Hoe rippen de profs hun dvd's

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik ben de laatste tijd nogal bezig met het rippen van mijn dvd's naar divx-jes, gewoon eigenlijk voor de lol. Momenteel rip ik volgens een methode die ik van doom9.net heb (smartripper, dvd2avi, nandub) met de 3.11 codec.

Maar als ik nu het verschil zie tussen mijn rips en rips van groepen als Riva en Dominion enzo, dan is dat verschil nog best groot.

Mijn vraag is dan ook, waar kan ik informatie vinden over de rip methodes van de 'profs' ? Doom9.net hielp mij hierbij niet...

Mother, will they like this song?

• satyriasis
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:08
goede vraag ik wil het eigenlijk ook wel weten :D

Verwijderd

Gebruik neodivx, en zoek daarbij de guide voor de juiste instellingen, hoge kwaliteit movies met een goede compressie. >:)

Check anders even http://www.divx-digest.com/index.html

Ik heb ooit ook gordianknot gebruikt, is ook heel goed!!

suc6

• cyble
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 23:43
Rippen is een art :) gewoon kwestie van mikken op de juiste settings, dus compressie ratio / bitrate berekenen dat het dichtst bij de door jou gewenste size in de buurt komt en dan met aantal pc's een aantal rips maken op verschillende settings, beste pakken, rest kan de prullenbak in :) Het verschilt namelijk per film wat de perfekte settings zijn, hangt af of er veel beweging (actie) in zit, veel detail in het beeld of veel effen kleurvlakken, of het kleurfilter/filmmethode gebruikt in de film vaag is of juist helemaal niet etc.

In God I trust, everyone else pay cash.

Verwijderd

Niet..............ik koop m`n dvd`s altijd :P

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:51
rippen kost je wel gigantisch veel tijd.
ikzelf rip met een programma waar ik de naam ff van kwijt ben :P

met VBR divx, dat betekent dat de dvd files eerst gescant worden op beelddelen en daarvoor de meest optimale bitrate gekozen wordt tussen de zelf in te stellen minimale en maximale bitrate.

audio rip ik in ac3 5channel. kan je supergoeie 2cd rips mee maken.

het samenvoegen van audio & video kost ook wat tijd, audio loopt niet altijd goed synchroon. nandub of virtual dub met ac3 support kan je daarvoor het beste gebruiken.

voordat je echt 2cds precies vol hebt ben je wel een paar rips van de dvd verder :)

Verwijderd

doom9 helpt niet ?? ken jij niet lezen, lees de g-knot tutorial maar, daar doe je het mee

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Twiekert: Ik gebruik nu voor encoding Nandub, dus DivX 3.11 2-pass VBR, met de audio tracks die DVD2AVI genereert, 5.1 (=6 kanaals :)). Maar het is nog niet supergoed, het doet nog altijd ruim onder voor de 'echte' rippers.

XenoDaSouljah: G-Knot heb ik al geprobeerd, goed resultaat, maar, toch nog niet perfect. Is G-Knot het programma wat de (wederom) 'echte' rippers ook gebruiken ?

Ik wil best een keer of 3 moeten rippen (a 5 uur @ 1600mhz) om een goede rip te krijgen, dat maakt me niet uit...

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:43

voodooless

Sound is no voodoo!

linux met transcode en DVD::rip :Y)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Over een maandje ofzo hoef je je DVD niet meer te rippen.
Die DVD fikkers worden namelijk steeds goedkoper.
Met de kerst kun je een DVD fikker kopen voor Euro 299.-

Ik heb nog steeds een 2 speed cdrom fikker gekocht heel lang geleden voor Fl 600.- :)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ja da's ook wel weer zo, maar goed, als je een goeie rip hebt kun je 5 films op een dvd kwijt he, da's ook altijd leuk natuurlijk ...

en daarbij: DVD kopieren is in dit geval het probleem ontwijken :) Het gaat er gewoon even om van 'wat zij kunnen wil ik ook'... dus ik wil gewoon high quality divx maken :)

