Dilemma.... :( MP3 Flash Player of CD speler?

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Waar kiezen/kozen jullie voor? Een MP3 Player met Flash geheugen of een MP3 CD speler......

Voor mij een aantal voordelen en nadelen op een rijtje gezet voor mp3 spelers in vergelijkbare prijsklasse (dus een iPod is niet vergelijken met een CD player)

MP3 CD Speler (12 cm disc's)
+ aantal mp3'tjes op een CD (700mb)
+ er kunnen ook normale audio CD's in
+ Media drager is goedkoper (@ € 0,50 per cd) dan Flash kaartje
+ Meteen MP3's overzetten naar andere pc's zonder extra kabels
- formaat, hij is groter tov MP3 speler met flashgeheugen/lomp
- batterij verbruik hoger dan een MP3 met flash
- Toch nog bewegende elementen -> overslaan

MP3 Flash Speler
+ Handig formaat, lekker klein
+ Geen kans op overslaan
+ Flash card compatible met andere aparatuur (digicam etc.)
- Beperkt aantal tracks op (128/256mb) flash kaartje
- Alleen flash lezen
- Dure mediadrager

tjah ik weet het niet, aan de ene kant trekt mij het kleine formaat van een Flash player wel aan, maar aan de andere kant toch ook wel het gemak van de 700mb schijfjes en de optie om er ook gewone audio cd's in te stoppen......

WHAAAAAA ik weet niet meer..... :'( Please Convince me!!!!!!!!

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Voor mij is het formaat van het apparaatje belangrijker dan hoeveel erop kan.
Als jij het ding vaak bij je wil kunnen dragen, ook zomers (dus als je geen jas aan hebt) en je luistert niet langer dan 3 uur per dag naar het ding, dan zou ik voor een flash spelertje gaan. Als je er geen problemen mee hebt dat ie wat groter is en je luistert heel veel per dag, zou je een mp3cd speler kunnen nemen.

Ikzelf heb eerst een mp3cd speler gehad (lenoxx 1e generatie), die beviel in principe goed. Had op de fiets nooit last van schokken en paste gewoon in de binnenzak van mijn jas. Alleen zomers kon ik 'm niet meenemen. Na een tijdje was die gestolen, dus ging ik op zoek naar wat anders... ik heb uiteindelijk een Rio 600 SE gekocht, lekker klein ding met 64 MB geheugen en ondersteuning voor wma en mp3. Dit ding past naast m'n telefoon in m'n broekzak en ik kan er 3 uur muziek op kwijt (WMA 48 kbps). Je hoort wel wat artifacts als je erop let, maar het is absoluut niet storend. Ik pleur gewoon elke week wat nieuws erop en het is goed :) Ik heb namelijk ook al m'n mp3s op HD staan, niet op cd. Dat is voor mij dus ook een belangrijk punt.

En euhm, audio cd's kan je gewoon naar mp3 rippen en op je flash speler zetten, no problem :P

[edit]
Je zou ook voor een 8 cm mp3cd speler kunnen gaan, die zijn wat kleiner, hoeven in principe niet over te slaan en er kan 300 MB aan muziek op. De media is ook makkelijk mee te nemen en goedkoop :)

• Yuri
rb338 schreef op 13 september 2002 @ 16:12:
Voor mij is het formaat van het apparaatje belangrijker dan hoeveel erop kan.
Als jij het ding vaak bij je wil kunnen dragen, ook zomers (dus als je geen jas aan hebt) en je luistert niet langer dan 3 uur per dag naar het ding, dan zou ik voor een flash spelertje gaan. Als je er geen problemen mee hebt dat ie wat groter is en je luistert heel veel per dag, zou je een mp3cd speler kunnen nemen.
Ik ben dus ongeveer per dag 2/3 uur onderweg en ik kan gewoon niet zonder muziek (ik had een auto met radio, nu ben ik maar uit nood een ouwe walkman gaan gebruiken :'( ) als ik even ergens naar toe ga op de fiets of ergens in de stad, dan heb ik dat ding bij me....!
Ikzelf heb eerst een mp3cd speler gehad (lenoxx 1e generatie), die beviel in principe goed. Had op de fiets nooit last van schokken en paste gewoon in de binnenzak van mijn jas. Alleen zomers kon ik 'm niet meenemen. Na een tijdje was die gestolen, dus ging ik op zoek naar wat anders... ik heb uiteindelijk een Rio 600 SE gekocht, lekker klein ding met 64 MB geheugen en ondersteuning voor wma en mp3. Dit ding past naast m'n telefoon in m'n broekzak en ik kan er 3 uur muziek op kwijt (WMA 48 kbps). Je hoort wel wat artifacts als je erop let, maar het is absoluut niet storend. Ik pleur gewoon elke week wat nieuws erop en het is goed :) Ik heb namelijk ook al m'n mp3s op HD staan, niet op cd. Dat is voor mij dus ook een belangrijk punt.
Ik heb altijd als ik weg ga een tas bij me.... @school of @vrijetijd deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.godlike.nl/images/bag1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.godlike.nl/images/bag2.jpg

