Toon posts:

[XP] Systeem herstart onder spellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn systeem heb ik w-xp, nvidia 30.82 drivers voor mijn videokaart (hele hd pas geformatteerd, netjes alles op een schone hd). nu heb ik de demo van bf1942, demo van conflict desertstorm en f1 2002 erop staan, en alleen in f1 2002 heb ik et nog niet gehad, maar in beide andere spellen gaat mn systeem gewoon opeens herstarten?!? ik speel bf1942 (met patch) op 800*600*16 en instellingen op medium...zou mn systeem toch wel aan moeten kunnen denk ik zo...
Iemand enig id?

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:09:
Op mijn systeem heb ik w-xp, nvidia 30.82 drivers voor mijn videokaart (hele hd pas geformatteerd, netjes alles op een schone hd). nu heb ik de demo van bf1942, demo van conflict desertstorm en f1 2002 erop staan, en alleen in f1 2002 heb ik et nog niet gehad, maar in beide andere spellen gaat mn systeem gewoon opeens herstarten?!? ik speel bf1942 (met patch) op 800*600*16 en instellingen op medium...zou mn systeem toch wel aan moeten kunnen denk ik zo...
Iemand enig id?
Videokaart drivers al opnieuw geinstalleerd? Al laatste DirectX erop? Koeling is goed?

Verwijderd

Herstart het spel meteen in het begin of pas na een tijdje??

Heb je ook alle moederbord (agp) drivers geinstalleerd?
En wordt je processor niet te warm?

Verwijderd

Topicstarter
SiHiDa schreef op 13 september 2002 @ 13:10:
[...]

Videokaart drivers al opnieuw geinstalleerd? Al laatste DirectX erop? Koeling is goed?
Ik heb mijn vid.kaart nu ander halve week, ik had er daarvoor al last van (op mn asus v7700 pure) tijdens mafia, heb ik een nieuwe vid. kaart (heb ik niets aan verandert, standaard koeling zou voldoende moeten zijn denk ik, k heb ook nog 3 fans, waaronder een blowhole recht tegenover mn proc., zit dus vlakbij vid.kaart) gekocht. Toen liep et nog niet lekker (ook nvidia 30.82), heb ik mn hd geformateerd en alles schoon erop gezet...nog niet goed....

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

SA -> WOS :)

Zet even uit dat je PC reboot bij een BSOD. Zie de WOS FAQ: XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 13:09:
Iemand enig id?
Heb hetzelfde probleem, net iets anders: mijn systeem blijft gewoon hangen. Het vreemde hieraan is dat dit alleen bij 3d spelletjes is. Ieder spel loopt vroeg of laat vast.

Warcraft 3: binnen 30 min.
Neverwinter nights: binnen 3 uur
Emperor: battle for dune: binnen 60 min.
Grand theft auto 3: nog nooit vastgelopen

Ik snap er helemaal niets meer van maar ik verdenk mijn videokaart er van de oorzaak te zijn. Ik heb dus ook een v8420 met 128 mb op een asus A7A 266 moederbord.

Geluidskaart heb ik al vervangen, geheugen heb ik getest, netwerkkaart heb ik ook al eens eruit gehad ... niets lijkt te werken. Alleen het vreemde dus, als ik mijn computer voor het gewone office werk gebruik is er niets aan de hand ...

Ook heb ik al verschillende besturingssystemen gebruikt (windows 2000 / xp) en altijd de laatste (moederbord chipset) drivers gebruikt.

Zie ook deze link: Asus v8420 (ti4200) veroorzaakt systeem crash

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

• DarkReuvers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-07 10:14
Dit zelfde probleem ook gehad. Heb toen spel uninstalled. Nieuwe videodrivers + directx erop geknald en het spel opnieuw installed en het werkte

• SnicK_v_r
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 12:11

SnicK_v_r

Zero

misschien vraagt je videokaart op zo'n moment meer stroom als normaal en dat kan je voeding misschien niet aan, bij oudere borden kan het ook zijn dat je agp bus het niet aan kan, maar dat is hier niet het geval.
Dus kan je voeding het aan.

Wat ook kan, dat je systeem na een tijdje te warm wordt.
Dus zorg ervoor dat je cpu maar ook je gpu niet te warm worden

FFXIV-id: Sarah Kindred, FC: League of the Damned <DAMN>, Zodiark

• JamesTiberius
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-03-2006

JamesTiberius

Feel the magic

Spot_light schreef op 13 september 2002 @ 14:54:
...
Dus kan je voeding het aan.
Even om hier op verder te gaan, als ik bijvoorbeeld mijn cdromspelers van de voeding af zou halen en bijvoorbeeld mijn netwerkkaart zou verwijderen, is dat dan een manier om dat de testen. Of maken die apparaten in verhoudig maar heel weinig gebruik van de voeding ??

I laugh in the face of danger ... ... then I hide and wait until it goes away -

Verwijderd

Probeer eens uit te zetten dat je een spontane reboot krijgt als een blauw scherm krijgt, dan krijg je (met een beetje geluk) de foutmelding te zien.

• chemokar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 22:16
ik heb het probleem ook gehad, met de nieuwe drivers 40.81 (uit me hoofd) niet meer met 30.81 en 30.82 had ik het probleem wel. Oudere drivers werkte ook, probleem was alleen bij 81 en 82.

Heeft niks te maken met voeding, via of intel, amd of intel of warmte ik heb alles gerpobeerd en getest en dit was het enige dat hielp. Kan nu gewoon battlefield spelen zonder reset.

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 13 september 2002 @ 13:19:
SA -> WOS :)

Zet even uit dat je PC reboot bij een BSOD. Zie de WOS FAQ: XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?
thnx, ik speel em nu op 1280x960x32 alles op high --> vloeiend!! en dat door 1 vinkje....

Verwijderd

Topicstarter
chemokar schreef op 13 september 2002 @ 15:08:
ik heb het probleem ook gehad, met de nieuwe drivers 40.81 (uit me hoofd) niet meer met 30.81 en 30.82 had ik het probleem wel. Oudere drivers werkte ook, probleem was alleen bij 81 en 82.

Heeft niks te maken met voeding, via of intel, amd of intel of warmte ik heb alles gerpobeerd en getest en dit was het enige dat hielp. Kan nu gewoon battlefield spelen zonder reset.
Ik heb nogal problemen met die drivers, heb ik ook geprobeerd, maar dan kwam ik niet meer in geavanceerde video-adapter instellingen ed. volgens mij had ik het probleem in bf toen ook....

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:33
Verwijderd schreef op 13 september 2002 @ 15:18:
[...]

thnx, ik speel em nu op 1280x960x32 alles op high --> vloeiend!! en dat door 1 vinkje....
huh :? :?

dus nu looptie gelijk maar helemaal niet meer vast? vaagheid.

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-09 18:48

aKra

Intentionally left blank.

Bij mij was het geheugen kapot, deed hij precies hetzelfde.

Intentionally left blank.

Pagina: 1