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Ivion

Mame Chishiki

Vaak levert Gknot goede resultaten, maar als jij daar niet tevreden moet jij je maar eens gaan verdiepen in de NanDub opties.
Probeer eens de opties uit op andere settings, lees behoorlijk wat forums door met ervaringen en lees ook de NanDub guide op Doom9 door, daar staan aangeraden opties voor de belangrijkste settings.
De beste manier is om met die settings een beetje te gaan tweaken en kijken wat voor effects ze hebben. Ook raad ik je deze guide aan, hierin worden bijna alle opties van NanDub uitgelegt.
Combineer deze 2 sources (Doom9's Guide en Koepi's NanDub Options Explained) en ga zitten tweaken, ik wens je veel succes. :D

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:16:
Over een maandje ofzo hoef je je DVD niet meer te rippen.
Die DVD fikkers worden namelijk steeds goedkoper.
Met de kerst kun je een DVD fikker kopen voor Euro 299.-

Ik heb nog steeds een 2 speed cdrom fikker gekocht heel lang geleden voor Fl 600.- :)
alleen is er nog geen standaard... dus nog nie echt zo slim om er 1 te kopen

• Squall-sX
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 09:50
Ik rip met behulp van DVDx en divx 5.xx codec. Dit duurt ongeveer 10 minuten langer dan de film zelf. Dan hang ik het AC3 geluidsbestand (dat ik al samen met de video geript heb) eraan met een speciaal voor AC3 aangepaste virtualdub, dit duurt 2,5 minuut. en dan snij ik de video in twee met dezelfde virtualdub, dit duurt 2 minuten per deel.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Squall-sX: Je zou AC3 toevoegen & divx opsplitsen in 1 stap kunnen doen :) Maar goed, hoe is de qualiteit die je er uit krijgt in vergelijking met professionele rips ? Kan me namelijk niet voorstellen dat jouw blijkbaar 1-pass methode een goed resultaat geeft...

• Squall-sX
ik heb vorige week mijn lord of the rings gedaan, en ik vind de kwaliteit beter dan alle divxen die ik ooit gezien heb, en dat zijn er wel een paar honderd van goede en slechte kwaliteit.

Ik heb de divx dan naast de DVD laten draaien, en het kwaliteitsverlies was vrij klein.

Howto's vind je op www.weethet.nl

edit: De enige DVD-rip die ik tot nu toe heb gezien die beter is is die van Harry Potter and the sorcerers stone

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Op hoeveel CD's heb je LotR geript, en hoeveel kanaals geluid ?

• Squall-sX
2 cd's, AC3 5.1 (ma de midden doet niks ,zelfs nie als ik van de dvd afspeelde, stond nochthans allemaal op, is creative hun schuld ;) )

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

ik doe het met de iets oudere versie van Gordian Knot (omdat de nieuwere bij mij nog wel eens probs gaf en volgens mij een iets mindere kwaliteit gaf, maar dat kan aan mij liggen) en volgens de iets oudere guide van Doom9.org. ik vind zelf dat ik altijd goede kwaliteit heb, maar ik doe dan ook niet zo moeilijk over de CD'tjes. ik gebruik er bijna altijd 2 omdat ze toch geen zak kosten en ik heb het liefste maxiamle kwaliteit.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Maar ook al gebruik je dan GorianKnot, dan nog, als je bijvoorbeeld een film van 100 minuten naar 1 CD (stereo geluid 128kpbs) ript, heb je bij lange na toch niet de kwaliteit van de profs ?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:13
Ik gebruik DVD2AVI + Vdub + divx codec 4.12. Voor geluid gebruik ik BeSweet met LAME om zo een VBR MP3 te bakken...
En (vrijwel) altijd voor 2 CDs gaan, zodat de bitrate ergens tussen 900 en 1400 kbits ligt...

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik vraag me af waarom zoveel mensen nog steeds oude codecs gebruiken. Divx 5.0.2 en ook Xvid zien er toch echt mooier uit dan de oudere codecs (en ja, ik kijk extreem veel divx films dus ik weet waarover ik het heb).

Ik heb zelf laatst een dvdrip gemaakt met de laatste GKnot en divx 5.0.2, ik heb dus de film uiteindelijk 6 keer opnieuw geencode (dan doe je er dus een week over in totaal...), maar dan heb je ook wat op het eind.

Verwijderd

flaskmpeg is nog niet genoemd daar heb ik goede resultaten mee gezien

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:08:
flaskmpeg is nog niet genoemd daar heb ik goede resultaten mee gezien

je maakt zeker een grapje :D

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Gordian Knot v0.26 i.c.m. Divx5 werkt bij mij perfect...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Nikel schreef op 13 september 2002 @ 19:05:
Ik vraag me af waarom zoveel mensen nog steeds oude codecs gebruiken. Divx 5.0.2 en ook Xvid zien er toch echt mooier uit dan de oudere codecs (en ja, ik kijk extreem veel divx films dus ik weet waarover ik het heb).

Ik heb zelf laatst een dvdrip gemaakt met de laatste GKnot en divx 5.0.2, ik heb dus de film uiteindelijk 6 keer opnieuw geencode (dan doe je er dus een week over in totaal...), maar dan heb je ook wat op het eind.
Tja, jij met je Duron 800 ja... :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

dreeke schreef op 13 september 2002 @ 19:39:

[...]

je maakt zeker een grapje :D
Waarom dan..??

het is ff wennen om hem in te stellen maar verder perfecte resultaten mee gezien....

• Xiric
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Xiric

sMiLe

de echte pros doen het met
Nandub 1.0RC2
http://www.doom9.org/sbc_main.htm
komt aardig in de richting

Smile !!!

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

deepspace schreef op 13 september 2002 @ 15:11:
linux met transcode en DVD::rip :Y)
heb jij je cluster al werkend :+

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 19:45:
[...]

Waarom dan..??

het is ff wennen om hem in te stellen maar verder perfecte resultaten mee gezien....
Op zich zit er wat in ja.
Ik heb hele slechte rips gezien van knutselaars die niet overweg kunnen met nandub e.d.
Ik heb hele aardige rips gezien van knutselaars die flaskmpeg van voor tot achter kennen. Deze rips halen het niet bij de rips van "release-groups" maar zijn best nog wel 'kijkbaar' :)

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Xiric schreef op 13 september 2002 @ 19:48:
de echte pros doen het met
Nandub 1.0RC2
http://www.doom9.org/sbc_main.htm
komt aardig in de richting
Dat doe ik nu ook :) zie home.wish.net/~kvdzalm/divxguide.html, gebaseerd op jouw link

Werkt niet onaardig, maar dus nog steeds 3.11... wel jammer op zich, ik ga in ieder geval even die nandub options nalopen om goede instellingen te krijgen. Dan zal ik de film (resident evil) een encoden, en daarna ook nog eens met divx5 met gknot, kijken welke beter is :)

Verwijderd

flask in combo met divx 5.0.2. pro geeft nog het beste resultaat. :*)
no doubt about it !! 8)

Verwijderd

Ik rip met Smartripper, DVD2AVI, VFAPI en dan Nandub. Het ligt eraan hoeveel cd's ik er van maak maar vaak maak ik van films die 2 uur tot 2,5 uur duren een 2cd rip + AC3. Anders gewoon 1 cd en ABR MP3.

Edit: ik gebruik overigens altijd DivX 3.11, hoewel ik de laatste tijd steeds meer wil leren over de XviD codec ;)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik merk dat de meningen nogal verschillen. En wat ook nogal verschilt, heb ik gemerkt, is de kwaliteit bij verschillende instellingen. Ik had dus nu die Nandub Option Explained-guide gelezen, wat instellingen veranderd, en echt een ongelofelijk verschil in kwaliteit. Nu zit ik dus wel tegen de kwaliteit van de ripgroups aan, al is het dan met een 2 cd-rip (142 minuten, 5.1 ac3).

• DJTimo
  • Laatst online: 09:19
Verwijderd schreef op 13 September 2002 @ 15:19:
[...]

alleen is er nog geen standaard... dus nog nie echt zo slim om er 1 te kopen
Maar ook daar is binnenkort een oplossing voor. Sony heeft een dvdbrander ontwikkeld die zowel de dvd+rw als de dvd-rw standaard ondersteund. Nu alleen nog in de USA verkrijgbaar, maar dat zal binnenkort ook wel naar europa komen. :)

Bon: http://www.zdnet.nl/News.cfm?id=20797&mxp=28

Verwijderd

TheLunatic schreef op 13 September 2002 @ 15:06:
Twiekert: Ik gebruik nu voor encoding Nandub, dus DivX 3.11 2-pass VBR, met de audio tracks die DVD2AVI genereert, 5.1 (=6 kanaals :)). Maar het is nog niet supergoed, het doet nog altijd ruim onder voor de 'echte' rippers.

XenoDaSouljah: G-Knot heb ik al geprobeerd, goed resultaat, maar, toch nog niet perfect. Is G-Knot het programma wat de (wederom) 'echte' rippers ook gebruiken ?

Ik wil best een keer of 3 moeten rippen (a 5 uur @ 1600mhz) om een goede rip te krijgen, dat maakt me niet uit...
Idd soms moet je wel 3 keer proberen met g-knot maar als je het 'gevoel' krijg maak je perfecte rips van 2x701mb en geen 1mb meer of minder en perfecte kwaliteit zonder artefacts, tip gebruik geen psycho effecten zet deze uit

Verwijderd

dubbel;

Verwijderd

Riva :?

Riva ViRA ViTE ;)

Verwijderd

Ik rip met DVDx, realtime met een Athlon 1800+, precies 703 MB, aangezien ik dit van te voren kan berekenen, geen gekut met andere programma's....

Gewoon niet moeilijk doen!

En ik gebruik de nieuwste DivX codec... Wat moet ik met die oude rotzooi? DENK!

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
TheGuard: Dat DVDx, denk dat ik dat toch eens ga proberen...

Edit: Doom9.net zegt : DVDx 2.0 - all in one DVD -> VCD/SVCD encoder ?? Het gaat hier even om DivX, of kan DVDx dat ook ?

HlpDsK (wie dat ook mogen zijn :?) : Sorry voor de letterwisseling, ViRA is ook niet echt meer actief geloof ik :P (of zijn ze overgegaan in ViTE ofzo?)

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Zo hee, dat DVDx valt me ook tegen zeg... tenzij ik niet weet wat ik nog meer moet instellen, maar volgens mij heb ik alles wel goed ingesteld. Je kunt niet eens de balken boven en onderin je scherm weghalen ? En TheGuard, als jij realtime encode, dan doe je dus 1-pass... ik geloof niet dat een 1-pass rip mooier kan zijn dan een 2-pass, dus ik zou zeggen laat maar eens wat frames zien :)

Verwijderd

Je kunt het gebied aangeven van de source dat encode moet worden, dus die zwarte balken zijn makkelijk weg te halen, ik geef zo wel wat tips...

Verwijderd

Output settings --> Zoom: Custom
Crop --> Render source --> gebied selecteren (je kunt dit het makkelijkste doen door de film op verschillende tijdstippen te bekijken)
Crop --> Adjust output resolution --> Correct 4/3
Crop --> Render dest (Zo komt ie eruit te zien)

Verwijderd

Ik zal het andersom zeggen, ik heb nog geen 2-pass gezien die aanzienlijk beter is dan een 1-pass...

• ^Ripper
  • Laatst online: 20-07-2025
1-pass / 2-pass is toch eigenlijk meer compressiegericht dan kwaliteitsgericht, toch?

Verwijderd

Theoretisch gezien beide:
Er wordt van te voren vastgesteld waar er een hoge en waar een lage bitrate voor moet worden gebruikt. Dit gebeurt met dezelfde gemiddelde bitrate die je aangeeft, dus het bestand wordt uiteindelijk niet kleiner.

