[TV-kaart mod] Video-out op TV-kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:48
Ik heb sinds een aantal jaar een tevreden gebruiker van de Hauppauge WinTV-PCI TV-kaart. Bij gebrek aan een TV kan ik dan lekker op mijn desktop TV-kijken. Echter mijn monitor, hoe groot deze ook is, is niet groot genoeg om lekker vanuit mijn bed TV te kunnen kijken.

Gelukkig had ik nog een oude monitor met composite en scart ingang liggen en vond ik een mooie website ( http://home.debitel.net/user/holger.beetz/ehp_tv_out.htm ) over hoe je een video-out op een TV-kaart kunt maken.

Het is allemaal straight-forward; Je TV-kaart heeft een analoge tuner die een analoog composite signaal afgeeft. Dit signaal wordt gedigitaliseerd en vandaaruit verder in je computer verwerkt. Dit composite-signaal kun je eenvoudig aftappen door een connector aan de betreffende pinnetjes (zie website) te solderen.

Et voila! Je hebt een TV-out op je TV-kaart ! En vanaf nu kan ik ook vanuit mijn bed TV-kijken ! :)

Er staan op de website wel wat pics. Ik kan op verzoek wel wat pics van mijn mod maken.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• Slackware
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als je een PCTV (Pro) van pinnacle hebt, zit er gewoon een interne TV-OUT op. Hoef je niks voor te solderen :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:48
Slackware schreef op 13 september 2002 @ 16:46:
Als je een PCTV (Pro) van pinnacle hebt, zit er gewoon een interne TV-OUT op. Hoef je niks voor te solderen :)
Ja, dat klopt wel, maar snap jij de logica van een TV-kaart met TV-out? :) Is een beetje raar eigenlijk.

Een bijkomend voordeel is dat de ADC van een TV-kaart meestal van matige kwaliteit is en dat je door dit composite-signaal door te lussen aan een capturekaart (of video-in van je videokaart) een veel beter signaal je computer in krijgt. Daarbij speelt ook nog eens mee dat het capturen van programma's met veel TV-kaarten niet echt soepeltjes gaat, maar dat de videokaart hier veel beter voor is toegerust.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

bedankt voor de tip zal eens kijken :)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Ja een TV out op je TV kaart, om vervolgens een TV aan te sluiten op de TV out van je Tuner kaart. Beetje TV heeft een eigen Tuner :P Echter als je der een oude monitor ofzo op wil aansluiten is het wel leuk en handig, maar nu vraag ik me meteen even af heeft de PCtv Rave dat ook al niet intern ?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

werkt dit bij alle tv kaarten :? :)

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 10:54:
werkt dit bij alle tv kaarten :? :)
Vast wel, als je die link bekijkt zie je dat het gewoon al op de tuner zit. Als je een ander model tuner hebt moet je daar de datasheet even van opzoeken en dan die aansluiten :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

Verwijderd

Slackware schreef op 13 september 2002 @ 16:46:
Ik :) heb ook een Studio PCTV Pro kaart op mijn PC, maar hoe maak je de kaart TV-out, het lijkt me erg leuk om te doen!

kees.rozemeijer@quicknet.nl

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-08 15:47
Het klinkt wel leuk.
Ik heb just een TV kaart gekocht omdat ik geen tv mag hebben :D

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

The_Greater schreef op 15 september 2002 @ 13:40:
Het klinkt wel leuk.
Ik heb just een TV kaart gekocht omdat ik geen tv mag hebben :D
Wel een pc en geen tv :?
Ook voor een tv kaart heb je wel een kabel aansluiting nodig ;)

Pagina: 1