Toon posts:

[XP] steeds trager, blijf nu hangen na logo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het opstarten van XP duurde de laatste tijd steeds langer (tot 10 min.) Dit was gelukkig niet altijd zo, maar het gebeurde wel regelmatig. Nu blijft hij echter na het windows logo met een zwart scherm hangen.

Het opstarten met de laatste goede configuratie werkt ook niet.

Bij het opstarten met de recovery console moet ik een Administrator password geven. Bij mijn weten heb ik dit password nooit ingesteld. (het betreft hier de pc van mijn broer en het is een tijdje geleden, hij heeft het in ieder geval nooit gedaan). Gewoon een enter geven werk ook niet.

Mijn vraag is of iemand enig idee heeft wat er aan de hand is.

Als mij uiteindelijk niets rest dan windows opnieuw te installeren, heb ik dan dat admin password weer nodig of blijf ik na de installatie weer met dat password probleem zitten.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
doe eens een reïnstall, dat helpt vaak

suc6

neej, je admin password staat op je HDD, en die formateer je dus...

Verwijderd

Topicstarter
Er is een verschil tussen een nieuwe installatie (evt. voorafgegaan door een format c:) en een reïnstall, waarbij windows welliswaar opnieuw geïnstalleerd wordt, maar je geïnstalleerde programma´s behouden blijven.
In dat eerste heb ik dus echt geen trek.
Tweede moet waarschijnlijk wel, al is het niet de bedoeling dat elke twee maanden te moeten gaan doen (is niet mijn eigen pc), maar dan blijft de vraag mbt dat password staan.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:22

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Als je re-installt dan onthoud ie alle users en pw's naast alle proggies die je geinstalleerd hebt.
dus ook het admin pw wat je niet weet

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

Verwijderd

Topicstarter
Is het wel mogelijk een reïnstall uit te voeren zonder dat password te weten? Dan zie ik daarna wel weer hoe ik die passwords wis.

Verwijderd

Topicstarter
Het bleek iets met de videokaart te zijn. Ik heb deze verwijderd en opnieuw geinstalleerd waarna alles weer als van ouds werkte. Of die videokaart/driver ook de oorzaak was van het langzame starten, weet ik nog niet.
Het passwordgebeuren blijft voor mij nog een raadsel. De Administrator bleek toch een password te hebben, hoewel ik dat nooit heb ingesteld. Aanmelden met alleen een enter werkte niet. Gelukkig had ik andere users met admin rechten aangemaakt en heb daarmee het administrator wachtwoord veranderd. Voor het geval er weer om gevraagd wordt.

Verwijderd

Ik heb wel eens gehad dat 1 van mijn geheugensimms stuk was, toen ging m`n computer ook zo op tilt.

misschien moet je dat even checken.
bespaart je een hoop moeite. :)
Pagina: 1