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

smartripper
flaskmpeg 0.594 (oud jajaja)
divx 4.01 2pass
mp3 192
splitsen met virtualdub

You don't need eyes to see, you need vision

Verwijderd

TheLunatic schreef op 15 september 2002 @ 18:42:
TheGuard: Dat DVDx, denk dat ik dat toch eens ga proberen...

Edit: Doom9.net zegt : DVDx 2.0 - all in one DVD -> VCD/SVCD encoder ?? Het gaat hier even om DivX, of kan DVDx dat ook ?

HlpDsK (wie dat ook mogen zijn :?) : Sorry voor de letterwisseling, ViRA is ook niet echt meer actief geloof ik :P (of zijn ze overgegaan in ViTE ofzo?)

ViRA is samengegaan met een andere groep en nu is 't ViTE.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
HlpDsK: Tnx for the info :)

TheGuard: Vanavond nog eens proberen te rippen dan... ik wil toch wel het verschil zien, en DVDx 1-pass is wel lekker snel :) 23 fps, bijna realtime dus

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Smartripper, VirtualDub met DivX 5.
2 passes (beetje bitrate uitrekenen met Gknot), Vob2audio, MP3 van het geluid maken met Lame en dan alles dan weer samenvoegen met VirtualDub.

Flask is wel makkelijk, maar constant bitrate is toch echt niet meer van deze tijd hoor. En VBR met Flask begrijp ik geen hol van. VDub is veel leuker. :)

• Scighera
  • Laatst online: 03-03 21:41

Scighera

swim-bike-run

welke instellingen kan je het beste gebruiken bij DVD2AVI?

Ik kan het volgende instellen:
-1-pass / 2-pass, first pass / 2 pass, second pass
- performance /quality
en nog wat andere opties

www.triathlete.nl

Verwijderd

hier stond blaaat.... sorry

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 september 2002 @ 09:51:
Volgens mij heeft het te maken met de codec die je gebruikt. Geloof dat codec 3.11 geen 2- pass ondersteund. Maar als ik nu onzin blaat hoor ik het graag. :)
Das best dikke blaat ja, want het heeft eigenlijk niks met de codec te maken of je 2 passes doet.

Bovendien kun je met 3.11 gewoon 2 passes doen hoor

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik zie veel mensen hier VirtualDub met divx5 roepen. Daarop is mijn vraag, kan Nandub ook overweg met Divx5 en zo ja, waar kan ik dat instellen dan ? Want naar mijn weten is divx5 zo'n 40% beter met compressie dan 3.11...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:27

JT

VETAK y0

Hoe lang ben je bezig met een goede rip van 1,4 gieg inc. Dolby Digital ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

JT schreef op 18 september 2002 @ 23:14:
Hoe lang ben je bezig met een goede rip van 1,4 gieg inc. Dolby Digital ?
hangt o.a. van je processor af enzo

Verwijderd

Ik zit met de Export settings, welke moet ik nemen?
RGB24
RGB32
YUY2
YV12

• Ivion
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Ivion

Mame Chishiki

Als je naar DivX/XviD gaat encoden van DVD, raad ik je YUY2 aan. Kijk zowiezo ff op Doom9, de guides die daar staan coveren bijna alles en zijn erg goed (te volgen/begrijpen).

This post was created by millions of tiny cows jumping around on my keyboard.

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Software lijkt duidelijk zat... Veel keus. Maar hoe zit dat met de hardware? Kan me zo voorstellen dat de profs daar wat leuke spulletjes hebben.. :) TIPS?

• irritableskillz
  • Niet online
De richtlijnen waar 'de' divx groepen zich aan houden staan beschreven in de TDX2002 daar zou je eens in kunnen kijken.

