• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Oi,

Ik ben een beetje aan het experimenteren gegaan met RemoteCapture en mijn A40. Het is erg handig om zo een opstelling te kunnen maken en de foto's meteen naar je harde schijf te kunnen trekken, maar wat absoluut onhandig is is dat je niet op je scherm kunt zien wat de camera "ziet" tot je een proefshot maakt. Dit is vooral onhandig omdat de cam ook zn lcd uitzet zodra je via usb een connectie met de computer maakt... Een andere misser vind ik dat je niet kunt zien welk diafragma en sluitertijd de camera gekozen heeft (vind ik ook een misser van de interface van de cam zelf trouwens) en dat de zoomslider totaal geen schaalaanduiding heeft.

Maar nou is mijn vraag eigenlijk: gebruikt RemoteCapture nou echt ALLE mogelijkheden voor besturing van deze cam met USB of is er eigenlijk meer mogelijk? Is er iemand die een lijst met specificaties heeft van dingen die middels USB aan deze cam bestuurd kunnen worden? Of bestaan er andere tooltjes (mag ook een linux tooltje zijn) die meer met deze cam kunnen dan remotecapture?

b.v.d

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:39

DinX

Motormuis

Mja, je kan wel "test release" gebruiken dan zie je toch al waar hij op gericht staat.
Ik vind het ook ongelofelijk stom dat Canon er geen programma'tje bijgeeft wat een soort van upload kan doen van een foto om de zoveel tijd (soort webcam dus).

Als het met remote capture foto's kan maken om de zoveel tijd moet het toch mogelijk zijn een programma te maken wat hetzelfde doet, maar dan geminimaliseerd en elke keer dezelfde bestandsnaam.

Staat er trouwens geen SDK op de site van powershot ( www.powershot.com ) ?

edit: misschien dat je hier iets mee bent http://www.powershot.com/powershot2/customer/develop1.html

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride