[win98se] inbelproblemen

Pagina: 1
Acties:

• Mich007
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 11:51
Over het algemeen heb ik niks te klagen over mijn internet verbinden (gratis inbelverbinding via zonnet).
Alleen heb ik 1 probleempje wat me steeds meer gaat irriteren.
Omdat ik dus geen gebruik maak van een kabelverbinding is het niet mogelijk om mijn verbinding continu open te laten staan. Daarom is het wel eens het geval dat ik de verbinding 10 keer op 1 dag verbreek, en weer 11 keer verbind.

Het probleem:dat dit bijv. 6 keer goed gaat, totdat ik bij de 7e keer inbellen de foutmelding 'lijn bezet, probeer het later opnieuw' krijg.
Dan kan ik gaan wachten totdat ik weg waai, maar het enige wat dan help is, om de computer helemaal opnieuw op te starten en dan weer ga inbellen. Dit is heel vervelend als dit vaker gebeurd. Ik maak gebreuk van een ISDN modem

Het lijkt me geen probleem van de provider omdat het verholpen is als de computer opnieuw is opgestart

Verwijderd

Voor het probleem dat jij hebt, heb ik niet 123 een oplossing voor, maar probeer de drivers van je modem opnieuw te installeren of Windows 98 SE helemaal opnieuw te installeren.
Verder zou ik je free-online aan te raden als gratis internet provider,
want Zonnet, Wanadoo, Freeler en nog een paar andere providers berekenen extra kosten in de telefoon-tikken. Je wordt niet eens op de hoogte gesteld.
Door een nieuwe wet regelgeving is dit sinds 3 maanden mogelijk voor internetproviders extra kosten in de telefoon-tikken te verwerken.
Mijn advies is om bij www.freeonline.nl aan te melden want die rekent geen kosten. Je betaald natuurlijk wel voor de normale telefoon-tikken.
Als je via internet hebt aangemeld, duurt het meestal 3 á 4 dagen voordat je de gegevens krijgt om op internet te kunnen komen.
De snelheid is goed, maar soms duurt het inloggen iets langer dan je gewend bent
bij Zonnet. Het gebeurt maar een enkele keer dat de verbinding wordt verbroken.

Burner

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 17:25:
Voor het probleem dat jij hebt, heb ik niet 123 een oplossing voor, maar probeer de drivers van je modem opnieuw te installeren of Windows 98 SE helemaal opnieuw te installeren.
Verder zou ik je free-online aan te raden als gratis internet provider,
want Zonnet, Wanadoo, Freeler en nog een paar andere providers berekenen extra kosten in de telefoon-tikken. Je wordt niet eens op de hoogte gesteld.
Door een nieuwe wet regelgeving is dit sinds 3 maanden mogelijk voor internetproviders extra kosten in de telefoon-tikken te verwerken.
Mijn advies is om bij www.freeonline.nl aan te melden want die rekent geen kosten. Je betaald natuurlijk wel voor de normale telefoon-tikken.
Als je via internet hebt aangemeld, duurt het meestal 3 á 4 dagen voordat je de gegevens krijgt om op internet te kunnen komen.
De snelheid is goed, maar soms duurt het inloggen iets langer dan je gewend bent
bij Zonnet. Het gebeurt maar een enkele keer dat de verbinding wordt verbroken.

Burner
Hoi burner, welkom op GoT!

Als ik even snel je posts doorkijk zie ik dat je hier ogenschijnlijk nieuw bent. Ik kan je aan raden om naast de FAQ ook even de Oude FAQ door te lezen. hierin staan allemaal nuttige tips, bijvoorbeeld dat we elkaar niet aan het eind van iedere post hoeven te groeten. :P :)

[ontopic]
verder denk ik dat de topicstarter niet zozeer is geïnteresseerd in een nieuwe ISP als in een hardware matige oplossing; hij verbreekt de verbinding dan namelijk vrijwillig :9

Nog verder
offtopic:
veel plezier hier op GoT, ik hoop dat je net zoveel zal kunnen leren als ik in het afgelopen jaar heb gedaan _/-\o_ :*)

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:16
Maar goed, dan even constructief, na dat uit de weg geholpen te hebben:

Je hebt NATUURLIJK ;) de nieuwste drivers al geprobeerd van je isdn modem waar je geen merk van hebt opgegeven.

Heb je ook al een keer geprobeerd om em (fysiek) te herinstalleren? Dus gewoon even onder windows eruit te gooien en dan detecteert Win em waarschijnlijk wel bij de volgende keer opstarten.

Als dat niet helpt: modem eruit trekken. Opstarten, laatste restjes verwijderen, afsluiten, modem terugpropppen, opstarten - opnieuw proberen.

Verwijderd

Misschien helpt het om je modem extra het Hayes-commando ATZ te sturen. Als het goed is kan je dat bij je modeminstellingen doorgeven.

ATZ zorgt ervoor dat je modem opnieuw wordt geinitialiseerd (hardwarematig).

Ik weet niet zeker of Hayes-commandos werken op ISDN-modems (sinds de komst van windows worden ze zo wie zo weinig meer gebruikt), maar het zou een oplossing kunnen zijn.,