wat nou het mooie van dat ding is dat er een speciaal gaatje in zit om het snoertje van je cd/cassete/mp3 speler er door te halen!

Afbeeldingslocatie: http://www.godlike.nl/images/bag3.jpg

Dit dus.... dus ja ik hoef dat ding niet in me zak te houden!
En euhm, audio cd's kan je gewoon naar mp3 rippen en op je flash speler zetten, no problem :P
Tjah.... wat een gedoe zeg....! Ik heb een CD verzameling waar je "U" tegen zegt en ik heb toch eigenlijk geen zin om al die cd's om tezetten naar MP3.... past waarschijnlijk ook niet eens op mijn 2x40gig hdd's :(
Je zou ook voor een 8 cm mp3cd speler kunnen gaan, die zijn wat kleiner, hoeven in principe niet over te slaan en er kan 300 MB aan muziek op. De media is ook makkelijk mee te nemen en goedkoop :)
Tjah maar die 8cm schijfjes zijn niet echt handig vind ik.... zijn tamelijk duur vergeleken met 12cm schijfjes, en niet overal te verkrijgen.

• Yuri
zoals het er nu voorstaat ga ik denk ik voor deze:

Afbeeldingslocatie: http://213.239.130.150/images/fotos/produkten/144_2.jpg

Kost € 139,= met afstandsbediening, backlit LCD scherm, 2x oplaadbare AA batterijen, 220volt lader...

Iemand ervaring met dit apparaat?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:30

NoTimeRemains

I know

neej maar wel met een riovolt sp100 die is super geweldig best thing next to sliced bread! ik heb altijd een rugzak bij me en daar zit ook een speciaal vak in dus daar zit ie altijd in!

Pluspunt je kan ook nog je gewone cd's beluisteren...

ps wat voor muziek luister je?

This is the Way.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-03 15:50

Floor-is

5.2

MP3 CD, die kan ik nml ook in de auto nog gebruiken :)

Bericht hierboven

• ilja_kole
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:38
Mp3 speler natuurlijk...
Tis toch veel leuker om een mooi dingetje te hebben dan een loche cd speler !.."
Tis niet altijd het formaat dat telt !! :P

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:58

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

iRiver Imp350 Slim-X, heb ik nog te koop... mail me maar! ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.meendering.demon.nl/zooi/imp350/imp06.JPG

Dit is hum.

Whatever.

Verwijderd

En Minidisc? of wil je perse een CD of mp3 player? MD heeft heel veel voordelen.

Verwijderd

volgens mij koop je best een mp3-cd speler, de voordelen zijn toch veel groter. de opslagmedia is veel goedkoper en je kan gewone cd's spelen. Hij is groter inderdaad maar aangezien je altijd een tas bijhebt...
Besluit in jouw geval is een mp3-cd speler veel voordeliger dan een flash spelerke

Verwijderd

Nuff said:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~piet2081/Walkmans/Mz-N707/sony_mzn707netmd_silber.jpg

• SEFje
  • Laatst online: 25-11-2025
met die tas van je zou ik zeker voor een Mp3 CD speler gaan; aangezien het grootte- verhaal dan gewoon te vervallen komt.

En ik zou dan persoonlijk voor de IMP350 gaan; het display zit op de afstandbediening en dat is natuurlijk superhandig als de speler zelf in je tas zit, bovendien is die ook nog redelijk klein dus vrij draagbaar als je eens geen tas bij je hebt ;)

ik weet niet wat meendering daar voor vraagt maar ik zou maar eens met hem gaan praten.

Over NetMD; het is duur; duurder dan een Flashplayer en tja dan heb je Mediadragers die niet eens zo goedkoop zijn (maar wel overschrijfbaar) en er kan bovendien ook nog maar eens 140 MB per diskje op (volgens mij).

