Toon posts:

802.11b Wireless LAN 11mbit PCMCIA/PCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar in Nederland relatief goedkope wireless LAN Adapters (PCMCIA/Cardbus en PCI) te krijgen zijn die aan de 802.11b standaard voldoen? Bij voorkeur de Lucent/Wavelan Orinoco kaarten, maar die zijn nogal prijzig... Ze moeten in elk geval 802.11b compatible zijn en Linux open source drivers en/of specs hebben...

Ik weet ZEKER dat ik niet de enige ben die op zoek is naar dit soort kaarten... Heeft iemand van jullie al meer geluk gehad?

• Infinithlon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 23:39

Infinithlon

i was there!

Ik gebruik er nu 1 om dit te posten, maar ja ik zit dan ook in een stacaravan op de campus van de UT, en ik krijg em dus gewoon in bruikleen.
Anyway, iemand die ik ken gebruikt hem onder linux, dus het moet kunnen...

zoek anders eens op wavelan.com of ze een lijst van verkopers daar hebben staan

when i wake up people take up mostly all of my time!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:35
Er zijn de laatste tijd meer van deze topics geweest, ik ben er ook mee bezig, maar het is allemaal helaas MEGA duur :'(

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
Maar NIEMAND heeft dus een adres waar die dingen in elk geval voor consumenten leverbaar zijn? Ik kan zelfs nergens prijzen vinden, slechts indicaties bij fabrikanten, en dat is vaak in de orde van meer dan 400 gulden voor een PCMCIA kaartje en ook nog eens 100 gulden voor een bijhorende PCMCIA -> PCI convertor kaart.

• budi
Vobis verkoopt Sitecom produkten inclusief de draadloze versies, maar ik durf de Vobis niet meer binnen te stappen ;)
(a.e.: "Mietje!")

Een paar prijzen:
PC-Card: 650 gulden
PCI NIC: 750 gulden
WLHUB: 1650 gulden :(

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 25 oktober 2000 14:17 schreef budi het volgende:
Vobis verkoopt Sitecom produkten inclusief de draadloze versies, maar ik durf de Vobis niet meer binnen te stappen ;)
(a.e.: "Mietje!")

Een paar prijzen:
PC-Card: 650 gulden
PCI NIC: 750 gulden
WLHUB: 1650 gulden :([/quote]650 gulden?!! Zelfs de adviesprijzen de Wavelans waren volgens mij op internet slechts iets meer dan 200 dollar te krijgen, en die zijn van een veel duurder merk... En de WLHUB heb ik gelukkig niet nodig. In mijn kabelmodem-gateway zet ik gewoon een PCI wireless en twee PCMCIA's in beide notebooks die erop moeten... Klaar.

• budi
Ja klopt, het is écht gigagigagigantisch duur :(, maar als je het elders wilt krijgen. Ik heb alleen van die kaarten gezien bij www.buyitdirect.nl en nog zo'n soort toko.
Ik kan je wel aanraden om niet voor de 3com versies te gaan omdat die niet open source drivers hebben (=dus geen Linuxsupport). Compaq schijnt wat dat betreft goeie kaartjes te hebben.

Pagina: 1