[php+mysql] Krijg geen toegang tot localhost???

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Crazybyte
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-12 10:35
Ik ben een n00b op dit gebied, vandaar...

Ok ik heb dus nu een localhost runnen, al een paar weken zelfs. Daarop draait ook PHPMyAdmin

Nu heb ik in de dus een DB aangemaakt met de naam winkels, en daarbij gegevens ingevoegd. Dit omdat ik wat wilde uitproberen wat men op phpfreakz.nl deed.

Het gaat om het volgende script:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$database_server = mysql_connect("", "administrator", "********");

mysql_select_db("winkel", $database_server);
$sql="SELECT * FROM winkels";
$resultaat = mysql_query($sql);
$aantal = mysql_num_rows($resultaat);
echo "Er zijn <b>$aantal</b> winkels gevonden (zie hieronder)<br>\n";

while($record = mysql_fetch_object($resultaat))
{
    echo"<b>$record->winkel</b>,
        $record->straat $record->huisnummer te $record->locatie<br>\n";
}
?>

Extra info:
De ***** zijn het ww, niet het echte natuurlijk maar toch...
Als ik gewoon via localhost/myadmin in log, dan moet ik wel een gebruikersnaam + wachtwoord opgeven, deze heb ik geprobeerd in bovenstaand voorbeeld, maar ik krijg desondanks toch deze uitvoer:
Warning: Access denied for user: 'administrator@localhost' (Using password: YES) in E:\www.php\winkels.php on line 2

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'administrator@localhost' (Using password: YES) in E:\www.php\winkels.php on line 2

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in E:\www.php\winkels.php on line 4

Warning: Access denied for user: 'ODBC@localhost' (Using password: NO) in E:\www.php\winkels.php on line 6

Warning: MySQL Connection Failed: Access denied for user: 'ODBC@localhost' (Using password: NO) in E:\www.php\winkels.php on line 6

Warning: MySQL: A link to the server could not be established in E:\www.php\winkels.php on line 6

Warning: mysql_num_rows(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\www.php\winkels.php on line 7
Er zijn winkels gevonden (zie hieronder)

Warning: mysql_fetch_object(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in E:\www.php\winkels.php on line 10
Iemand enig idee wat ik nou fout doe?

nog wat meer info:
Ik heb IIS geinstalleerd, met daarop de toen nieuwste versie van PHP (van dus ongeveer een maand geleden). Ik draai dus geen apache server oid!

Hoop dat jullie mij kunnen helpen!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
mysql_connect("", "administrator", "********",);
hier moet je nog localhost bij zetten anders weet hij niet waar je heen meot connecten

Verwijderd

YT-Croc schreef op 13 september 2002 @ 13:52:
mysql_connect("", "administrator", "********",);
hier moet je nog localhost bij zetten anders weet hij niet waar je heen meot connecten
En na het password staat er een , (komma) die daar niet hoort

• Crazybyte
dat heb ik dus ook geprobeerd, geeft ie dezelfde foutmelding.
Zoals je kunt zien weet ie zowiezo al waar ie heen moet, want hij geeft username@localhost al weer, dus hij weet dat ie de localhost moet hebben.

• Crazybyte
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:53:
[...]

En na het password staat er een , (komma) die daar niet hoort
die is er perongeluk bij het opnieuwe type tussen gekomen, staat er in het script niet!

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12 18:02
Het enige wat ik dan kan bedenken is dat het wachtwoord niet juist is opgegegen.
Heb je ook gelet op hoofd en kleine letters in je password.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
het moet zo geloof ik:
("localhost", "administrator", "password");

• Crazybyte
JonkieXL schreef op 13 september 2002 @ 13:55:
Het enige wat ik dan kan bedenken is dat het wachtwoord niet juist is opgegegen.
Heb je ook gelet op hoofd en kleine letters in je password.
allemaal kleine lettertjes

Verwijderd

Crazybyte schreef op 13 september 2002 @ 13:54:
[...]
die is er perongeluk bij het opnieuwe type tussen gekomen, staat er in het script niet!
Dan raad ik je aan je script hier naar toe te copy-pasten. Misschien dat er wel meer tikfouten inzitten of er juist uit zijn gehaald tijdens het overtikken.