Trouwens is ViTE niet dood? Ik dacht dat er een paar opgepakt waren door de FBI.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
TheGuard: Over het algemeen wordt de YUY gekozen als ik mij niet vergis... het lijkt me in ieder geval niet een van de twee RGB-opties

JT: Rippen van een 2CD divx (1500kpbs) met 5.1 AC3 geluid duurt in totaal ongeveer 5 uur, exclusief het voorwerk (DVD rippen naar harddisk: 10-15 mins, DVD2AVI: 5-8 mins) en nawerk (splitten: 10-15 mins, subtitles: 10-15 mins)

In totaal moet je voor een rip, als die in 1 keer goed gaat, wel n uurtje of 6, 6-1/2 uittrekken... Maar het gaat vaak niet in 1 keer goed, als je je 2 CD's precies vol wilt :)

irritiableskills: 'k ga s ff naar die TDX2002 op zoek :P ben benieuwd !

• irritableskillz
  • Niet online
TheLunatic: Ik heb hem ff voor je gepost :)

Verwijderd

Rippen van 2cd's met DVDx kan realtime...
Hij split wat jij aangeeft en gaat lekker door....

Ik doe altijd RGB24 :s

Verwijderd

DVDx allows you to convert DVD to VCD2.0 , SCVD1.0 or AVI (DivX...) in one step (Including multiplexing, splitting). It produces good quality movies in AVI , MPEG1/2 format and you don't need to have 5GB or more free on your hard disk. DVDx has been designed especialy for unexperimented users, it is a simple and intuitive program.

You can select chapter you want to extract and rip them in one or several MPG/AVI files. To do this select Custom chapters in Volume don't exceed. Then click on the setting button , you should get the following window.

To create a volume, select chapter(s) in the chapter list and click create volume, To remove a volume, select the volume in the summary list and click delete volume. To see selected chapter(s) in a volume click in the summary list. Volumes will be output as (Vol1) filename.mpg(avi) (Vol2) filename_02.mpg(avi),...

Verwijderd

RGB32 geef een zeer slecht resultaat bij mij.... YUY2 ook slecht, maar niet zo slecht als met RGB32. Met yuy2 is het beeld te volgen, maar zit er een gekleurde streep schuin door het beeld heen...

Tja, ik heb dus weinig keus --> RGB24

• Super Snackman
  • Laatst online: 01-03 07:55

Super Snackman

Snekgek

Ik krijg het niet voor elkaar om met Divx5 pro two-pass te encoden in Flask Mpeg. De nieuwste ondersteund two-pass-encoding, maar als ik deze selecteer werkt het niet goed.
Ik krijg het alleen voor elkaar als ik eerst de eerste pass doe, dan de codec op de tweede pass zet, en dan die tweede pass doe.

Op welke instelling moet ik de Divx5pro codec hebben staan voor two-pass? Als ik heb namelijk op de 1e pass zet, doorloopt flaskmpeg gewoon 2 keer de eerste stap...

[edit]
Volgens mij heb ik het gevonden :)

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Verwijderd

Super Snackman schreef op 07 november 2002 @ 08:48:
Ik krijg het niet voor elkaar om met Divx5 pro two-pass te encoden in Flask Mpeg. De nieuwste ondersteund two-pass-encoding, maar als ik deze selecteer werkt het niet goed.
Ik krijg het alleen voor elkaar als ik eerst de eerste pass doe, dan de codec op de tweede pass zet, en dan die tweede pass doe.

Op welke instelling moet ik de Divx5pro codec hebben staan voor two-pass? Als ik heb namelijk op de 1e pass zet, doorloopt flaskmpeg gewoon 2 keer de eerste stap...

[edit]
Volgens mij heb ik het gevonden :)
Kan je ook vertellen hoe je het hebt gedaan..??

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
DivX encoden met FlaskMPEG is dan ook uit den boze. Moet nu ff weg, zal later uitleggen waarom !

Woei, there we go. Eigenlijk is het gewoon zo dat FlashMPEG gewoon een brak stukje software is en dan menig DivX-encoder het er over eens is dat het zinloos is dat deze software nog op het internet te vinden is. De encoding is gewoon slecht. Gebruik liever GordianKnot in combinatie met VirtualDub. Goede guides zijn wel te vinden op http://doom9.net.

