Nieuwe XP2000 veel warmer?

Pagina: 1
Acties:

• Jman
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-02 09:16

Jman

jfphoto.nl

Topicstarter
Ik heb net een paar nieuwe pc's binnen met AMD Athlon XP2000 procs.
Ik had er al diverse staan die een paar weken ouder zijn maar de nieuwe procesoren hebben een veel grotere core en de temp scheelt echt meer dan 8 graden.... hij komt echt rond de 54 graden en wij hebben hier dan nog de airco aanstaan! en de coolers zij precies het zelfde, suncore coolers.
Weet iemand hoe dat komt en is hier een oplossing voor?

Verwijderd

Misschien dat de heatsinks zonder 'echte' koelpasta zijn bevestigd...met zo'n plakkertje lama zegge...maakt heel veel uit vin ik zelf...
mijn XP1800+ was eerst ook met een koel plakkertje en nu met goeie koelpasta en de CPU is meteen 10 graden lager... :)

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-11-2025

hellfire_ultd

Effe checke!

Grotere core :?

HUH? Heb je dan eerst Thourougbred Athlons gekregen? Dat zou best wel een logische verklaring zijn, want de Thoroughbred core is kleiner (en rechthoekig) dan de oudere Palomino core, die meer vierkant is. De enige logische verklaring die ik hiervoor kan geven is dat je een paar weken geleden pc's hebt gekregen met een Thoroughbred processor, en nu een paar met een Palomino.

Dat verklaart ook het temperatuurverschil van de twee processors, omdat Thoroughbreds minder warmte produceren dan Palomino's.

Kan je misschien niet WCPUID draaien op de verschillende pc's en dan wat screenshotjes posten? Voor mijn part stuur je ze naar mij persoonlijk via mail (zie profile), dan post ik ze wel ff.

't is alleen dat volgens mij Thouroughbreds op 2000+ hier niet of nauwelijks te krijgen zijn