Toon posts:

goeie betrouwbare degelijke telefoon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 3 telefoons in gebruik de afgelopen jaren. Eentje voor school eentje voor familie en een die ik gewoon voor de lol had. Het zijn de ericssson T18s T20 en een nokia 3330. Alle telefoons hebben het altijd perfect gedaan totdat ze al een tijdje geleden (5 dagen) raar begonnen te doen:

T18: is gewoon al een barrel
T20: Valt steeds uit als je hem beetpakt, scherm blijft hangen, laad niet goed op stopt steeds en gaat weer verder.
nokia 3330: Display word soms helemaal zwart als je op een knop drukt.

Mijn vraag is nu wat zijn een paar goeie betrouwbare telefoons die het ook doen als je ze nodig hebt?

• vandenhende
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 23:28
Ik ben nogal te spreken over de Nokia 6310i. Zeer coole telefoon.
Er zit alles op wat je nodig hebt en is niet te klein. Toetsen zijn goed te bedienen en ligt fijn in de hand/aan het oor.
Daarnaast blijft het menu van Nokia nog altijd onovertroffen (is mijn mening, daar zal wel niet iedereen het mee eens zijn :P)
Daarnaast heb je goede service bij nokia voor het geval dat.

Succes met je keuze!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-03 18:06
De siemens c35 is errug stevig net als de ouderwetse nokia 5110 tegenwoordig zijn ze allemaal gammel maar dat komt omdat ze licht moeten zijn en vooral veel futures moeten hebben.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
De libertel mn1 is wel een stevig ding. Meerdere vallen van 5 meter hoog op beton overleeft ie met gemak. Ik heb hem nog niet kapot kunnen krijgen, en kuren heeft ie ook niet. Je kan er mee bellen sms'en en je kan er een trilbatterij voor krijgen :)
Teckna schreef op 13 september 2002 @ 17:10:
De siemens c35 is errug stevig net als de ouderwetse nokia 5110 tegenwoordig zijn ze allemaal gammel maar dat komt omdat ze licht moeten zijn en vooral veel futures moeten hebben.
Die C35 is wel stevig ja, hij kan tegen stoten en water, alleen kan het contactpunt van de antenne dan verkeerd komen te zitten waardoor het bereik flut is, en je krijg nogal snel een kaartfout.

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Voor de meeste mensen is een telefoon meer een gadget dan een zinvol iets, en wat me opvalt is dat de gadget telefoons ook vaak de meeste problemen hebben met van alles en nog wat (display, toetsen etc).

Als ik je een degelijke telefoon aan mag raden zeg ik bijvoorbeeld de Siemens S35/S45, eenvoudig maar degelijk. Net zoals de Nokia 6210/6310 trouwens, ook een hele goede, maar ik houd persoonlijk niet zo van Nokia. En ik zou een GSM nemen zonder klepje of iets dergelijks, zoals de Motorola v-series of de Ericsson T-series, want zo'n klepje is natuurlijk ook erg kwetsbaar.

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
C}{@0$ schreef op 13 september 2002 @ 17:12:
De libertel mn1 is wel een stevig ding. Meerdere vallen van 5 meter hoog op beton overleeft ie met gemak. Ik heb hem nog niet kapot kunnen krijgen, en kuren heeft ie ook niet. Je kan er mee bellen sms'en en je kan er een trilbatterij voor krijgen :)

[...]

Die C35 is wel stevig ja, hij kan tegen stoten en water, alleen kan het contactpunt van de antenne dan verkeerd komen te zitten waardoor het bereik flut is, en je krijg nogal snel een kaartfout.
C35 kan niet tegen stoten en water, dat was de M35 :).

