Toon posts:

Videokaart dood???!!!

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus bij mij een brander (lite-on 32x12x40) en wat werkgeheugen (128 SD-Ram PC 133mhz) erin gezet. Ik heb dus een AGP TNT2 16 mb videokaart erin. Toen ik mijn kast opende en het werkgeheugen en de brander erin gezet had deed ik de PC weer aan. De PC stond aan, en de monitor flikkerde. Wat bleek nou: het koelblokje (zonder fan) was eraf gevallen. Hij heeft even gedraaid zonder koelbokje. Is ie nu stuk?

Ik heb de PC na het monteren van het koelplokje (en natuurlijk laten afkoelen) weer aangedaan. Toen deed de PC het weer maar de monitor deed niks (alleen lichtje van stand-by flikkerde)

Maar de PC gaf geen piep. Ik meende dat als de videokaart het niet doet, de PC een pieptoon geeft. Maar dat doet ie niet.

Ook heb ik dit met mijn andere pc eens gehad (celly 333, S3 4mb AGP) gehad. Bij deze had ik niks gedaan en toen deed het zelfde probleem voor. Bij deze PC deed hij het later gewoon weer en ik heb de klacht ook nooit weer gehad.

De vragen: Wat is er dus misgegaan? Hoe kan ik het eventueel verhelpen?

Verwijderd

het zou kunnen maar denk het niet probeer met een andere kaart dan weet je meer

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
beetje topic titel wat duidelijker/netter/"minder" ...maar das mieren neuken ;)

je videokaart doet het nu dus weer...nou dan is je blokkie eraf getieft doordat i te los zat..met alleen pasta erop ofzo? niet met klemmetjes..dan moet je even een ti-wrapje (schrijf ik het zo goed?) erom doe bijv. door de gaatjes , als je die hebt, in je pcb van je videokaart...dan zit i wel vast :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
Ja, of ik laat hem even staan. Net zoals bij mijn oude PC. Maar de hoofdvraag is eigenlijk: denken jullie dat ie stuk is?

Verwijderd

zit alles nog wel goed vast?? had ik oowk een keer, ff alles er opnieuw in gezet en toen deed ie het weer

Verwijderd

start je pc eens op zonder geheugen erin, als er geen geheugen in zit hoort hij te piepen, piept ie niet is het meestal iets met mobo of cpu. is meestal een lange piep. en je kunt ook proberen op te starten zonder vga kaart dan hoor je een lange piep gevolgd door een aantal kortere te horen 3 als het goed is.

Verwijderd

Topicstarter
Ja....ik kon het koelblokje er zo weer op zetten. En toen zat ie wel muurvast! Maar toen ik um aandeed bleef de monitor op stand-by stand staan. De kabels zitten goed vast, de videokaart zit er goed in. Zou even laten bekomen helpen?

Verwijderd

Al eens geprobeert in een andere pc?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:29:
Al eens geprobeert in een andere pc?
Nee nog niet. Maar dat kan eerst ook niet. Maar zou de PC wat bekomen moeten ofzo? (dat was bij andere wel het geval)?

Verwijderd

je moet ff je agp slot goed schhon maken met een stofzuiger met een zachte borstel en de kaart ook daarna moet ie het wel weer doen veel su6.

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24
Beetje vaag, Je moet gewoon een nieuwe videokaart kope.
want je krijgt uhm nooit meer goed vast, ook niet met lijm want al dat ding heet wordt dan smelt die shit meteen, dus.... beetje jammer :)

Verwijderd

Topicstarter
Ken ik PcFer niet? Is dit niet Ferdinant?

Zou dat met die stofzuiger echt werken?

• PcFer
ik zou het niet weten

• PcFer
denk ut nie want je hebt dat ding er niet uitgehaald

Verwijderd

Topicstarter
Och ik hoor het al. PcFer is newbie!!!!

//ontopic

Dus stofzuiger moet werken? op het moederbord zat anders niet zo veel stof....

• PcFer
nee het is ook nog zo'n nieuwe computer hehe.............

Verwijderd

Topicstarter
offtopic//

Niet op PcFer letten. Heeft laatst net nieuwe computer gekocht. Fer, waarom zet je dat niet in ondertitel?

ontopic//

serieuze reply please!

• PcFer
waarom wel??????

ps: we hadden het toch over een videokaart

Verwijderd

Dicht.

1. dit is geen chatbox
2. Voor je een topic opent: lees dit eerst even
Pagina: 1