sky laptop

Pagina: 1
Acties:

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
Tja ik ben dus van plan een laptop te gaan kopen alleen die krengen zijn zo duur :(
nu is er een van sky, maar k heb eigelijk geen idee wat ik met dat merk aan moet.
nouw het gaat om deze laptop:

http://www.sky.nl/uwpc2.asp?system=C
eigelijk is het wel jammer dat er geen "echte" videokaart in zit( hoeveel merk je daarvan) want natuurlijk word er ook op gegamed.

de belangrijkste vraag is eigelijk wat je van sky kan verwachten kwa kwaliteit en support.

Verwijderd

kwa kwaliteit ben ik niet zo erg te spreken bij Sky.

Had laptop Sky Eagle en het beeldscherm viel uit en dr kwam soms een zwarte plek rechts onder in het scherm
ik dus opgestuurd (had geen garantie moest alles betalen) en ze hadden de invertor vervangen. (79,- euro)
Toen ik hem terug had werkte hij 2 uur goed en toen precies hetzelfde probleem.
Ik heb hem toen als kappot doorverkocht voor 450,-
Wat bleek dat knulletje schroefde de laptop open haalde de kap van het beeldscherm af en zag dat er een draadje los hing en geen goed kontakt maakte en daardoor ging vonken waardoor het zwarte plekje op het beeldscherm kwam.
Als het te warm werd schakelde hij automatisch de monitor uit!
Dat had de service desk toch wel moeten zien van sky ????

Wat betreft de support en de voorwaarde is Sky 1 van de beste (op papier dan:P)

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:54

-ET-

Phone Home

Het blijft een beetje budget. Ik heb zelf ook een buget laptop (dualtech) en wat ik daar het probleem van vind is de driver ondersteuning. Bedrijf is failliet en brekt dus geen bios update en driver update's meer uit. Ook is de kwaliteit van het gebruikte matiaal vaak minder.

Gamen op een laptop is eigenlijk altijd No-Go zeker als je FPS e.d wilt spelen. Strategie enzo gaat nog wel maar ook niet echt lekker.

Hou er wel rekening mee dat in deze laptop een Desktop processor zit en geen mobile processor. Dat ding word dus gloeiend heet en vreet stroom.

Ik zou persoonlijk nog ff doorsparen en een leuke Dell, compaq, toshiba of IBM laptop kopen. Daarvan weet je tenminste dat het allemaal goed spul is.

succes met je keuze

Verwijderd

yep , mooie laptop hoor:D. maarueh die 3d kaart zal niet meer de nieuwe spellen trekken denk ik, daarmee bedoel ik quake 4 en doom III , van ut2k3 weet ik niet, me pa heeft ook zo'n sky ding en de service was gewoon goed, en de support weet ik niet, ik doe alles voor hem erop:P
nhaja, succes ermee iniedergevel

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik denk dat je goed moet oppassen met goedkopie laptops, want een laptop is een geheel en niet zoals je desktop dat je iets kunt vervangen als het je niet zint of kapotgaat.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

Opzich zijn die budget dingen wel redelijk. Maar als je echt meer verwacht van je laptop dan een spelletje hartenjagen (ok beetje overdreven) dan kun je beter een Dell ofzo nemen.
Ik zag trouwens dat je voor een beetje extra er ook een (langzamere) mobile processor in kan doen. Als je je laptop veel wil gebruiken op de batterij zou ik dat in ieder geval wel doen.

Verwijderd

ik zou eens gaan kijken voor een
asus laptopje. Die zijn niet bepaald duur maar voor een lage prijs krijg je toch een snelle.
Ik heb er nu een maand een, de L3400S en die loopt echt als een trein. Denk er wel aan dat asus standaard laptops levert zonder
OS. Vandaar ook waarschijnlijk dat ze een stukkie goedkoper zijn dan andere merken. Wat betreft garantie heb ik nog geen ervaring met asus maar het lijkt me dat dat wel snor zit. De 2 jaar pick up en return die er bij mij standaard bij zat klinkt in ieder geval goed.

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:49
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 16:17:
ik zou eens gaan kijken voor een
asus laptopje. Die zijn niet bepaald duur maar voor een lage prijs krijg je toch een snelle.
Ik heb er nu een maand een, de L3400S en die loopt echt als een trein. Denk er wel aan dat asus standaard laptops levert zonder
OS. Vandaar ook waarschijnlijk dat ze een stukkie goedkoper zijn dan andere merken. Wat betreft garantie heb ik nog geen ervaring met asus maar het lijkt me dat dat wel snor zit. De 2 jaar pick up en return die er bij mij standaard bij zat klinkt in ieder geval goed.
Daar was ik ook al naar aan het kijken :)

Net zo duur als die sky en er zit een fatsoenlijke videokaart in, plus dat de garantie mij toch wat beter lijkt (al is die 1 jaar van Sky fout, overal zit nu 2 jaar minimaal op) Heb zelf een tijd mogen werken met een ASUS L8400 en dat beviel mij erg goed, als ik er nu 1 voor m'n eigen haal zal het ook zeker een ASUS worden. Prijs/kwaliteit zit wel snor imho.

http://www.multicom-int.n...DVDROM&productc=Notebooks

Flickr | Lego collectie

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Topicstarter
oke, het lijkt er dus op dat die sky niet zo'n goed idee is.
Het zal het wachten (sparen) wel waard zijn om een leuker merk te kopen :)

Verwijderd

GEEN SKY KOPEN!!! het enige wat je met die dingen kan doen is naar de SKY trappen. Echt een aaneenschakeling van problemen, ervaring!

• dirkie
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

dirkie

THE WORLD !!!!

Ik heb ook geen goede ervaring met Sky, en dan doel ik vooral op de garantie en reparatie e.d...

Eat my shorts !

Verwijderd

Als je serieus wilt gaan gamen op een laptop, dus bijv. FPS'ers en dergelijke wilt spelen, kun je bijna niet om de GF 4 Go heen. De Radeon 7500 is ook een optie, maar het is een ietwat opgevoerde versie van de 'oude' Radeon dus echt super veel performance heb je dan nog niet. Ikzelf heb de Dell Inspiron 8200 met GF4 Go 440, tot nu toe draaien alle games perfect. Bij sommige games moet ik omschakelen van 1600x1200 naar een lagere resolutie omdat de framerate dan toch wat gaat zakken :D. Maar over het algemeen valt er prima op 1600x1200 te spelen. Ik weet niet of Dell binnen je budget valt, maar je weet in ieder geval zeker wat je krijgt. Succes!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:49
Zo beroerd is een R7500 niet, http://www4.tomshardware....020408/geforce4go-13.html (let op CPU verschil)

Flickr | Lego collectie

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Ik heb zelf een R7500. Draait als een tiet :)
Met p4 1.6 GHz haal ik respectievelijke score van 3800 in 3Dmark2001
Natuurlijk haalt de Geforce4Go meer uit de kast (hangt ook weer af van welke versie je hebt) en verbruikt daarentegen (d8 ik) meer stroom dan de R7500. (maarja hijs ook sneller natuurlijk :P)
Pagina: 1