En maak dan ook gebruik van de [ php ] en [ /php ] tags

• Crazybyte
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:56:
[...]

Dan raad ik je aan je script hier naar toe te copy-pasten. Misschien dat er wel meer tikfouten inzitten of er juist uit zijn gehaald tijdens het overtikken.

En maak dan ook gebruik van de [ php ] en [ /php ] tags
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
<?php
$database_server = mysql_connect("localhost", "administrator", "*******");

mysql_select_db("winkel", $database_server);
$sql="SELECT * FROM winkels";
$resultaat = mysql_query($sql);
$aantal = mysql_num_rows($resultaat);
echo "Er zijn <b>$aantal</b> winkels gevonden (zie hieronder)<br>\n";

while($record = mysql_fetch_object($resultaat))
{
    echo"<b>$record->winkel</b>,
        $record->straat $record->huisnummer te $record->locatie<br>\n";
}
?>

• Crazybyte
willen jullie anders ook nog ff een foto van de db?

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-12 18:02
Een foto hoeft nou ook weer niet per se maar een screenschot is ook goed hoor :)

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-07 14:16
Ik weet niet hoe je nu de database benadert (via het netwerk of op de databaseserver) maar je zou eens kunnen kijken of de adminstrator wel vanaf de lokale server of vanaf het netwerk (andere host) mag inloggen, daar is namelijk ook verschil tussen.

• Crazybyte
ArchRAIDen schreef op 13 september 2002 @ 14:01:
Ik weet niet hoe je nu de database benadert (via het netwerk of op de databaseserver) maar je zou eens kunnen kijken of de adminstrator wel vanaf de lokale server of vanaf het netwerk (andere host) mag inloggen, daar is namelijk ook verschil tussen.
Nou ik zit nu dus gewoon op de computer, waar dus die dus dat ook host, niet via het netwerk of iets dergelijks, gewoon op één en dezelfde computer.

ik typ dan gewoon in: localhost/winkels.php

edit:
Waar vind ik dat of hij wel mag inloggen? Gewoon in het DB systeem onder users?

• Crazybyte
Ik wil anders wel ff een acountje aanmaken, zodat je in de DB kunt rondneuzen, echter krijg je geen rechten

• ArchRAIDen
Nee, dat hoeft niet, ik heb zelf namelijk ook een mysql database draaien met een php script, maar dat is thuis en zit nu op me werk en kan er (nog) niet bij. :)

Verwijderd

ik denk dat ArchRAIDen gelijk heeft, en dat administrator@localhost gewoon 0,0 rechten heeft.
Crazybyte schreef op 13 september 2002 @ 14:03:
[...]
ik typ dan gewoon in: localhost/winkels.php
dat is wezenlijk wat anders. Wat je hier doet, is aan je webserver doorgeven dat je winkels.php wil zien. Winkels.php (geparsed door de webserver) op zijn beurt wil graag in de db. Dat jij toevallig op dezelfde machine zit te devven, maakt niets uit.

• Crazybyte
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:13:
ik denk dat ArchRAIDen gelijk heeft, en dat administrator@localhost gewoon 0,0 rechten heeft.

[...]

dat is wezenlijk wat anders. Wat je hier doet, is aan je webserver doorgeven dat je winkels.php wil zien. Winkels.php (geparsed door de webserver) op zijn beurt wil graag in de db. Dat jij toevallig op dezelfde machine zit te devven, maakt niets uit.
Ok, maar als ik dan dus aanmaak:
user = sander
passwoord = blabla
rechten = allemaal

krijg ik nog geen toegang?

waar zit de fout in de toegang tot de server, of de toegang tot de DB?

