Jaja, nu gaan mensen meteen lachen omdat ik met A86 aan het klooien ben, en niet met de ultra hippe Win32 MASM. Da's een keuze.
Anyway, het probleem dat ik nu tegen kom in mijn eerste projectje is dat ik de melding "~01 Unknown Mnemonic~" krijg. Nu heb ik wel een idee wat dat is, maar de oplossing vind ik niet.
in
Vind ie buffer niet echt lief, terwijl ik boven in mijn projectje toch echt
heb staan... Waarom werkt dit niet?
Voor de zekerheid mijn gestripte code (voor de volgorde, mocht daar iets misgaan.:
Het stomme is nu dat FCB en buffer alletwee niet te gebruiken zijn... Helaas is er over a86 ook niet veel te vinden (over die melding, althans). Dus: doe ik iets fout? Zo ja, what?
al een idee wat het zou moeten doen?
Anyway, het probleem dat ik nu tegen kom in mijn eerste projectje is dat ik de melding "~01 Unknown Mnemonic~" krijg. Nu heb ik wel een idee wat dat is, maar de oplossing vind ik niet.
in
code:
1
2
3
4
| PRINT:
print_char buffer[si]
inc si
loop PRINT |
Vind ie buffer niet echt lief, terwijl ik boven in mijn projectje toch echt
code:
1
2
3
| fcb db 0,"textfileasc"
db 26 dup ?
buffer db 128 dup ? |
heb staan... Waarom werkt dit niet?
Voor de zekerheid mijn gestripte code (voor de volgorde, mocht daar iets misgaan.:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| jmp BEGIN
print_char macro character
mov dl, character
mov ah, 05H
int 21h
#EM
fcb db 0,"textfileasc"
db 26 dup ?
buffer db 128 dup ?
BEGIN:
<SNIP>
PRINT:
print_char buffer[si]
inc si
loop PRINT
ret |
Het stomme is nu dat FCB en buffer alletwee niet te gebruiken zijn... Helaas is er over a86 ook niet veel te vinden (over die melding, althans). Dus: doe ik iets fout? Zo ja, what?
al een idee wat het zou moeten doen?
edit:
A86 macro assembler, V3.15 Copyright 1988 Eric Isaacson LOL!
A86 macro assembler, V3.15 Copyright 1988 Eric Isaacson LOL!
[ Voor 0% gewijzigd door Battle Bunny op 13-09-2002 14:22 . Reden: typo :) ]