen?
Nu kan ik samba op die linux bak de user / password laten autoriseren tegen de Solaris bak en dat werkt dus ook door op de Linux machine in smb.conf het volgende te zetten:
code:
1
2
| security = password server password server = onze_solaris_bak |
Maar nu komt het, de Linux bak weet niet de bijbehorende GID/UID's, die weet alleen de Solaris machine. Mijn idee was om dus de /etc/passwd file op de 1 of andere manier (regelmatig) te updaten met info van /etc/passwd van de Solaris machine.
Is dit een handige methode? En zo ja, hoe kan ik dit het beste doen?
ESP Controlled PvBoiler https://github.com/arnova/pvboiler