(er komen zo screenshot)

• ArchRAIDen
idd, voor verdere informatie zou je eens kunnen kijken op www.php.net daar staat een heleboel informatie betrekkende het benadern van een mysql database

• Crazybyte
ok de screen shots:

Users:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sandergaggia/php/users.JPG

Winkels DB:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sandergaggia/php/winkels.JPG

Structuur:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/sandergaggia/php/structuur.JPG

Je kunt op de plaatjes klikken! (duh 8)7)

Verwijderd

uhm, heb je je DB wel gerestart??? anders doen de users het natuurijk niet he ;)

• ArchRAIDen
probeer eens in je script ROOT te gebruiken i.p.v. administrator, want die staat er helemaal niet bij volgens mij, dus 0,0 rechten.

Eigenlijk moet je voor je database een aparte gebruiker aanmaken met een bepaald aantal rechten.

• Crazybyte
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 14:32:
uhm, heb je je DB wel gerestart??? anders doen de users het natuurijk niet he ;)
die stonden er al een hele tijd in dus die users doen het echt wel! |:(

als je eerder had gelezen had je het ook kunnen lezen dat de DB al enkele weken draait!

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35
op http://www.mysql.org vind je meer info over hoe je nieuwe user + rechten aan moet maken.

• Crazybyte
ArchRAIDen schreef op 13 september 2002 @ 14:33:
probeer eens in je script ROOT te gebruiken i.p.v. administrator, want die staat er helemaal niet bij volgens mij, dus 0,0 rechten.

Eigenlijk moet je voor je database een aparte gebruiker aanmaken met een bepaald aantal rechten.
heb een gebruiker aangemaakt, alleen het recht select gegeven, server herlaad, en nog doet ie het niet! Moet ik hem aan een DB toekennen, want dat lukt me niet krijg telkens foutmeldingen

• ArchRAIDen
Ja, die user moet wel toegang hebben tot die database, anders werkt het niet. Het is jammer dat ik niet bij me DB thuis kan, want daar staat het in :)

• Crazybyte
idd jammer,
ik heb dus gedaan toekennen (heb hem op NL gezet ff). en dan wil ik dus die db van winkels toekennen, krijg ik steeds foutmeldingen...
grant.... blablabla klopt niet ofzo

edit:
UPDATE jaja hij doet het, hartstikke bedankt jongens, zat hem dus toch in die users! Ik ben echt kei blij nu, GOT RULES! Nog nooit zo snel hulp gehad wat zo'n dingen betreft, nogmaals bedankt!

• ArchRAIDen
Ik zei het toch van die users :>
maar ik ben blij dat jij nu blij bent ;)

Verwijderd

Heb je echt een user aangemaakt? Of krijg je eerder ook al foutmeldingen?
Probeer het eens zonder MyAdmin maar met een tooltje als MySQL-Front ofzo

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2002 16:24 . Reden: vergeten door te klikken naar 2e pagina ... ]

• Crazybyte
ja het werkt nu wel allemaal, alleen nu werkt $submit niet, geeft ie een fout, terwijl ik precies over neem wat er voor me getypt stond...

Ligt toch aan IIS volgens mij, ik denk dat ik toch maar ff Apache ga installeren, hoop dat ik dan van een hoop gezeik af ben!

Verwijderd

Idd, heb zelf nog nooit problemen gehad met Apache en totaal geen ervaring met IIS.

Anders download je ff snel phpdev ofzo gaat stuk sneller dan zelf die zooi configureren :z

• Crazybyte
die heb ik hier al gedownload, moet hem alleen nog ff installeren denk ik, maar ff 2 dingetjes:

- ik las dat in de nieuwere versie's van php, $submit niet zomaar meer werkte

en

- Moet ik eerst IIS deinstalleren, en dan apache installeren? PHP + MYADMIN staan er al op namelijk..
Pagina: 1