[FLASH] Flash & Cache?

Pagina: 1
Acties:

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Ik heb een menuutje in Flash gefabriceerd, allemaal hartstikke mooi en aardig, maar nu is het zo dat zodra je op het menuutje klikt dat je dan een gecachte pagina krijgt te zien.

Ik heb namelijk in ASP en met een database erachter een soort van Actualiteiten onderdeel gemaakt. Zodra ik iets nieuws heb toegevoegd in de database via het CMS wat erbij hoort, en ik ga met mijn flash menuutje naar de Actualiteiten pagina, dan zie ik niet dat het erbij staat. Pas als ik refresh komt het nieuwe item erbij.

Om de een of andere reden haalt het flash menu de gegevens dus uit de cache, weten jullie hoe ik dit moet wijzigen zodat hij wel gewoon de pagina refreshed?

:)

Verwijderd

klopt... flash wordt 1 keer geladen en blijft dan in je cache hangen. Vaak pas als je je history hebt geleegd krijg je een nieuwe te zien.

Volgens mij kan je het oplossen in ASP, door te zeggen dat de pagina niet uit de cache mag worden gehaald. Ik heb hier een keer ook iets over gelezen op www.flashfreaks.nl.

suc6

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Zoals ik het nu lees open je gewoon html-pagina's vanuit je Flashmovie. Deze worden ook gecached, maar dit zou met dynamische pagina's met standaard instellingen geen problemen moeten geven (IE: automatic setting).

Anders kun je altijd nog serverside cache-control aanspreken. Vanuit ASP dus. KWestie van het meesturen van de juiste headers.

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
<%
Response.AddHeader("Cache-Control", "post-check=120,pre-check=240");
%>

Dan zou dit moeten werken, op hoop van zegen maar even implementeren en kijken wat ie doet...:D

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Nopez, dit helpt niet, ik heb zeg maar een flash menuutje binnen een ASP pagina, zodra ik iets heb toegevoegd, en via datzelfde menuutje ga ik weer naar het stuk waar ik de toevoeging wil zien laat ie nog steeds de gecachde pagina zien. Ook met het vorige stuk code erin (wat volgens Microsoft zou moeten helpen). Het ligt dus echt aan flash zelf volgens mij. Even verder zoeken...alle hulp is altijd welkom.. :)

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

de HTML en Flash movie staan qua caching compleet los van elkaar. Flash wordt gecached als ieder ander object/plaatje.

Waar gaat het nu om? Blijft je Flashmovie hetzelfde of de HTML waar die movie instaat??

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
De flash movie blijft hetzelfde (maar dat is niet erg, het is toch menuutje), maar de HTML/ASP pagina blijft ook hetzelfde! Terwijl als ik een HTML gebaseerd menuutje zou maken gewoon met linkjes, dan werkt de refresh wel goed, maar met een flash menuutje ineens not. Dat is het vreemde...

• G-RaX

G-RaX

Unofficial TopCat

Topicstarter
Na even zoeken heb ik dit gevonden http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q234067& Heb het geimplementeerd, en het werkt als je voor de 2e keer op de flash knop drukt, dat is voor mij al een zeer grote stap in de richting. Dus als er nog meer mensen zijn die misschien met dezelfde vraag zaten? Kijk even naar de volgende 2 URL's

http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q234067&
http://www.macromedia.com...ments/prevent_caching.htm

Close it up!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:07

André

Analytics dude

Ik gebruik dit in mijn asp en dat werkt prima:
code:
1
2