Toon posts:

active link?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb in de navigatiebalk van mn site text-links staan.
Nou weet ik wel dat je de kleur van een link kan veranderen, of als je eroverheen gaat, of als je hem bezocht heb... maar ik wil iets anders...

Het is de bedoeling dat als je op zo'n link klikt, de link van kleur veranderd, en deze kleur blijft totdat je op de volgende link klikt, want dan komt de oude kleur weer terug en krijgt de nieuwe "klik" een andere kleur.

met a:active (stylesheet) kom ik in de buurt van het gewenste effect, maar dan komt de oude kleur alweer terug zodra je iets in het wilde weg klikt

sorry voor mn vage omschrijving, ik hoop dat IEMAND het begrijpt, maar ik kan het denk ik niet beter uitleggen

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:55

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik volg het :+ en dit wordt meestal serverside door middel van PHP / ASP gedaan. Eventueel moet je het ook wel voor elkaar kunnen krijgen met Javascript / Layers (maar dit lijkt me iets lastiger.. :P)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• pr0mpt
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-01 15:52
ze werkt met HTML + CSS
meer nog niet

pr0mpt - It never hurts to help!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:01
Het is dus echt gelul dat dat meestal serverside wordt gedaan.
Volgens mij heb je geen idee waar je het over hebt...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

je zal het idd met een javascriptje moeten doen. Server side hiervoor is een beetje erg onzinnig.

Je kan met CSS namelijk alleen:

A: hover
A: visited
en nog eentje opgeven, maar voor wat jij wil zal je een scriptje moeten schrijven dat de document.links afloopt elke keer dat er op een link geklikt wordt.

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
mijn navigatiebalk staat in een apart frame-pje, dus die wordt niet overnieuw geladen als je op zo'n link klikt, dus dan schiet je met PHP/ASP/JSP nog steeds nix op

edit: dat a:active doet redelijk wat ik wil, alleen met het nadeel dat ie dus weer terugvalt als je ergens klikt

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Das altijd handig dat soort dingen... dan moet je ook weer een berg script gaan schrijven om je navigatie consistent te houden met je content.. want oh wee als iemand een linkje in de content aanklikt :P

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Ik weet niet hoe ver je bent met javascript maar je kunt met een onclick regelen dat de kleur van de aangeklikte link veranderd.

Bij de volgende onclick verander je de kleur van de actieve link weer terug en zet je de nieuwe kleur op de link die net aangeklikt is.

Door een beetje te surfen kom je vanzelf een site tegen die zo'n scriptje gebruikt, ik heb zelf zo niet meer 1 klaarliggen.
Pagina: 1