[Wacom] cursor verspringt

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 09:34

E-Rick

I love it :7

Topicstarter
Ik heb een Wacom Graphire 1 tekentablet en die heb ik een poos niet gebruikt. Nu wil ik m weer gebruiken voor schoolwerk, maar nu ik m opnieuw heb aangesloten en drivers heb geinstalleerd, is er een raar probleem ontstaan.
Als ik de muis op het tablet heb liggen is er niets aan de hand. Maar als ik de muis er af haal, en er dus niets op het tablet ligt, springt de cursor over het hele scherm heen. Ook worden random linker en rechter muisklikken gegeven, waar de cursor op dat moment is. Als ik dus met mijn gewone muis wil werken moet ik de wacom-muis (waar ik dus niet mee wil werken) op t tablet leggen. Als ik dan weer met de wacom-pen wil werken moet eerst de muis er af en kan ik met mijn pen werken. Als ik dan iets wil typen en ik leg de pen neer gaat na een paar seconden de cursor weer overal lopen klikken.
Dit zowel onder Win98 se als onder Win2k sp3.
Als ik in de Tablet Properties de driver uitzet is het probleem verholpen maar werkt de boel natuurlijk niet meer.
Ik heb gezocht via google en op t forum van wacom, maar t enige wat in de buurt komt is trillen van de cursor door interferentie van een monitor. Ook als het tablet zo ver mogelijk van de monitor en computer af ligt doet het probleem zich voor.
Ik heb verschillende instellingen van wacom-muis en pen geprobeerd, niets helpt.
Bij de Diagnostics van wacom is te zien dat het tablet een muis herkent als er niets op ligt. De bewegingen zijn vooral rechte lijnen, en random worden er linker en rechter klikken geregistreerd.
Andere com-poort geprobeerd, ook geen effect.
Gewone muis (usb, zit normaal via een verloopje op PS/2) in de usb gestopt, niets.
wie weet hoe ik dit zou kunnen verhelpen???? want t begint behoorlijk vervelend te worden.

Choose life

• E-Rick

E-Rick

Topicstarter
^^^
Heeft iemand al een idee? of heeft iemand het zelfde probleem???

Choose life

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 08:11
Wanneer je de drivers installeert, ligt er dan een muis of pen op het tablet?
Dat is het enige waar ik zo aan kan denken. Ik heb hier thuis 2 van die Wacom Graphire tabletten, een A4+ en een A6, maar ik heb nog nooit dat probleem meegemaakt. Ik kan je bijna aanraden even rechstreeks contact op te nemen met Wacom zelf.

• E-Rick

E-Rick

Topicstarter
Dat had ik nog niet geprobreerd, nu wel en het heeft niet geholpen... helaas.
Ik wacht het hier nog even af en als niemand anders iets weet ga ik wacom maar eens mailen.

Choose life