Toon posts:

[CM] Software schakelaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk ok bv via een compoort en software ccfl lampen aan en uit te schakelen of fans aan en uit te zetten ?
Zo ja is hier al bestaande software + schema voor

Verwijderd

Als je het echt Xtreem aan wil pakken, kijk dan eens naar mijn Xtreme Baybus!

Xtreme Baybus: De software

en

Xtreme Baybus: De hardware

en

http://www.xtremehardware.tk

:9

Via de COM poort 0 - 4 fans traploos regelen, of 0 - 4 relais schakelen, 4 temp sensoren, LCD interface, buttons, 8 fadable LEDs, 3HDD/NETW activity inputs enz enz !!!

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

edit:
Deze post hoort eigenlijk bij de text hieronder, drukte zonder het door te hebben op verzenden

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ja, via een baybus. Zijn al heel veel topics over, gebruik de search :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Woei, wat een spam :P

Kijk eens naar mijn reply: [rml]AcouSE in "[ EL] welke tor en weerstand?"[/rml]

Da's een oplossing met 3 transistoren, en volgens de topicstarter werkt 'ie (ik geloof dat hij een winamp plugin gebruikte om z'n ccfl te laten knipperen).

Lite-Modbreak: Ik heb ook even je topictitel aangepast. Lees a.u.b. Lees dit eerst voordat je een topic opent! nog eens door.

Verwijderd

Topicstarter
Pastasaus schreef op 13 september 2002 @ 16:23:
Ja, via een baybus. Zijn al heel veel topics over, gebruik de search :)
Wil dus geen baybus maar een softwarematige aansturing die in mijn traybar naast de klok komt te staan ofzo gewoon simpel aan en uitzetten van 2 ccfl's is al genoeg

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:05:
Via de COM poort 0 - 4 fans traploos regelen, of 0 - 4 relais schakelen, 4 temp sensoren, LCD interface, buttons, 8 fadable LEDs, 3HDD/NETW activity inputs enz enz !!!
huh? je hebt op de com wel 100000 aansluit mogenlijkheden..

pak 1-100 shift ic's.. schuif de data daar serieel in en laat die er paralel uitkomen.. ga dan over op het bussysteem met and's dan kan je dus zoveel schakelen als je wilt! dus ja kan zoveel doen met de compoort.. ik ben nu bezig er een plotter op aan te sluiten.. die ik zelf inelkaar heb gezet..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Looki schreef op 13 september 2002 @ 17:32:
[...]

huh? je hebt op de com wel 100000 aansluit mogenlijkheden..

pak 1-100 shift ic's.. schuif de data daar serieel in en laat die er paralel uitkomen.. ga dan over op het bussysteem met and's dan kan je dus zoveel schakelen als je wilt! dus ja kan zoveel doen met de compoort.. ik ben nu bezig er een plotter op aan te sluiten.. die ik zelf inelkaar heb gezet..
[spam mode]
Wat de Xtreme Baybus kan dat red je NOOIT met een baal shifters >:) Lees de topics maar eens door :P Maar inderdaad, voor veel toepassingen is een shifter voldoende
[/spam mode]

Verwijderd

Als ik baybussen als bron van inkomsten had wel.... ;)
Kijk eens naar mijn reply: [rml]AcouSE in "[ EL] welke tor en weerstand?"[/rml]

Da's een oplossing met 3 transistoren, en volgens de topicstarter werkt 'ie (ik geloof dat hij een winamp plugin gebruikte om z'n ccfl te laten knipperen).

<hr color="red"><font color="red">Lite-Modbreak: Ik heb ook even je topictitel aangepast. Lees a.u.b. Lees dit eerst voordat je een topic opent! nog eens door.</font>
Tuurlijk, de seriele poort heeft meerdere statuslijnen, zowel in-als outputs waarmee je ook kunt schakelen. Of via een shifter als je meer lijntjes wil. Tis maar net hoeveel en wat je nodig hebt...
Pagina: 1