Een degelijke telefoon is de Nokia 3410 wel vind ik. Ik heb hem nu een maand of twee en er is niks op aan te merken. Het toestel is alleen niet zo super klein en licht als de andere recente mobiele telefoons.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:54

SambalBij

We're all MAD here

Ik heb hele goede ervaringen met de zakelijke lijn van Nokia.
En dan voornamelijk de 6150, 6210 en 7110. Stuk voor stuk prima telefoons, die het gewoon altijd doen, en na tig keer vallen nog steeds prima functioneren.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Verwijderd

M'n samsung SGH-2400 is na twee jaar dienst alleen een beetje gaar bij de knoppen van het turbo sms-en. Verder is er niks mis mee. Meerdere malen gevallen uit mijn handen en uit mijn zak terwijl ik op de fiets zat. Verder ook wel vochtig geweest van een stortbui tijdens het fietsen. Zelfs zweet heeft ie overleefd. De batterij doet het prima en er is verder niks mis mee. Een keer had ik alle sms-jes dubbel... dus ik elke dubbele wissen en toen ff aan en uit gezet en toen waren alle smsjes weg: kaartfout moet dat zijn geweest. Anyway... deze telefoon is degelijk als je het mij vraagt.

Verwijderd

Topicstarter
Zo Te horen ga ik nu eens in de richting van samsung en siemens kijken :)

Verwijderd

Ik heb momenteel een Motorola V 70, maar heb nog nooit in de 3 maal dat ik een nokia had problemen mee gahad, had een 8210, 8850, 8310 en nog nooit problemen gehad, nokia is ook erg gebruikers vriendelijk.

(volgende telefoon word een 8910, nog ffies sparen)

Verwijderd

en jij gaat van een 8850 naar een v70???

De displays van de 8210 en 8850 gaan erg snel kapot: ik heb al 4 nieuwe gekregen, maar garantie is nu echt om. :( Moet iets nieuws halen maar weet echt niet wat. Zal wel een 8310 worden.

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-02 19:59

Whuzz

Dodgeball!

Ik zweer bij Siemensen. Heb zelf een S35i maar ken een heleboel mensen met C35's, M35's (postbank :P ), C45's enz enz en ik hoor niets dan goeds.

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

De displays van de 8210 en 8850 gaan erg snel kapot: ik heb al 4 nieuwe gekregen, maar garantie is nu echt om. :( Moet iets nieuws halen maar weet echt niet wat. Zal wel een 8310 worden.
De displayproblemen bij de duurdere (lees kleinere, lichtere) zijn al lang bekend, daarom begrijp ik ook niet waarom je nu weer een nieuwe wilt halen. De 8310 heeft precies dezelfde problemen, ik ken nu al een paar mensen met zo'n ding die al een nieuw display hebben moeten bestellen.
Ik vind het overigens ook niet zo gek, men wil zo veel mogelijk in een zo klein mogelijke verpakking stoppen. Soms is het dan improviseren en dat heeft kwetsbaarheid als gevolg. Maar ik begrijp sowieso niet waarom sommige mensen een gsm halen waarvan je met moeite de toetsen in kunt drukken omdat die zo ontiegelijk klein zijn.

Kijk eens naar een Siemens Sxx, klein maar niet te, licht en vooral heel erg degelijk. Ok, je vrienden vinden je misschien iets minder 'cool' dan met een Nokia, maar dat moet je dan maar voor lief nemen. Dat zegt meer over je vrienden dan over je telefoon denk ik.

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:42:
Kijk eens naar een Siemens Sxx, klein maar niet te, licht en vooral heel erg degelijk. Ok, je vrienden vinden je misschien iets minder 'cool' dan met een Nokia, maar dat moet je dan maar voor lief nemen. Dat zegt meer over je vrienden dan over je telefoon denk ik.
Dit kan ik volledig beamen :)

Ikzelf had een Siemens S45 die ik vele male fijner vond werken dan een Nokia. Hij is ook redelijk degelijk, je moet er niet op gaan springen ;). Als je dat wel graag wilt doen, kun je ook naar de ME45 kijken: dit is de schok/stof/waterbestendige uitvoering van de S45.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

goede ervaringen met:
8110 (gebruik 'em niet meer maar doet het nog steeds)
6150 (nu in gebruik bij mijn vrouw)
ik heb nu een 6210, maar die moet zichzelf nog bewijzen. (de "2 jaar afraggen" test) :)

Wise enough to play the fool

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:42:
[...]

De displayproblemen bij de duurdere (lees kleinere, lichtere) zijn al lang bekend, daarom begrijp ik ook niet waarom je nu weer een nieuwe wilt halen. De 8310 heeft precies dezelfde problemen, ik ken nu al een paar mensen met zo'n ding die al een nieuw display hebben moeten bestellen.
...........
[quote]

Dat de 8310 ook dezelfde problemen had wist ik niet, bij de Nokia store Den Haag zeiden ze dat ie er geen last van had. Het voordeel vind ik het verwisselbare frontje: is makkelijk te vervangen als die beschadigd is. En heeft ook nog extra bescherming tegen barsten/krassen van je display.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 17:16:
... Als ik je een degelijke telefoon aan mag raden zeg ik bijvoorbeeld de Siemens S35/S45, eenvoudig maar degelijk...
Je zou zeggen dat Siemens wel goede spullen heeft. Ik heb ook met veel plezier een paar jaar geleden een S6 classic gehad. Een lel van een GSM maar van vallen op beton deerde het ding niet. Mijn huidige S45 heeft toch al heel gauw de geest gegeven. Ik heb hem nu minder dan een jaar en er zijn al aardig wat toetsjes die bijna niet meer willen werken. Ik heb dan ook maar teruggegrepen naar een ouder toestel dat het tenminste wel doet. Géén aanrader die S45 :(

Als iemand nog een tip heeft: ik zoek nu dan eigenlijk een flip-top toestel (knopjes tenminste beschermd) mèt IR oogje en GPRS - wap, web, en blob en dergelijke onzin hoef ik niet, als ik maar kan BELLEN en mijn EMAIL kan ophalen en het toestel het blijft DOEN. :/

* HDoc ... ik wil eigenlijk mijn eigen GSM dan maar ontwerpen

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 00:41:
Als iemand nog een tip heeft: ik zoek nu dan eigenlijk een flip-top toestel (knopjes tenminste beschermd) mèt IR oogje en GPRS
De T39 heeft dit allemaal
- wap, web, en blob en dergelijke onzin hoef ik niet, als ik maar kan BELLEN en mijn EMAIL kan ophalen en het toestel het blijft DOEN. :/
Wap zit tegenwoordig standaard op elke nieuwe GSM, in tegenstelling tot IR. De T39 heeft ook een ingebouwde e-mailfunctie. En er bestaat geen enkel GSM model waarbij je zeker kunt zijn dat hij het blijft doen. Van alle merken gaat er wel eens een kapot.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

NoTimeRemains

I know

die nieuwe sony's ik heb zelf de j5 maar een aantal mensen wat ik ken die hebben de j70! :9~

ff wennen aan de scroll wiel maar als je dat hebt dan is t geweldig egt waar! ik wil nooit meer een andere!

This is the Way.

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
AtHomer schreef op 13 september 2002 @ 17:21:
[...]

C35 kan niet tegen stoten en water, dat was de M35 :).
De M35 heeft ook geen uitstekende antenne die los kan komen te zitten ;)
Ik heb nu een C35 in huis liggen met andere kapjes omdat de originele helemaal kapot waren gegaan door het openbreken. De telefoon krijgt nu weer last van kaartfouten en wegvallen van het netwerk, dus nu moet ik hem weer ff openbreken. De telefoon heeft iig meerdere vluchten doorstaan en heeft enkele keren gezwommen en werkt nogsteeds. :)

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

De bosch 909 Dual S. Ik heb hem nu al bijna 2 jaar. is een hele goede telefoon. Heeft alleen geen extraatjes> is alleen om te bellen en sms'en. Is alleen niet meer verkrijgbaar dnk ik
Pagina: 1