Toon posts:

[OM]Duidelijkheid gesloten topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Om maar meteen met de deur in huis te vallen, het gaat om dit topic:

Welke SCSI 10000rpm of 7500rpm ism een 7500rpm?

Ik heb geprobeerd om de mod (lite mod in dit geval) persoonlijk te contacten maar helaas kon ik geen bruikbare informatie in zijn profile vinden.
Zijn reden om het topic te sluiten is dit:
Deze gaat dicht, immers, we zijn geen adviesbureau
Sorry hoor maar mag ik even wijzen op de posts die op GOT de hele dag door worden gepost, om een voorbeeld te geven:
goede CD-R/CD-RW cd's?
Om even voor het gemak te quoten:
heb zelf sindskort een brander en vraag me af welk merk ik zal halen
Als dit geen advies vraag is dan weet ik het niet meer en dit is typisch zo'n use the search vraag.
Maar goed, een ander punt is dat er me wordt aanbevolen om reviews van 7500 en 10000 SCSI's te gaan lezen, sorry maar vermelde ik
merken of model nummers zodat jullie me advies konden geven? Dan zou dat wel een goeie sluitreden zijn want er zal vast genoeg over te vinden zijn.
Maar dat is helemaal niet mijn vraag, ik vraag me af of die overhead groot is als ik een 7500 en een 10000 toeren in een systeem heb, zou het z'n zijn geld, preformance en snelheid waard zijn, daarover wilde ik iets meer
duidelijkheid krijgen en ik hoopte dat iemand me op GOT me dat kon vertellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik heb geprobeerd om de mod (lite mod in dit geval) persoonlijk te contacten maar helaas kon ik geen bruikbare informatie in zijn profile vinden.
balusc@tweakers.net (ik weet niet zeker of hij al een t.net adres heeft) of z'n ICQ (staat in profiel).

In vrijwel alle subfora (OH, VB) geldt dat aankoopadviezen op slot gaan (welk systeem/videokaart bijvoorbeeld), zolang je geen duidelijk eisen/wensen vermeldt. Ik kom te weinig in OM om (:+) een goede reden te geven waarom hij dicht is, maar ik naam aan dat dat hier ook het geval is ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, maar ik vroeg ook niet echt om een koopadvies, maar om een configuratie advies ;)
en het lijkt me vrij duidelijk:
Zou ik een grote overhead krijgen als ik een
7500 en een 10000 in een systeem heb?
Ik geef alleen de prijzen zodat mensen kunnen aangeven dat als bv. de 10000 toeren dan heel langzaam wordt en het geld niet waard is. Maar het kan ook omgekeerd dat er als advies kan uitkomen dat het systeem iets langzamer wordt maar nog altijd sneller dan 2 x 7200 en dat het het geld verschil wel waard is...

Zo ik zou graag de prijs tegenover de preformance willen wegen aangezien ik zelf niet veel van SCSI weet en daarom advies van anderen zou willen raadplegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:00:
bedankt, maar ik vroeg ook niet om een koopadvies, maar om een configuratie advies ;)
Uiteindelijk is het toch een koopadvies:
• "Moet ik een P4 2,0 GHz of een P4 2,53 GHz kopen"
• "Moet ik een Geforce 4 Ti4200 of een Ti440 kopen"
en in jouw geval dus:
• "Moet ik een 7500rpm of een 10.000rpm schijf kopen"

Het probleem met dit soort topics is dat de mening vaak redelijk verschilt. Je ziet in de eerste post al dat er gezegd wordt: "10.000" terwijl de 2e zegt dat 7500 genoeg is. Dit zijn allemaal ervaringen en mensen geven meestal aan dat "hun" configuratie het beste is :P. Benchmarks geven hier een stuk beter beeld van :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, want als het zo gaat dan koop ik toch gewoon die 10000 toeren, voor die 15 Euro verschil ga ik toch echt geen topic openen :?, daar gaat het totaal niet om, ik vraag me gewoon af hoe groot die overhead is en of dit goed samen gaat dat is alles, tuurlijk weet ik dat die 10000 toeren de beste is, maar het gaat om de configuratie met de andere schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:07:
Nee, want als het zo gaat dan koop ik toch gewoon die 10000 toeren, voor die 15 Euro verschil ga ik toch echt geen topic openen :?, daar gaat het totaal niet om, ik vraag me gewoon af hoe groot die overhead is en of dit goed samen gaat dat is alles, tuurlijk weet ik dat die 10000 toeren de beste is, maar het gaat om de configuratie met de andere schijf.
Dan had je de vraag beter kunnen concentreren op dat gedeelte en niet op dit
Welke kan ik het beste kiezen?
Dit is een letterlijke quote uit je topicstart ;).
Maar aangezien ik geen idee heb wat overhead is (:X) mag iemand die daar wel verstand van heeft een uitspraak over doen ;). Anders wordt het ook zo'n chattopic :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okay mijn fout dat geef ik toe, ik had er achter moeten zetten ism met de huidige configuratie :)
Maar ik zou toch graag een antwoord willen hebben dus zou een heropening mogelijk zijn?
Anders wordt het ook zo'n chattopic :+
hehe, vindt je het niet gezellig dan :) np mate, ik heb de tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

