[NT] NT server

Pagina: 1
Acties:

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 11:25
Hallo,
ik heb vandaag op mijn 2e computer NT server geintalleerd als Primary Domain Controller.

Nou had ik al een normaal netwerkje via een Vigor Draytek 2200e. De werkgroep heette toen THUIS. De domein naam heb ik NT op de 2e computer.

Nou wil ik mijn eigen computer aan laten melden op de 2e computer. Nu krijg ik dit dus voor geen mogelijkheid voor elkaar.
Ik heb op de server ingesteld dat hij via DHCP een IP adres moet verkrijgen maar die werkt al niet, de router geeft hem geen ip adres. Ik heb daarom ook geen ADSL verbinding.

Als ik op mijn eigen pc (XP) hem van werkgroep afhaal en op domein NT zet, zegt hij dat hij dat domein niet kan vinden.

De router staat op 192.168.1.1
de ip adressen die je krijgt lopen vanaf 192.168.1.10

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik een verbinding kan maken tussen mij pc en de server of een link heeft van een goede manual zodat ik dit allemaal kan instellen.

• compubink
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 09:00

compubink

...====...

Er zijn twee dingen die volgens mij verandert moeten worden:

Ten eerste, een server kan geen dynamisch ip adres krijgen. Dit in verband met eventuele DNS servers op de server. Stel deze dan ook gewoon als statisch adres in.

Ten tweede, als het goed is moet op de client, om in te kunnne loggen op de server, de dns client gelinkt staan naar de dns server van je domain controller. Je domein is aangemaakt in de dns server van je domein controller, en kan daarom alleen via die dns server gevonden worden.

(Ik hoop dat dit correct is, ben er zelf ook nog maar net mee begonnen)

• KoeKk
  • Laatst online: 14-09 19:20
TheJackal, hoe verwacht je dat je client het domein gaat vinden als de domeinserver geen IP adres heeft ;) :+

edit:
ff leesbaarder gemaakt

Verwijderd

Denk er om dat Windows NT server geen usb onder steunt(indien je een usb modum hebt)

• KoeKk
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:36:
Denk er om dat Windows NT server geen usb onder steunt(indien je een usb modum hebt)
Als hij een router gebruikt zal hij geen USB modem hebben, toch :?

Verwijderd

Je moet je pc trouwens wel op het domein aanmelden(client).

Verwijderd

Als hij de pc waar nt op staat router noemt wel en zo begrijp ik het uit zijn verhaal

• KoeKk
Met dit knopje Afbeeldingslocatie: http://images.tweakers.net/forum/templates/got/images/icons/edit.gif kan je een post editen, nu lijkt het erop dat je veel posts aan het scoren bent.
Ik heb op de server ingesteld dat hij via DHCP een IP adres moet verkrijgen maar die werkt al niet, de router geeft hem geen ip adres. Ik heb daarom ook geen ADSL verbinding.
Lees die qoute eens goed, hij zegt dat zijn NT Server geen IP van de Router krijgt, lijkt me sterk dat hij met router en server dezelfde machine bedoelt :+

• Vincent17
KoeKk schreef op 13 september 2002 @ 16:45:
Met dit knopje [afbeelding] kan je een post editen, nu lijkt het erop dat je veel posts aan het scoren bent.

[...]

Lees die qoute eens goed, hij zegt dat zijn NT Server geen IP van de Router krijgt, lijkt me sterk dat hij met router en server dezelfde machine bedoelt :+
Ik verwar die 2 inderdaad niet en ik weet waar voor die edit knop is, het leek mij alleen wat duidelijker om een nieuwe post te doen voor jullie.

Ik probeer de client aan te melden op het domein alleen dat is juist hetgene wat niet lukt.

• brandon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 15:50
Je hebt nu een PDC.
Het is noodzakelijk dat je werkstation een account heeft op je domein.
Nadat je je werkstation hebt aangemeldt kan je je aanmelden op je domein met een useraccount.

Verder dient je server een vast ipadres te hebben in dezelfde range als je vigor router. Gebruiker je router als default gateway en niet je server.

Suc6

Het installeren van een DNS server is niet nodig voor je domein.

• Vincent17
brandon schreef op 13 september 2002 @ 17:10:
Je hebt nu een PDC.
Het is noodzakelijk dat je werkstation een account heeft op je domein.
Nadat je je werkstation hebt aangemeldt kan je je aanmelden op je domein met een useraccount.

Verder dient je server een vast ipadres te hebben in dezelfde range als je vigor router. Gebruiker je router als default gateway en niet je server.

Suc6

Het installeren van een DNS server is niet nodig voor je domein.
Dit heb ik gedaan allemaal. Ik heb een user aangemaakt met User manager for domains. De gateway is het ip van de router.

Verwijderd

compubink schreef op 13 september 2002 @ 16:29:
Ten tweede, als het goed is moet op de client, om in te kunnne loggen op de server, de dns client gelinkt staan naar de dns server van je domain controller. Je domein is aangemaakt in de dns server van je domein controller, en kan daarom alleen via die dns server gevonden worden.
op de goede weg... maar ik denk dat hij praat over nt4 dus wins instellen op de client... (en dus wins draaien op de server). voor win2k zou je gelijk hebben... maar bij nt4 worden de serverrecords in wins bijgehouden (en is dns niet nodig... je isp dns is voldoende zowel op de server als op de client)
in principe zou je wel je server dhcp kunnen laten krijgen maar het is niet aan te raden... geef de server een vast ip (doe een ipconfig /all en vul de dingen handmatig in)... vergeet niet het ipnummer te excluden van je dhcp scoop.

als wins draait op de server en je client krijgt de wins server door (kan je ook uitdelen met DHCP), dan hang je je client in je domain en klaar...

• Vincent17
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 17:20:
[...]

op de goede weg... maar ik denk dat hij praat over nt4 dus wins instellen op de client... (en dus wins draaien op de server). voor win2k zou je gelijk hebben... maar bij nt4 worden de serverrecords in wins bijgehouden (en is dns niet nodig... je isp dns is voldoende zowel op de server als op de client)
in principe zou je wel je server dhcp kunnen laten krijgen maar het is niet aan te raden... geef de server een vast ip (doe een ipconfig /all en vul de dingen handmatig in)... vergeet niet het ipnummer te excluden van je dhcp scoop.

als wins draait op de server en je client krijgt de wins server door (kan je ook uitdelen met DHCP), dan hang je je client in je domain en klaar...
Ok, de helft hiervan weet ik niet hoe het moet. Die DNS van me ISP heb ik nog nooit hoeven in te vullen in windows, moet dat nu wel op de server?
Wat moet ik dan precies bij Primary en Secondary WINS Server invullen?

En het ip nummer excluden van me dhcp scoop, waar doe ik dat en over welk ip nummer praten we dan? Is dat bij Scope ID: ?

• Vincent17
Ah, het is gelukt.

Ik heb bij DHCP relay het ip nummer van de router ingevult en bij WINS niets gedaan en nu doet hij het. Gaaf dit.
Pagina: 1