My 0.02$

Verwijderd

Yuri schreef op 13 september 2002 @ 19:35:
zoals het er nu voorstaat ga ik denk ik voor deze:

[afbeelding]

Kost € 139,= met afstandsbediening, backlit LCD scherm, 2x oplaadbare AA batterijen, 220volt lader...

Iemand ervaring met dit apparaat?
*Meld :)

Als je voor de iriver ChromeX gaat, maak je iig een goede keuze. Niet al te duur en een prima spelertje. Geluiskwaliteit is goed, oordopjes ook, alleen klagen een aantal mensen dat ze niet lekker zitten, maar dat is persoonlijk.
De mogelijkheden van dat ding zijn zeer uitgebreid + firmware upgradeble.

Er is zelfs een heel topic over dus even zoeken in de search.

Dat wat jij zei over gewone cd's niet omzetten in mp3's. Zo dacht ik er zelf ook over voordat ik hem kocht. Een paar weken nadat ik hem had stonden er al zo'n 60 van mijn cd's op mp3. En ik werk op een laptopje met een HD van 6 gig. Waarvan 2 gig vrij. Daar heb je dus niet veel ruimte voor nodig. Zodra je 700 mb heb geript ga je branden en gooi je de mp3tjes weer weg. En je schijf is weer klaar voor de volgende ronde.
Er zijn eigenlijk twee redenen waarom ik toch ben begonnen met het omzetten van mijn cd's in mp3. De eerste is omdat een cd met ruim 150 nummers ontzettend heerlijk is. (ruim 10 cd's op 1 schijfje) Als je een beetje verschillende soorten muziek op het cdtje brand heb je er altijd wel wat op staan naar je stemming.
En ten tweede omdat de batterijduur van de speler vrij kort is met gewone cd's.

Als je batterijduur belangrijk vindt en absoluut je cd's niet om wil zetten zou ik als ik jou was ook es kijken naar de mp3 cd spelers van Sony. Die hebben een hele goeie batterijduur.

Verwijderd

Twee linkjes:

ChromeX topic

Sony mp3 cd spelers

-edit-

Hiervoor had ik ook de edit knop kunnen gebruiken |:(

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:30

NoTimeRemains

I know

hoe veel wilde jij voor die slim x hebbe? en hoe zitten die sony headset?

This is the Way.

• Yuri
HIValicious schreef op 13 september 2002 @ 19:46:
neej maar wel met een riovolt sp100 die is super geweldig best thing next to sliced bread! ik heb altijd een rugzak bij me en daar zit ook een speciaal vak in dus daar zit ie altijd in!

Pluspunt je kan ook nog je gewone cd's beluisteren...

ps wat voor muziek luister je?
van alles wat.... tekno, acid, drum'n'bass, hardstyle, hiphop, ska, reggae, punk af en toe, r'n'b noem maar op... ligt helemaal aan me stemming! Vandaar dat ik ook voor een groot opslag medium ga......! Veel verschillende soorten muziek op een cd'tje! Je hebt in princiepe aan 1 rewritable genoeg!

Verwijderd

Yuri,
Nog even over de ChromeX, ik lees net dat jij denkt dat daar oplaadbare batterijen bij zitten. Dat is niet zo. Losse oplaadbare batterijen + lader is aan te raden. Het liefs met 4 batterijen. Dan kan je 1 setje laden terwijl je de andere gebruikt. Zo zit je nooit zonder :)

• Yuri
Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 05:47:
Yuri,
Nog even over de ChromeX, ik lees net dat jij denkt dat daar oplaadbare batterijen bij zitten. Dat is niet zo. Losse oplaadbare batterijen + lader is aan te raden. Het liefs met 4 batterijen. Dan kan je 1 setje laden terwijl je de andere gebruikt. Zo zit je nooit zonder :)
Ik heb hier een GP Powerbank Snellader (1-2 uur) met 4 batterijen.... eigenlijk voor me digicam, maar kan natuurlijk altijd een pakje 1800's erbij kopen... kost ook geen drol in verhouding met duracells.

edit- Ik zie net dat er staat dat er 2 AA Batterijen bij zitten. Dat zijn dus gewoon duracells denk ik. Niet oplaadbaar inderdaad!

edit 2- En jahoor inderdaad... duracells

Afbeeldingslocatie: http://213.239.130.150/images/fotos/produkten/145_3.jpg

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:09

BaRF

bijna kerst

[quote]Yuri schreef op 14 september 2002 @ 08:40:
[...]

