snelste partitie indeling voor dualboot: linux / winxp

Pagina: 1
Acties:
  • 18 views sinds 30-01-2008

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:41
Ik heb twee hardeschijven in mijn pc: een 15 gig 5400rpm en een 40 gig 5400 rpm (met meer cache) verder heb ik een dvd speler en een cd-brander.
Verder wil ik straks winxp en linux (minder belangrijk kwa snelheid) dualboot installeren. Hiervoor wil ik ongeveer 5 gig voor linux hebben en de rest voor winxp.

vraag 1: wat is de beste (snelste) manier kwa indeling primair, secundair en master slave?

vraag 2: hoe zal ik dan mijn schijven partitioneren?

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:50

Syzzer

Prutser

savale schreef op 13 september 2002 @ 16:51:
Ik heb twee hardeschijven in mijn pc: een 15 gig 5400rpm en een 40 gig 5400 rpm (met meer cache) verder heb ik een dvd speler en een cd-brander.
Verder wil ik straks winxp en linux (minder belangrijk kwa snelheid) dualboot installeren. Hiervoor wil ik ongeveer 5 gig voor linux hebben en de rest voor winxp.

vraag 1: wat is de beste (snelste) manier kwa indeling primair, secundair en master slave?
Pri Master: 40GB
Pri Slave: DVD
Sec Master: 15GB
Sec Slave: CD-RW
vraag 2: hoe zal ik dan mijn schijven partitioneren?
ntfs/fat32 opstartpartitie pirmair en dan xtra uitgebreide partities: linux ext2 en swap en evt. ook nog ntfs/fat32 partities naar wens.

Lijkt mij de beste oplossing

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

^^^

Hierop heb ik niks aan toe te voegen. Maar als Tweaker zijnde had je dat zélf ook kunnen uitzoeken cq uittesten. Dicht dus :)

Dit topic is gesloten.