[WIN2K] Winlogon.exe Fout bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 15:47
Ik heb een Compaq Server, met Windows 2000 in reparatie.

En als deze opstart, krijg ik een fout melding van Winlogon.exe heeft een fout gegenereerd.

Daarna reboot de pc, ook in veilige modus e.d.

Dit probleem is gekomen nadat de klant een bestand van internet heeft gedownload, en geinstalleerd (Waarschijnlijk Windows Update die verkeerd is gekozen)

De specs:
Windows 2000 Professional
2x PII 200Mhz
256 Mb RAM
Compaq Server 6000 :?
SCSI Schijf, Seagate

Hoe kan ik dit oplossen :? Want er staat belangrijke data op, en uiteraard is de tape streamer nog nooit gebruikt :(

Verwijderd

Windows 2000 cd erin. Recovery Console starten en winlogon.exe terugzetten op de juiste lokatie. EN SP3 er overheen zetten.

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 15:47
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:13:
Windows 2000 cd erin. Recovery Console starten en winlogon.exe terugzetten op de juiste lokatie. EN SP3 er overheen zetten.
Ben ik dan niet de data kwijt? want het is heel belangrijk dat de data behouden blijft...

Verwijderd

MaNDaRK schreef op 13 september 2002 @ 17:16:
[...]

Ben ik dan niet de data kwijt? want het is heel belangrijk dat de data behouden blijft...
Recovery Console geeft je de mogelijkheid om je installatie te bekijken en eventueel te fixen. Lijkt me niet zo dat je install daardoor om zeep gaat.

• Piet Marisael
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05-2023
kun je gerust doen hoor, ik heb een paar dagen geleden hetzelfde moeten doen
zat ook met het probleem of alles wel zou blijven staan
dus:

opstarten met een opstartdiskette
cd erin en gewoon de setup van win2000 starten ( in DIR I386 WINNT.EXE starten dus )

het lijkt dan net of hij win2000 geheel opnieuw gaat instaleren, maar niets is minder waar
zogauw de werkelijke instalatie begint, krijg je al gelijk de optie voor recovery
er zijn 2 mogelijkheden die je dan krijgt.
geen paniek en gewoon de eerste kiezen, helpt dit niet dan de tweede kiezen
en voila, voordat je het weet heb je weer een lekker lopende computer

gewoon doen dus