[suse]installen van hd zonder floppydrive

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 15:44
Odat ik redht op een vage manier niet kan installeren (zie: Redhat linux install hangt bij partition check) wil ik suse installeren maar omdat ik geen zin heb een nog een keer een cd tebranden wil ik hem van hd installeren, ik weet wel hoe dat moet als je ene boot floppy hebt. Maar nu de vraag :) hoe als je geen floppydrive heb?

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen cd en geen flop. Dan resteert zelf gaan prutsen met een loadlin achtig gedoe als er tenminste DOS op staat. Zonder OS op je systeem zie ik geen mogelijkheden. Want je zult dan toch op de een of andere wijze de SuSE install kernel moeten laden. Flop overzetten uit andere pc is wellicht makkelijker en sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan altijd ook ftp installation doen, dan moet je wel een bootable cd maken van 16 MB dus het branden duurt niet lang. En één cd kost nu ook niet zoveel ;)
Zie voor uitleg onderstaande link:
http://www.distrowatch.com/review-suse.php
Met installeren van HD heb ik geen ervaring, maar FTP install is erg gemakkelijk en veel moeite voor cd te branden hoef je hier niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:18:
Geen cd en geen flop. Dan resteert zelf gaan prutsen met een loadlin achtig gedoe als er tenminste DOS op staat. Zonder OS op je systeem zie ik geen mogelijkheden. Want je zult dan toch op de een of andere wijze de SuSE install kernel moeten laden. Flop overzetten uit andere pc is wellicht makkelijker en sneller.
er staat wel win xp op

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:18:
Je kan altijd ook ftp installation doen, dan moet je wel een bootable cd maken van 16 MB dus het branden duurt niet lang. En één cd kost nu ook niet zoveel ;)
Zie voor uitleg onderstaande link:
http://www.distrowatch.com/review-suse.php
Met installeren van HD heb ik geen ervaring, maar FTP install is erg gemakkelijk en veel moeite voor cd te branden hoef je hier niet te doen.
maar dan ben ik weer een cd kwijt de tijd maakt me niet uit. cd rw is ook geen optie want ik heb alleen een 24 speed cdrom

het gaat trouwens om comp 2 in de specs

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-09 12:51
Hmm ... je maakt je druk om een cd? dat snap ik niet helemaal eigenlijk.

Wil je serieus uren gaan prutsen en uitzoeken terwijl je binnen 5 minuten en voor minder dan 50cent het probleem dmv een cd oplost?

* sebas zou het wel weten.

enneh ... wat heeft cd-rw met 24-speed te maken?

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
Sebas schreef op 13 september 2002 @ 16:39:

enneh ... wat heeft cd-rw met 24-speed te maken?
Nou een gewone cd speler kan geen cdrw lezen en ik heb dus alleen een 24 speed cd speler

* Sv3n is heel er boos heeft net rehat geinstalleerd op zijn andere comp en dat is voor de 3e keer mis gegaan omdat de bootloader niet werkt

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:07
Nou een gewone cd speler kan geen cdrw lezen en ik heb dus alleen een 24 speed cd speler
En? gewone cdroms lezen al vele jaren gewoon cd-rw's

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebas
zoeken op problemen met lilo is een optie, grub installeren een tweede.

Verwijderd

Weet je wat, als jij naar mijn huis toekomt, krijg jij van mij een CD, en dan kan je lekker gaan installeren :)

Verwijderd

Oei deventer en driebergen is best een eindje fietsen. 8)7

• sebas
10 minuten als je fiets net zo snel is als je computers ;)

dus lekker niet zeuren en die gratis cd ophalen ;)

• Sv3n
vandaag en morgen geen tijd :/

Last.fm
Films!

Pagina: 1