Ik snap helemaal niks meer van de volt-settings op dit bord...
Allereerst de specs:
Asus P4T-533C, bios versie 1006c
Intel P4 2.0A (met een Alpha 8942 + Papst 8412N/2G... De temps zijn prima
)
2 x 256MB Samsung PC800-40 SS
Het volgende is het punt:
Ik een tijdje geleden begonnen met het overclocken van de proc. Op een gegeven moment moet de proc meer volts hebben: prima! We gooien de OVER_VOLT jumper om, en gaan: 0.025V erop, en even in MBM5 checken of alles netjes loopt.
Dan verwacht je dus iets van 1.525, op twee decimalen duc 1.52 of 1.53V: maar nee hoor, MBM geeft doodleuk aan dat er 1.6V op staat!
(Even tussendoor: als alles standaard staat in de BIOS, geeft MBM keurig 1.50V aan... Dus dan zou je denken dat MBM het in ieder geval redelijk kan weergeven nietwaar?)
Maar goed: 1.6V, prima, ook goed, kan ik weer een tijdje voort. Ja hoor, 2.4GHz op z'n sloffen, daarna werd het lastig. Weer een beetje extra voltage: tot de 1.6V in de BIOS geen veranderingen in MBM (vreeeeemd
wat gebeurt hier nou weer
). Zelfs tot 1.65V geen veranderingen in MBM!! Hij blijft maar 1.60~1.61 aangeven! Nog een beetje dan maar, 1.675V: en nou komt het.... in MBM geeft ie 1.78V aan?!? Ondertussen loopt de proc op 2.8GHz, en heb ik de multiplier van het mem terug moeten zetten naar 3x, het wil echt niet op hoge snelheden werken
. Maar ik vertrouw het gewoon niet, ik heb alles weer terug geschroefd. Inclusief de OVER_VOLT jumper.
Maar nou heb ik weer voorzichtig geprobeerd om alles weer te OC'en, ook met voltages. Toen leek alles netjes te kloppen in MBM. Totdat ik me bedacht dat ik de OVER_VOLT jumper helemaal niet omgezet had... Volgens mij mag het voltage dan niet hoger worden, wat is ander het nut van zo'n jumper?
Hoe dan ook: ik snap er niks meer van
Hebben meer mensen deze rare voltages op dit bord? Is het de BIOS versie? Is MBM gestoord? Heb ik een nieuwe bril nodig?
...... of is het mobo gaar?
Wat gebeurt hier in hemelsnaam allemaal?
Allereerst de specs:
Asus P4T-533C, bios versie 1006c
Intel P4 2.0A (met een Alpha 8942 + Papst 8412N/2G... De temps zijn prima
2 x 256MB Samsung PC800-40 SS
Het volgende is het punt:
Ik een tijdje geleden begonnen met het overclocken van de proc. Op een gegeven moment moet de proc meer volts hebben: prima! We gooien de OVER_VOLT jumper om, en gaan: 0.025V erop, en even in MBM5 checken of alles netjes loopt.
Dan verwacht je dus iets van 1.525, op twee decimalen duc 1.52 of 1.53V: maar nee hoor, MBM geeft doodleuk aan dat er 1.6V op staat!
(Even tussendoor: als alles standaard staat in de BIOS, geeft MBM keurig 1.50V aan... Dus dan zou je denken dat MBM het in ieder geval redelijk kan weergeven nietwaar?)
Maar goed: 1.6V, prima, ook goed, kan ik weer een tijdje voort. Ja hoor, 2.4GHz op z'n sloffen, daarna werd het lastig. Weer een beetje extra voltage: tot de 1.6V in de BIOS geen veranderingen in MBM (vreeeeemd
Maar nou heb ik weer voorzichtig geprobeerd om alles weer te OC'en, ook met voltages. Toen leek alles netjes te kloppen in MBM. Totdat ik me bedacht dat ik de OVER_VOLT jumper helemaal niet omgezet had... Volgens mij mag het voltage dan niet hoger worden, wat is ander het nut van zo'n jumper?
Hoe dan ook: ik snap er niks meer van
Hebben meer mensen deze rare voltages op dit bord? Is het de BIOS versie? Is MBM gestoord? Heb ik een nieuwe bril nodig?
...... of is het mobo gaar?
Wat gebeurt hier in hemelsnaam allemaal?
Normaal doen, daar word je pas echt gek van! :: I reject reality, and substitute my own.