7500rpm bestaat AFAIK niet trouwens, 7200rpm weer wel :)
Verder wil ik me op dit moment niet in deze discussie mengen.

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de eerste instantie kwam jouw topic ook over als een typische "welke moet ik nemen" vraag. Zoals expliciet in de OM FAQ staat beschreven gaan zulke topics sowieso dicht, omdat zulke keuzes altijd het beste persoonlijk bepaald moeten worden. Van een doorsnee Tweaker wordt toch wel verwacht dat je in staat bent om allerlei informatie te vergaren, de specs te vergelijken, de voor- en nadelen tegen elkaar af te wegen om uiteindelijk zélf de beslissing te nemen voor welk produkt je kiest.

Wat betreft de aangehaalde topic over "goede CD-R/CD-RW cd's?", hierin zit een fundamenteel verschil met jouw topic, namelijk dat er ervaringen worden uitgeproken over een groot aantal merken/types CD(RW)'s, zodat men deze als naslag kan gebruiken voor de toekomstige aankoop. Ook wordt in de genoemde topic niet een bepaald merk/type CD(RW) uniform naar voren gebracht; je moet nog altijd zélf de uiteindelijke keuze bepalen. Jouw topic daarentegen gaat over het kiezen tussen slechts twéé verschillende schijven: 7200rpm vs 10000rpm. Je had toch wel zelf kunnen bedenken dat de 10K versie veel sneller is, punt. Daar heeft men niks aan toe te voegen.

Maar nu blijkt dat je ook het een en ander over de overhead wilde weten. Sja, dat hangt af van de gezamelijke doorvoersnelheid van je huidige 7200rpm schijf en de toekomstige 10K schijf. Ook is dat afhankelijk van de doorvoercapaciteit van de controller. Deze punten zijn eigenlijk ook wel makkelijk zélf uit te zoeken uit de specificaties van de gebruikte apparaten. Daar komt ook nog bij dat je nergens had vermeld wélke controller je had, terwijl dat wel essentiëel is om de overhead te berekenen.

Kortom: je had imo een te zwakke openingspost, die al gauw overkwam als: "ik kan dat zo gauw nog niet uitvinden, willen jullie dat even aan mij uitleggen?"

offtopic:
Nee, ik heb nog geen balusc@tweakers.net adresje, dat komt pas rond November als mijn Litemod proeftijd succesvol is afgerond. Je kunt mij altijd op ICQ vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mhah ben het gedeeltelijk eens met je onderbouwing, maar toch zitten er een aantal mindere punten zoals je eindconclusie, maar jah laat maar zitten ik koop gewoon die 7200 (floris ;)). Maar nogmaals vindt ik het een ludiek slotje

maar ik moet je wel bedanken dat je tijd nam om het even uit te leggen :)

ondanks dat het niet mag volgens de FAQ toch de vriendelijke groeten :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Floris schreef op 13 september 2002 @ 17:37:
7500rpm bestaat AFAIK niet trouwens, 7200rpm weer wel :)
Verder wil ik me op dit moment niet in deze discussie mengen.
En ik mezelf de hele tijd maar verbeteren: 7200 7500rpm :D. Ik dacht: "SCSI zal wel andere snelheden hebben dan IDE". Ook weer duidelijk B)

[ Voor 0% gewijzigd door Compubiter op 13-09-2002 23:22 . Reden: topy (ofzo :+) ]

Verwijderd

Topicstarter
hehe lol :D
Pagina: 1