Toon posts:

Welk apparaat kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zoek een apparaat tegen betaalbare prijs wat 2 chello modems kan koppelen zodat ze beide werken op 1 netwerk.

Dit aparaat moet zorgen dat de internet capaciteit eerlijk verdeeld wordt, het is niet de bedoeling (mag wel natuurlijk) dat de snelheid verhoogd wordt van chello.
Het moet zo werken als ergens gedownload wordt dat op een andere pc hiervan weinig tot niets te merken valt (bv als je gaat online gamen).

Welk aparaat kan dit, kan het wel? Heb je een link voor info?

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:54
Volgens mij kan Linux dit doen, heb ik geloof ik ergens gelezen. Wat je nodig heb is dus een pc met linux.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

psmeets schreef op 13 september 2002 @ 15:06:
Volgens mij kan Linux dit doen, heb ik geloof ik ergens gelezen. Wat je nodig heb is dus een pc met linux.
hier heeft de topic starter dus niets aan, want als iets met linux kan, dan kan het in principe met elk OS!
ik denk niet dat je die twee kan bundelen aangezien chello aan hun zijde dat ook moet instellen, wat je wel kan doen is surfen via een proxy die steeds de snelste verbinding pakt

Verwijderd

Topicstarter
Nou het gaat niet om het bundelen.

De situatie is als volgt:

Ik heb hier een klein netwerk van 3 pc's, mijn broer woont 450 meter verderop. Hij kan geen chello krijgen aldaar(ook geen adsl) en bij mij wel.
Nu hebben we inmiddels een draadloze oplossing hiervoor gekocht om van hem naar hier draadloos aan mijn netwerk te koppelen zodat hij ook kan internetten via Chello.
Echter als we met 2 man bezig zijn (vooral met gamen en downen) dan klapt de verbinding in elkaar. Nu heeft hij al een chello abo aangevraagt en deze wordt over een paar weken geleverd, nu heeft hij een eigen verbinding.
Dat 2de chello modem komt hier bij mij te staan(naast die van mezelf), maar nu hebben we onderling geen netwerk meer....

Mijn idee was het dus om een aparaat te kopen wat die 2 chello modems op 1 netwerk aansluit zodat we toch samen 1 netwerk hebben en als we beide gaan internetten dat dat aparaat de signalen zo verdeeld dat we geen last van elkaar hadden, ik geloof dat dat load balancing heet.

Ja en de vraag was dus: Bestaat zo'n apparaat eigenlijk wel en heeft iemand info hierover(link, ervaring enz)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

hmm, nu is het plaatje duidelijk, wat je zou kunnen doen is dat jullie allebei een router hebben met dus een eigen internet verbinding, terwijl jullie op het zelfde netwerk zitten, en door middel van de gateway is duidelijk wie welke modem gebruikt

Verwijderd

Volgens mij is het uberhoud niet mogelijk om twee kabelmodums op 1 adres te plaatsen, je heb iedergevaal geen snellerde net werk, omdat er niet meer aangeleverd kan worden, maar een router is wel een optie

je hebt de kabel modum en daarna plaatsje de router en daarna je pc

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-08 11:45
heet idd loadbalancing, en dat apparaat heet een loadbalancer...
maar linux kan het ook voor je doen. (nee niet elk ander os) ik weet niet hoe, maar er zijn vast wel wat linux gastjes die je kunnen helpen.
vraagt anders eens in Non-Windows OS

TheS4ndm4n#1919

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 16:50:
Volgens mij is het uberhoud niet mogelijk om twee kabelmodums op 1 adres te plaatsen, je heb iedergevaal geen snellerde net werk, omdat er niet meer aangeleverd kan worden, maar een router is wel een optie

je hebt de kabel modum en daarna plaatsje de router en daarna je pc
En waarom zou je geen 2 kabel modems kunnen plaatsen op 1 aansluiting?
Let wel op zijn 2 VERSCHILLENDE abo's!!! Mijn broer neemt een eigen abo en ik heb mijn eigen abo.
Op de cai aansluiting kun je ca tot 6 Chello modems plaatsen zonder dat het invloed heeft op de capaciteit van je kabel signaal. Bij een kennis hebben we al eens getest om mijn modem en pc er neer te zetten en toen tegelijkertijd gegamed, download enz We merkte niets vanelkaar.

Maare er is al 1 router aanwezig, die van mij waar we nu nog allemaal opztitten, zodra hij zijn chello modem heeft gaat zijn lijn hiervan af, dan heb ik dus geen directe verbinding meer met hem, hoe wil je die 2 netwerken weer koppelen dan?

Verwijderd

Is het niet handig om gewoon een gateway te maken met 3 netwerk kaarten 1 voor netwerk en twee naar de cabelmodems, dan moet je toch kunnen instellen welke ip adressen of porten gebruik maken van een van beide cabel verbinding.

Ik denk niet dat dit een probleem is waar veel tweakers mee gestoeid hebben.

• Joydivision
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2022
Goeden middag,

Een Router met twee WAN porten is ondermeer de Nexland Pro800turbo.
Deze is te verkrijgen bij www.xpertdata.nl

Hier is de link naar Nexland:
http://www.nexland.com/turbo.cfm

Ook kan je bij Symantec kiiken, ik gebruik de FireWall/Router met 1 WAN poort.
Symantec FIREWALL/VPN APPLIANCES - MODELS 100, 200, 200R
http://enterprisesecurity...cfm?pdfid=82&PID=na&EID=0

Met vriendelijke groet,
Bram

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet handig om gewoon een gateway te maken met 3 netwerk kaarten 1 voor netwerk en twee naar de cabelmodems, dan moet je toch kunnen instellen welke ip adressen of porten gebruik maken van een van beide cabel verbinding.

Ik denk niet dat dit een probleem is waar veel tweakers mee gestoeid hebben.
Nee, dan heb je weer een extra pc nodig die ook weer constant moet aan blijven enz.
Een los apparaat is veel handiger en goedkoper (onderhoud, stroom, geluid)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Meerdere connecties via Router :z
Graag eerst zelf zoeken

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.