Ik ben een n00b op dit gebied, vandaar...
Ok ik heb dus nu een localhost runnen, al een paar weken zelfs. Daarop draait ook PHPMyAdmin
Nu heb ik in de dus een DB aangemaakt met de naam winkels, en daarbij gegevens ingevoegd. Dit omdat ik wat wilde uitproberen wat men op phpfreakz.nl deed.
Het gaat om het volgende script:
Extra info:
De ***** zijn het ww, niet het echte natuurlijk maar toch...
Als ik gewoon via localhost/myadmin in log, dan moet ik wel een gebruikersnaam + wachtwoord opgeven, deze heb ik geprobeerd in bovenstaand voorbeeld, maar ik krijg desondanks toch deze uitvoer:
nog wat meer info:
Ik heb IIS geinstalleerd, met daarop de toen nieuwste versie van PHP (van dus ongeveer een maand geleden). Ik draai dus geen apache server oid!
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ok ik heb dus nu een localhost runnen, al een paar weken zelfs. Daarop draait ook PHPMyAdmin
Nu heb ik in de dus een DB aangemaakt met de naam winkels, en daarbij gegevens ingevoegd. Dit omdat ik wat wilde uitproberen wat men op phpfreakz.nl deed.
Het gaat om het volgende script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <?php $database_server = mysql_connect("", "administrator", "********"); mysql_select_db("winkel", $database_server); $sql="SELECT * FROM winkels"; $resultaat = mysql_query($sql); $aantal = mysql_num_rows($resultaat); echo "Er zijn <b>$aantal</b> winkels gevonden (zie hieronder)<br>\n"; while($record = mysql_fetch_object($resultaat)) { echo"<b>$record->winkel</b>, $record->straat $record->huisnummer te $record->locatie<br>\n"; } ?> |
Extra info:
De ***** zijn het ww, niet het echte natuurlijk maar toch...
Als ik gewoon via localhost/myadmin in log, dan moet ik wel een gebruikersnaam + wachtwoord opgeven, deze heb ik geprobeerd in bovenstaand voorbeeld, maar ik krijg desondanks toch deze uitvoer:
Iemand enig idee wat ik nou fout doe?Warning: Access denied for user: 'administrator@localhost' (Using password: YES) in E:\www.php\winkels.php on line 2
Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'administrator@localhost' (Using password: YES) in E:\www.php\winkels.php on line 2
Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in E:\www.php\winkels.php on line 4
Warning: Access denied for user: 'ODBC@localhost' (Using password: NO) in E:\www.php\winkels.php on line 6
Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'ODBC@localhost' (Using password: NO) in E:\www.php\winkels.php on line 6
Warning: MySQL: A link to the server could not be established in E:\www.php\winkels.php on line 6
Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\www.php\winkels.php on line 7
Er zijn winkels gevonden (zie hieronder)
Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\www.php\winkels.php on line 10
nog wat meer info:
Ik heb IIS geinstalleerd, met daarop de toen nieuwste versie van PHP (van dus ongeveer een maand geleden). Ik draai dus geen apache server oid!
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!