Is het mogelijk ok bv via een compoort en software ccfl lampen aan en uit te schakelen of fans aan en uit te zetten ?
Zo ja is hier al bestaande software + schema voor
Zo ja is hier al bestaande software + schema voor
Verwijderd
Wil dus geen baybus maar een softwarematige aansturing die in mijn traybar naast de klok komt te staan ofzo gewoon simpel aan en uitzetten van 2 ccfl's is al genoegPastasaus schreef op 13 september 2002 @ 16:23:
Ja, via een baybus. Zijn al heel veel topics over, gebruik de search
huh? je hebt op de com wel 100000 aansluit mogenlijkheden..Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:05:
Via de COM poort 0 - 4 fans traploos regelen, of 0 - 4 relais schakelen, 4 temp sensoren, LCD interface, buttons, 8 fadable LEDs, 3HDD/NETW activity inputs enz enz !!!
Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....
Verwijderd
[spam mode]Looki schreef op 13 september 2002 @ 17:32:
[...]
huh? je hebt op de com wel 100000 aansluit mogenlijkheden..
pak 1-100 shift ic's.. schuif de data daar serieel in en laat die er paralel uitkomen.. ga dan over op het bussysteem met and's dan kan je dus zoveel schakelen als je wilt! dus ja kan zoveel doen met de compoort.. ik ben nu bezig er een plotter op aan te sluiten.. die ik zelf inelkaar heb gezet..
Verwijderd
Als ik baybussen als bron van inkomsten had wel....
Tuurlijk, de seriele poort heeft meerdere statuslijnen, zowel in-als outputs waarmee je ook kunt schakelen. Of via een shifter als je meer lijntjes wil. Tis maar net hoeveel en wat je nodig hebt...Kijk eens naar mijn reply: [rml]AcouSE in "[ EL] welke tor en weerstand?"[/rml]
Da's een oplossing met 3 transistoren, en volgens de topicstarter werkt 'ie (ik geloof dat hij een winamp plugin gebruikte om z'n ccfl te laten knipperen).
<hr color="red"><font color="red">Lite-Modbreak: Ik heb ook even je topictitel aangepast. Lees a.u.b. Lees dit eerst voordat je een topic opent! nog eens door.</font>
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq