Toon posts:

[XP] Cdrom en brander werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik draai hier windows XP proffesional en die gaf aan dat er 2 stuurprogramma's problemen gaven, die 2 stuurprogramma's hadden te maken met mijn cdrom en brander, nou ben ik zo stom geweest om die 2 gewoon weg te gooien.

Nu wil mijn cdrom en mijn brander niet meer werken, in de lijst van apparaatbeheer staan ze beide met een uitoepteken en dit staat er bij apparaatstatus:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

De probleem oplosser kan me niet verder helpen, heb al geprobeerd ze beide te verwijderen, als ik dan opnieuw opstart geeft windows aan dat hij ze allebei weer gevonden heeft maar ze blijven een uitroepteken houden en bij deze computer staan ze ook niet. Drivers zijn er niet voor zowel de brander als de cdrom te vinden.

Heeft iemand een oplossing of is formatteren de laatste oplossing?

• ramonp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 15:36
Misschien moederbord drivers opnieuw installeren...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Idd..

Zoek op wat voor een moederbord cq chipset je hebt, dan kun je op de website van desbetreffende fabrikant de drivertjes binnenhalen en tenslotte installeren. Anders kun je ze vast ook wel terugvinden op de CD die je bij je moederbord kreeg meegeleverd.

Verwijderd

BalusC schreef op 13 september 2002 @ 14:57:
Anders kun je ze vast ook wel terugvinden op de CD die je bij je moederbord kreeg meegeleverd.
lol hij zegt net dat zijn cdrom speler + brander niet meer werken dus die cd heeft ie niet veel aan denk ik ;)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

[aanvechtmodus]Misschien heeft hij wel meerdere PC's waarmee hij de meest essentiële drivertjes uit de CD op een flopje kan zetten.. :X [/aanvechtmodus]

:o ;)

Verwijderd

Topicstarter
Lol, Dat gaat niet lukken nee, erg vaag probleem is het, denk dat formatteren de laatste oplossing is en de volgende keer wat beter nadenken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:02:
[...]

lol hij zegt net dat zijn cdrom speler + brander niet meer werken dus die cd heeft ie niet veel aan denk ik ;)
Hij is wel online, misschien te simpel maar how about de drijfjes weggooien in je app. beheer, opnieuw zoeken en installeren met de laatste drivers van je apparaat, maybe een firmware update :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:09:
[...]

Hij is wel online, misschien te simpel maar how about de drijfjes weggooien in je app. beheer, opnieuw zoeken en installeren met de laatste drivers van je apparaat, maybe een firmware update :?
Die had ik al geprobeerd, de brander is een merkloos geval, en bij lite-on kan ik alleen firmware vinden en geen drivers, Net geprobeerd van het moederbord cdtje de cdrom bestanden te kopieren maar die werken ook niet.

Verwijderd

heb je er toevallig een oude versie van een brand programma op gezet, dat wil ook wel eens dit ptobleem veroorzaken, oplossing is of een update dowloaden en installeren of kijken of je het systeem kan herstellen naar een eerdere datum en de update installeren.
lukt dit allemaal niet mag je de boel lekker installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:21:
heb je er toevallig een oude versie van een brand programma op gezet, dat wil ook wel eens dit ptobleem veroorzaken, oplossing is of een update dowloaden en installeren of kijken of je het systeem kan herstellen naar een eerdere datum en de update installeren.
lukt dit allemaal niet mag je de boel lekker installeren.
Waarschijnlijk is het hierdoor gekomen denk ik, Nadat ik winoncd erop zette kreeg ik de problemen, alleen gaf XP aan dat de problemen kwamen door easy cd creator die ik er helemaal nooit op heb gezet. Maar winoncd heb ik er inmiddels afgehaald.

Denk dat het neer komt op gewoon weer formatteren, laatste keer was gelukkig pas een week geleden :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Komt dit overeen met jouw probleem :? Q314060. Overigens, check eventueel de OM FAQ voor meer linkjes naar problemen met branders onder XP.

Verwijderd

je kunt de restore functie van windows ook gebruiken, typ bij uitvoer restore in en in het scherm wat dan komt kies je ik geloof mstrui en dan krijg je een overzicht van alle herstel punten die windows heeft aangemaakt. Dit lijkt me een snellere oplossing dan een herinstall.

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 13 september 2002 @ 15:29:
Komt dit overeen met jouw probleem :? Q314060. Overigens, check eventueel de OM FAQ voor meer linkjes naar problemen met branders onder XP.
Daar lijkt het wel verdraaid veel op, maar ik volg dat hele artikel en dan geeft hij de foutmelding dat hij die key in het registry niet kan verwijderen, maar ik blijf nog wel ff proberen, iig bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:31:
je kunt de restore functie van windows ook gebruiken, typ bij uitvoer restore in en in het scherm wat dan komt kies je ik geloof mstrui en dan krijg je een overzicht van alle herstel punten die windows heeft aangemaakt. Dit lijkt me een snellere oplossing dan een herinstall.
De vorige tip was goed maar deze is nog beter :) Werk nog niet zolang met XP omdat ik er niet zo'n verschrikkelijke fan van was en daardoor was ik nog niet bekend met deze functie. En nu werkt alles weer! Iedereen die gereageerd heeft bedankt voor jullie hulp _/-\o_ _/-\o_

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geweldig dat alles is opgelost. Aangezien dat dit probleem kennelijk eender te herleiden is tot Windows XP, move ik hem naar WOS voor de Search :)
Pagina: 1