Zelf ben ik pas begonnen met de XviD codec, en ik moet zeggen dat ik 'em behoorlijk geweldig vind. Je kan precies aangeven hoe groot een file moet worden (58 kilobyte afwijking van de opgegeven waarde van 1050 mb vind ik best precies). Daarnaast krijg je gewoon scherp beeld en goede post-processing mogelijkheden (vooral de noise heerst :))... Als je meer uitleg wil, of er moet interesse zijn in een guide, wil ik wel uitleggen hoe ik het doe. Doe het zelf namelijk iets anders dan ze het op doom9 doen. Ik doe het handiger, en ik weet bijna zeker dat het kwalitatief niet onder doet!

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

Bij de instellingen voor de output heb je een knop 'Configure First Pass' en 'Configure Seccond Pass'

Bij de 1e pass kies je divx5 2pass 1st pass, en bij de 2e divx5 2pass 2nd pass

Voor de lunatic:

Ik moet zeggen dat het resultaat wat ik gisteren na een boel gestoei heb gekregen, meer dan redelijk was!

Verwijderd

Ben benieuwd naar wat The lunatic te zeggen heeft over flaskmpeg....
Maar ik heb meerde malen goede resultaten gezien met flask

• Super Snackman

Super Snackman

Snekgek

THeLunatic:

Je geeft geen echte redenen op. Meer van 'men' vind het slecht, en 'men' vind het brak enzo. Maar wat is er dan ECHT mis mee. Want het stukje DivX wat mijn flaskmpeg uitpoept is echt goed te noemen!

Verwijderd

sluit me volledig aan bij super snackman... The lunatic: waarom is flask een brak stukje software..?? Geef ff argumenten...........

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
ik gebruik gewoon DVD-ripper.

hierbij ript hij ook Dolby-surround mee,
nederlands ondertiteling e.d.

hij past de groote aan, aan dat van een 80 minuten cd.

als je dit brand op cd, dan kun je het weer in je dvd-speler afspelen. (Mpeg1 en mpeg2)

divx kan je niet afspelen op je dvd.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

iemand ervaring met Xmpeg? of Mpg2avi?

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Mijn ervaringen met FlaskMPEG zijn gewoon niet goed. Ze lopen vaak achter met bepaalde technieken, regelmatig incomplete resultaten, vastlopers tot bluescreens aan toe ! Ik weet niet hoe het momenteel met Flask gesteld is, het is minimaal een jaar geleden dat ik er mee werkte.

Sinds kort kijk ik regelmatig rond op het forum van doom9, en ook daar merk ik dat de meningen over FlaskMPEG niet echt verdeeld zijn :)

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

TheLunatic schreef op 07 november 2002 @ 12:17:
Mijn ervaringen met FlaskMPEG zijn gewoon niet goed. Ze lopen vaak achter met bepaalde technieken, regelmatig incomplete resultaten, vastlopers tot bluescreens aan toe ! Ik weet niet hoe het momenteel met Flask gesteld is, het is minimaal een jaar geleden dat ik er mee werkte.

Sinds kort kijk ik regelmatig rond op het forum van doom9, en ook daar merk ik dat de meningen over FlaskMPEG niet echt verdeeld zijn :)
Dat heeft doorgaans echt nisk te maken met flaskmpeg maar mogelijk met een verkeerde codec of gewoon verkeerde gebruikte parameters bij deze codec

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Zou best kunnen, maar het feit dat 'the majority' VirtualDub gebruikt (evt. in combinatie met GordianKnot als frameserver) zegt mij genoeg. Ik gebruik al tijden VirtualDub (of NanDub voor SBC DivX3.11) en het werkt echt zoals het hoort hoor ! Geen noemenswaardige problemen mee gehad, nooit niet ! Hooguit een keer een klein bugje waar je OF omheen kan werken, OF een nieuwe versie voor kan downloaden...

Pagina: 1