Casema Broadband delen

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• Moonwalker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Hi all!

Ik ga waarschijnlijk overstappen naar Broadband Premium van Casema (ik heb nu cable basic). Ik heb een simpel coax netwerkje liggen, ik heb een netwerkkaart met twee aansluitingen; bnc en utp. Het internet wordt aangesloten op je netwerkkaart. Kan ik dan tegelijk bnc en utp op die netwerkkaart aansluiten?

Als dat niet kan, is het dan mogelijk om twee netwerkkaarten in je pc te steken?

Ik heb ook gehoord dat casema broadband een dynamisch ip-adres heeft. Kun je daar gewoon mee spelen over internet?

Alvast Bedankt

Verwijderd

2 nics kan altijd :) btw coax is een beetje oud he :X kweet neit of het allebei tegelijk kan en dat van ips weet ik ook niet :p

Verwijderd

Je kan, zoals unexpected al zegt, beter UTP nemen. Haal je wat hogere snelheid mee en is niet "ouder". Verder kan je gewoon een 2de nic in je pc steken. Casema basic schijnt je er na 36 uur af te gooien en dan moet je opnieuw inbellen. Hoe dit met premium zit weet ik niet. En BNC en UTP tegelijk lijkt mij niet mogelijk maar moet iemand anders maar ff bevestigen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:56
In princiepe kun je niet BNC en UTP tegelijk op 1 kaart aansluiten. Er zijn wel speciale netwerkkaarten die meerdere poorten hebben, waar het dus wel mogelijk is, maar die worden niet of nouwlijks gebruikt. 2 kaartjes plaatsen is het makkelijkste :)

Ik verplaats het topic naar NT, aangezien het hier een vraag over netwerkkaarten betreft. Echter, ik denk dat er een grote kans is dat hij daar alsnog daar gesloten wordt, aangezien de meeste antwoorden gewoon in de search te vinden zijn :)

Succes !

• Moonwalker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01-2023
Je schijnt met een dynamic ip-adres niet te kunnen spelen, weet iemand hoe je in windows xp in kan stellen dat je een static ip-adres gebruikt (dat schijnt te kunnen)

Verwijderd

Ik heb ook Wanadoo Premium, eerst ook basic gehad.
Je kunt het beste 2 nics gebruiken, met 1 gaat het niet werken. BNC en UTP tegelijk gaat niet werken zover ik weet. 't is OF BNC OF UTP, niet allebei tegelijk. :)

Verder houdt een dynamisch IP in dat je IP veranderd zodra je opnieuw inbeld. Je Zolang je connectie dus niet verbroken wordt, hou je hetzelfde IP.
Statisch = ALTIJD zelfde IP OOK als je reconnect.
Dynamisch = Ander IP als je reconnect.

Gamen is dus wel degelijk mogelijk. :)
Alleen een vaste server ervoor is onhandiger, omdat als je gedissed wordt, je een ander IP krijgt, en anderen je server opnieuw moeten zoeken.

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-06 13:04

Nulnulnix

BOFH

Dat wordt 2 Netwerkkaartjes dus. 2 op 1 zal je niet gaan lukken.
Die oude(re) kaartjes moet je handmatig configureren via welke media je gaat communiceren. Je kunt daar maar 1 optie geven. Dus Coax (thinnet) en UTP gaan niet tegelijkertijd.

Via Windows 2000 of XP en ICS (Internet Connection Sharing) loopt alles perfect.
Heb je meer dan 2 netwerkkaartjes, dan NAT. Maar configuratie van de NAT is lastig.

Zelf heb ik internet via @home. Ik heb nu omwille van mijn opleiding een klein netwerkje gebouwd met een Win2k (Advanced) Server en een XP Pro werkstation.
Nu ben ik nog bezig met de Network Infra modules (Jawel, alle twee) en vond het een leuk idee om NAT te installeren. Ik had al ICS (stelt qua installatie dus niets voor) dus deze eerst gedeïnstalleerd.
Nu ben ik niet zo erg dom, maar de installatie van NAT had nogal voeten in de aarde... Ik heb 1 Netw. kaart naar Internet en 4 voor andere doeleinden.

Feitelijk is ICS een uitgeklede versie van de NAT.

Als je WinMX gebruikt bij ICS stel WinMX in al secundary node!
Onder NAT ga ik kijken of ik de poorten open kan zetten en zien of het dan nog wel werkt!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

koop gewoon router mijn broer heeft ook premuim ik kan gewoon gamen en 60kb of meer downloaden echt cool >:)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

[nohtml]
moonwalker schreef op 13 september 2002 @ 15:37:
Hi all!

Ik ga waarschijnlijk overstappen naar Broadband Premium van Casema (ik heb nu cable basic). Ik heb een simpel coax netwerkje liggen, ik heb een netwerkkaart met twee aansluitingen; bnc en utp. Het internet wordt aangesloten op je netwerkkaart. Kan ik dan tegelijk bnc en utp op die netwerkkaart aansluiten?
Nee natuurlijk niet
Als dat niet kan, is het dan mogelijk om twee netwerkkaarten in je pc te steken?
Ja
+ zie: Hoe deel ik Internet ?
Ik heb ook gehoord dat casema broadband een dynamisch ip-adres heeft. Kun je daar gewoon mee spelen over internet?
Ja natuurlijk

Dit toch wel een beginnersweb.nl vraag

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.