Toon posts:

Vaag probleem bij afsluiten Win98

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals zo velen heb ook ik problemen met het afsluiten van Windows 98, ik heb al verschillende patches geprobeerd, alleen zonder resultaat.
Als ik wil afsluiten dan komt het scherm "Windows is bezig met afsluiten" vervolgens hoor je de harde schijf wel even aanslaan, maar dat was het dan.......

Heeft iemand nog een idee, want ik vind het zeer irritant.!!!

Verwijderd

Ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad, bij mij was norton antivirus de oorzaak. En dan om preciezer te zijn het scannen van de floppydrive bij afsluiten. Toen ik deze optie uitzette was het probleem ook weg. Misschien helpt dit je.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:43:
Ik heb vroeger hetzelfde probleem gehad, bij mij was norton antivirus de oorzaak. En dan om preciezer te zijn het scannen van de floppydrive bij afsluiten. Toen ik deze optie uitzette was het probleem ook weg. Misschien helpt dit je.
Ik wou dat het waar was, maar heb nog geen virusscanner geinstalled.
Zover ben ik nog niet gekomen, heb net de machine opnieuw geinstalled!

Verwijderd

Ik denk dat je er maar mee moet leren leven. Zoals bijna iedereen die win98 gebruikt. Alleen ff met tweakui scandisk bij opstarten uitzetten.

Verwijderd

Wat voor hardware heb je... Kan namelijk iets van drivers zijn, of powermanagment.

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier om een maxtor harde schijf, een HP 710c printer en een HP2200 Scanner, verder zit er een brander in merk BTC en een 52 speed Aopen cd-rom

Verwijderd

ook handig om te weten, mobo, processor en pci kaarten.

Ook belangrijk om te weten welke chipset er op het mobo zit, aangezien dit een redelijk wat invloed op je powermanagment heeft.

(typ fouten verwijderd)

Verwijderd

Topicstarter
Mobo : Matsonic 8137C
Processor: AMD Duron 900 Mhz
32 mb 3dfx kaart

Maar hij heeft het altijd gedaan totdat hij andere problemen kreeg waardoor we de pc wel opnieuw moesten installen

Verwijderd

Dit bord heeft een via chipset, dus is de vraag of je na de herinstallatie ook netjes de via 4 in 1 drivers hebt geinstalleerd, aangezien windows 98 deze chip uit zichzelf zeer slecht ondersteund.

Heb je dit niet gedaan, doe het alsnog en als dat volledig is geinstalleerd moet je uit je apparaat beheer onder system iets van het powermanagment weggooien, weet helaas de preciese naam effe niet. let alleen wel op dat je niets verwijderd waar ACPI in de naam staat, effect is iets minder leuk. En kijk als je dat gedaan heb ook nog even op de website van oom Bill voor een afsluit patch. (als het niet werkt natuurlijk)

Helpt dit allemaal niet, zul je waarschijnlijk wel moeten herinstalleren om het op te lossen, maar let dan op dat de eerste driver die je installeert als windows erop staat de via driver is.

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Dit probleem is al heeeel lang bekend... Er is hiervoor een aparta patch voor te vinden, maar daar moet je zelf maar even voor zoeken op M$ site...

offtopic:
Je moet natuurlijk zelf ook wat moeite doen om een oplossing te vinden! En zet er de volgende keer ook info over je computer bij en vanaf waneer dit al aan de hand is en welk software je toen hebt geinstalleerd... Dit is veel makkelijker, anders moeten we elke keer vragen om deze dingen...

https://www.enwatbenjedan.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat dit probleem al heel lang bekend is, maar ook met die patch die al heel lang bekend is werkt het niet.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:11

Meneer aard

Porsche rulez!

Het komt ook door een bepaalde intel chipset. Ik heb ook dat mijn oud brikkie (p166) onder windows 98 wil die niet afsluiten ook weer verschillende patches geprobeerd maar niks hielp. Toen ik bij win 98se een nieuwe ie had geinstalleerd (6.0) was het probleem over.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 15:09

DeMoN

Pastafari

aard schreef op 13 september 2002 @ 16:43:
Het komt ook door een bepaalde intel chipset. Ik heb ook dat mijn oud brikkie (p166) onder windows 98 wil die niet afsluiten ook weer verschillende patches geprobeerd maar niks hielp. Toen ik bij win 98se een nieuwe ie had geinstalleerd (6.0) was het probleem over.
hier op me werk staan vijf 166 mhz bakkies ja.. en idd allemaal hangen na allerlei patches.

Topicstarter... hang je in een netwerk? Disconnect eerst is volledig van het netwerk voordat je em uit zet... als dat helpt zou je je eigen shutdown proggie kunnen maken die eerst disconnect en dan rundll32.exe user,exitwindows uitvoert.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Pagina: 1