Toon posts:

externe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als je een externe HD via de USB poort aansluit werkt ie dan meteen of moet je dan nog software instaleren en/of de pc opnieuw opstarten.

Aangezien ik 'm op mijn school wil aansluiten en na elke opstart alles weer ongedaan is gemaakt.

bvd...

Verwijderd

ik heb nog nooit van een externe HD gehoord. anders kun je altijd nog een externe zip disk proberen, of een externe (snelle) brander.

Verwijderd

Systeem ziet schijf als removable disk.. gaat dus werken.

Verwijderd

onder xp doet hij het meteen (installeert vanzelf. als hij dit eenmaal een keer gedaan heeft. is het gewoon plug en play.(even wachten tot hij herkend wordt)
op jouw school staat vast alle software geconfigureerd en alleen de supervisor kan hier iets aan doen. dus wanneer jij hem op school geinstalleerd hebt (als het gelukt is) moet je 99,9% van de keren weer opnieuw installeren als je hem een dag later weer gebruikt op school (zelfs als je dezelfde computer hebt gevonden)

• SilentSimon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-03 22:19

SilentSimon

Have you been hopped?

we hebben eigenlijk onze eigen pc's me onze opleiding :) 13 man
alles van adobe en macromedia erop en onze eigen netwerkje daaro met een mp3 server :)
maar bij ons op school, alle pc's kan je er makkelijk van die dingen op aansluiten enzo wordt ook gelijk herkend

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan dus wel de drivers installeren (truukje met winzip :) ) maar als ik de pc opnieuw opstart is alles weg, dus hij zou moeten werken als de drivers alleen zijn geinstalleerd...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 17:14:
ik heb nog nooit van een externe HD gehoord. anders kun je altijd nog een externe zip disk proberen, of een externe (snelle) brander.
Zeg dan niets.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
maxtor 120 gb usb 2.0 hdd. leuk speelgoed. onder 98 zul je drivers moeten installen. onder 2k/xp pakt ie hem na ff wachten gelijk.

Verwijderd

is de schijf wel geformatteerd??

Verwijderd

Onder WinXP moet hij hem als het goed is gelijk pakken... bij de rest van de Win-versies weet ik het niet.

Een vriend van me heeft zo'n draagbaar dingetje voor opslag (of je het daadwerkelijk een HD kan noemen weet ik niet :P ), en als hij die op mijn USB gooit pakt mijn Win hem meteen.

Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Zeg dan niets ;)

...jullie hebben allebei gelijk, en die 1e reply sloeg idd nergens op...
Maarehh, ff ontopic: Ik heb reeds de Freecom FDH aangeschaft [60GB], en hoop maar dat het gaat lukken op school. Die drivers zijn het probleem niet, die kan ik zo installeren....maar die pc opnieuw opstarten is het grote probleem :/
Pagina: 1