Toon posts:

welk Geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Chaintech CT-6BTA3 moederbord, ik wil het geheugen hiervan wat ophogen.

Alleen weet ik qua geheugen nog niet zo heel veel. ik heb wel de site gevonden met de speseficaties http://www.chaintech.de/PRODUCTI/mainboar/slot1/6BTA3.htm

Kan ik dus gewoon 256 SDRAM PC133 kopen en die erbij zetten?

Verwijderd

Yup dat kan, maar wel op 100 mhz. met een maximum van 512 mb

Verwijderd

Ik weet natuurlijk niet zo hoeveel RAM je er nu in hebt zitten en welk merk maar je hebt 4 geheugenbanken voor reepjes van max. 512 mb PC 100. Dus meer info aub. Je kan wel 199 inzetten maar dan moet je ze zetten op 100 Mhz

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:34

JustDutch

was ambtenaar :)

Dit http://www.chaintech.de/Manuals/686/6BTA3_1.EXE is de link voor de manual. Daarin kun je lezen 6BTA3-1.pdf dat hij tot 128 MB Dimms ondersteund

Forza Mucca

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:04:

Kan ik dus gewoon 256 SDRAM PC133 kopen en die erbij zetten?
Waarschijnlijk wel. PC133 s compatible met PC100. Het is niet helemaal compatible met PC66, maar dat gebruik je nu waarschijnlijk niet. PC133 zal op dat mobo nooit harder lopen dan PC100 .

Die pdfjes waarnaar verwezen wordt geven aan dat 256MB modules nog niet standaard waren ten tijde van bouw van dat mobo. Je moet dus maar afwachten of het werkt. Ik heb wel eens gezien dat van een 256 MB module maar 128 MB herkend werd (celeron 400 systeem). De docs geven aan dat 128 MB in ieder geval wel ondersteund wordt.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Dus...

wil ik zeker zijn koop ik 2 reepjes van 128MB pc133 erbij. (de 64MB die er nu in zit haal ik er dan uit of laaat ik erin zitten?)

Ik moet kijken naar SDram he?

Verwijderd

Topicstarter
owja, Ik had ook wat gelezen dat ik geheugen nodig heb wat minimaal 10 NS is, wat is dat of heb ik dat verkeerd gelezen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
10ns, check de RAM FAQ, daar staat een tabel met snelheden plus bijbehorende 'ns' aanduiding. Iig was deze vraag sowieso makkelijk te vinden met de search. Vragen over BX en 256MB (ja, 256MB PC133 DIMM's werken op de BX mits ze double-sided zijn en van het chip type 16Mx8 zijn voorzien) zijn ook al 1000 maal voorbij gekomen zodat je nooit de verkeerde DIMM hoeft te kopen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.