Toon posts:

[Windows] welke nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik mag binnenkort mijn pa zijn systeem helemaal opnieuw installeren. Tot nu toe had ie altijd winME erop(Kregen we bij de pc). Maar ik ben hier zelf niet zo tevreden over.

Daarom wilde ik wat advies vragen over de alternatieven. (Wel windows natuurlijk want mij pa kan amper windows begrijpen laat staan linux)

Er zijn 2 mensen die veel gebruik maken van mijn vaders PC mijn vader en mijn broertje.

er zijn dus een aantal dingen waar ik rekening mee moet houden.

Mijn vader wil:

* Tekstverwerken
* internetten
* chatten (MSN)
* een betrouwbare snelle PC

Mijn broertje wil:
* Spelletjes spelen als CS e.d.

Mijn vaders wensen zijn natuurlijk doorslaggevend het is immers zijn PC maar mijn vader vind dat mijn broertje ook spelletjes moet kunnen spelen.

Ik zal zelf ff de alternatieven opnoemen en erbij zetten hoe ik er over denk:

* Win98se: Ken ik zelf errug goed, lekker simpel voor mijn pa en mijn broertje kan lekker spelletjes spelen. Nadeel beetje instabiel wil in mijn ogen nog wel eens rare fouten geven e.d.

*Weer windowsME:
Voordelen: Mijn pa snapt hoe ie ermee moet omgaan, mijn broertje kan spelletjes spelen.
Nadelen: In mijn ogen dezelfde haken en ogen als 98se alleen lijkt het hopeloos traag op mijn vaders PC

* win2000:
voordelen: Lekker stabiel ziet eruit als 98/me dus mijn pa zal er wel mee uit de voeten kunnen
nadelen: Ik heb vaak gelezen over mensen die problemen hadden met spelletjes onder 2000 maar ik weet niet precies wat hiervan klopt, ik ben er zelf niet zo mee bekend.

* winXP: voordelen: Stabiel, werkt bij mijzelf ook prima(Behalve de brakke voodoo drivers dan)
Nadeel: Is redelijk zwaar voor de PC, helemaal anders qua look& feel als 98/ME. Ik weet wel dat je de classic view aan kan zetten, maar toch.

Nou misschien zijn er wat mensen die me wat advies kunnen geven.

Oja systeem:

MSI k7tpro2a
athlon 900mhz
384 sd 133mhz
20 gig 5400
nvidia tnt2(Welke weet ik niet precies)
onboard sound
realtec NIC
Phillips brander (8x4x32)
Creative DvD

Verwijderd

gwoon xp

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zet er 2000 of XP op.
Als je de extra features van XP handig vind zou ik XP erop zetten, anders 2000.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Welke Windows op mijn systeem?
Hier worden allerlei voordelen genoemd van de verschillende versies. Zelf draai ik hier al bijna een jaar naar volle tevredenheid XP en ik denk dat dat bij jou ook wel goed zal draaien :).

Verwijderd

xp lijkt mij de beste keuze en je kan xp inderdaad helmaal op me look zetten. en dan zie je het verschil niet zo snel meer en die paar veranderingen wen je snel aan

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 19:20
Ik zou, gezien je eisen, voor windows 2000 gaan.

Qua spellen zit het probleem vaak in de oudere dos/windows 95 games. Daar kan W2K niet goed mee om gaan. Nieuwere spellen (o.a. Counter-Strike) kunnen met gemak op W2K gedraait worden, helaas wel met een kleine beetje snelheids verlies.

De snelheid van W2K is hoger als die van XP, zeker op jouw systeem. Ik heb een tijd lang XP gedraait op praktisch dezelfde config en ik vond hem behoorlijk traag :)

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-09 06:55

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Dat systeem kan XP makkelijk aan. En je kunt 'm toch gewoon op de Classic zetten ja.
Probeer XP, bevalt ie niet pleur je 'm eraf en neem je 2000.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mja, zie de FAQ en bovenstaande hints en de search, staat ook een boel in :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.