AMD XP 2800+@3200+ | Swiftech MC462 | Asus A7V600-X | 1024 MB PC3200 | IBM 60 GXP 40 Gb. | Geforce 5900XT | 40x12x40 Samsung CD-writer | 36 speed AOpen | Belinea 15" TFT
In principe niet erg moeilijk. Naast het Peltier element moet je zorgen voor een zgn. (koperen) Coldplate, een neopreen/celrubberen Gasket (om ervoor te zorgen dat je je processor luchtdicht "inpakt" zodat condens tot een minimum wordt beperkt) en een goede heatsink/fan combo. Dit is eigenlijk alles wat je nodig hebt. Alles plaatsen op de processor (eerst Coldplate met aan twee kanten warmtegeleidingspasta, dan het Peltier element (ook met pasta) en dan de heatsink/fan. De coldplate, een koperen plaatje van bijv. 40x40x3mm, leg je als het ware in de Gasket.
Het lijkt allemaal moeilijker dan het is, maar het valt echt reuze mee. Ik heb in het begin ook getwijfeld of het allemaal wel zinvol was, maar toen ik de temperaturen bij volle belasting zag wist ik het zeker, nooit meer zonder Peltier! In kombinatie met waterkoeling heb je m.i. een hele goede configuratie om het maximale uit je cpu te halen.
Succes!
Het lijkt allemaal moeilijker dan het is, maar het valt echt reuze mee. Ik heb in het begin ook getwijfeld of het allemaal wel zinvol was, maar toen ik de temperaturen bij volle belasting zag wist ik het zeker, nooit meer zonder Peltier! In kombinatie met waterkoeling heb je m.i. een hele goede configuratie om het maximale uit je cpu te halen.
Succes!
EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber
Kijk even op www.waterkoeling.nl/peltiers.shtml
Hier staat een verhaaltje over peltiers etc.
Herman
www.waterkoeling.nl
Hier staat een verhaaltje over peltiers etc.
Herman
www.waterkoeling.nl