Ik heb hier een GP Powerbank Snellader (1-2 uur) met 4 batterijen.... [quote]

welke is het nou, 1 uur (Smart) of 2 uur (Rapid) ;)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Yuri
[quote]BaRF schreef op 14 september 2002 @ 09:49:
[quote]Yuri schreef op 14 september 2002 @ 08:40:
[...]

Ik heb hier een GP Powerbank Snellader (1-2 uur) met 4 batterijen....
welke is het nou, 1 uur (Smart) of 2 uur (Rapid) ;)
d'r staat op PowerBank Smart.... maar op de verpakking stond 1 a 2 uur laadtijd..... Rapid Smart zeg maar... ;)

edit- wat ziet dit hier boven verneukt er uit zeg.... ;)

Verwijderd

Je zou ook voor de Soul DMP201 kunnen gaan die heeft een ingebouwde oplader en meer functies (o.a next track display , 20 cds resume...) als de iriver slim x en komt uit veel reviews ook als beste uit de test en kost 'maar' 159,- euro

iriver imp150 + GP rapid = 188,- euro
soul dmp201 = 159,- euro
iriver slim x = 239,- euro
riovolt sp250 = 239,- euro < oud model zou ik niet meer voor kiezen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 september 2002 @ 12:34:
Je zou ook voor de Soul DMP201 kunnen gaan die heeft een ingebouwde oplader en meer functies (o.a next track display , 20 cds resume...) als de iriver slim x en komt uit veel reviews ook als beste uit de test en kost 'maar' 159,- euro

iriver imp150 + GP rapid = 188,- euro
soul dmp201 = 159,- euro
iriver slim x = 239,- euro
riovolt sp250 = 239,- euro < oud model zou ik niet meer voor kiezen
Hij heeft al een lader dus de
iriver imp150 is 139,- + stetje GP's (ong.) 15,- =154,- euro
Soul dmp201=159,- euro

Verschilt dus niet veel kwa prijs.

Volgens mij heeft de soul geen afstandsbediening maar wel betere antischok.
De iriver heeft ook cd resume, hoeveel weet ik niet, heb niet geteld maar minstends 1 weet ik zeker.

Een ab lijkt me als je de speler in de tas draagt wel erg handig! Die tas zo bekeken te hebben denk ik wel dat je de ab niet door dat gat kan halen maar dat je het snoer los moet halen van de speler en van buitenaf door het gat de tas weer in. En in de tas weer vastmaken :D

• Yuri
Verwijderd schreef op 15 september 2002 @ 05:46:
[...]
Hij heeft al een lader dus de
iriver imp150 is 139,- + stetje GP's (ong.) 15,- =154,- euro
Soul dmp201=159,- euro

Verschilt dus niet veel kwa prijs.

Volgens mij heeft de soul geen afstandsbediening maar wel betere antischok.
De iriver heeft ook cd resume, hoeveel weet ik niet, heb niet geteld maar minstends 1 weet ik zeker.

Een ab lijkt me als je de speler in de tas draagt wel erg handig! Die tas zo bekeken te hebben denk ik wel dat je de ab niet door dat gat kan halen maar dat je het snoer los moet halen van de speler en van buitenaf door het gat de tas weer in. En in de tas weer vastmaken :D
Maar dan nog zou ik voor de andere aparaatjes ook een GP Lader en Batterijen moeten kopen... dus dat er ook bij op tellen.

Maar goed met die tas haal je gewoon het jackplugje er door heen, what's the trouble :D

Heb em inmiddels besteld! :P :)

Verwijderd

Veel plezier ermee! :)

(Hij heeft trouwens minstend 9 cd resume (meer had ik er niet voor handen tijdens de test :D)

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb de Riovolt SP90 (mp3 cd), supur ding :) lekker makkelijk enzo, alleen het inlezen bij het opstarten als de batterijen op zijn duurt wat langer.

Verder is zo een flash mp3 speler wel leuk idd, maar kan er weinig muziek op vergeleken met zo een mp3 cd speler. :)

[ Voor 0% gewijzigd door bbrother op 16-09-2002 07:59 . Reden: typos ]

Verwijderd

bbrother schreef op 16 september 2002 @ 07:58:
Ik heb de Riovolt SP90 (mp3 cd), supur ding :) lekker makkelijk enzo, alleen het inlezen bij het opstarten als de batterijen op zijn duurt wat langer.
:?

Bij mij leest die niet in en start die niet op als de batterijen op zijn.
Pagina: 1